•  

    pokaż komentarz

    Bardzo dobrze zrobili, tych „jeszcze jedna zapale” typów powinno się extra opłatami za smród opodatkować.
    Gdzie człowiek nie wejdzie to odór i syf pozostawiony przez garstkę wędzonych tabaką Śledzi.

  •  

    pokaż komentarz

    Skoro kapitan karze wyjść to trzeba się do jego życzeń zastosować - ale linie lotnicze muszą pokryć wszelkie koszty związane z takim życzeniem.
    Zapewnić nocleg w minimum 4 gwiazdkowym hotelu, transport, wyżywienie i tak dalej, pokryć koszty biletu na inny samolot (nie ważne jakich linii - pierwszy jaki odlatuje w danym kierunku i nawet jeśli jedynym dostępnym miejscem będzie miejsce pierwszej klasy z biletem o wile droższym od tego który pierwotnie kupiliśmy). Jeśli nie zostanie wskazane konkretne miejsce w hotelu można wybrać sobie jakiś samemu, to samo z restauracją. Jeśli prochownicy na lotnisku nieogarnięci (nie zawiozą, pokoi nie przyszykują i jeść nie dadzą) to można im w ten sposób nabić taki rachunek, że linii lotniczej taniej wyszło by wysłać drugi samolot zaraz za pierwszym.

    Dodatkowo jeśli z powodu decyzji kapitana samolotu pracownicy spóźnią się do pracy - trzeba będzie zapłacić im dniówkę i pokryć koszty straty jakie poniesie zatrudniająca ich firma.

    Ale generalnie nie ma o co robić afery - obsługa samolotu może według własnego widzimisie decydować kto leci a kto nie - ma do tego pełne prawo, musi tylko brać pod uwagę koszty z tym związane.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale generalnie nie ma o co robić afery - obsługa samolotu może według własnego widzimisie decydować kto leci a kto nie - ma do tego pełne prawo, musi tylko brać pod uwagę koszty z tym związane.

      @mnlf: Nie ma pełnego prawa. Linie lotnicze naraziły się na odpowiedzialność odszkodowawczą i zapłatę zadośćuczynienia. Brak zrobienia badaniem alkomatem działa na ich niekorzyść- nie mieli żadnej przesłanki żeby wyprosić podróżujących z samolotu, szczególnie w taki sposób który jest zniesławiający i naraża ich na utratę dobrego imienia.
      Norwedzy zadziałali tak pewnie na zasadzie "ahaha głupie Polaczki pewnie nawet nie będą umiały do adwokata pójść"
      Myślę, że należałoby pomóc chłopakom uzyskać/opłacić pomoc prawną w tej sprawie.

    •  

      pokaż komentarz

      musi tylko brać pod uwagę koszty
      @mnlf: jeśli mają obiektywnie decydować o bezpieczeństwie lotu to chyba właśnie nie mogą myśleć o kosztach.

      A twoja wyliczanka bardzo śmieszna, zwłaszcza w czasach biletów po 300zł. Co linia lotnicza musi masz napisane w Regulaminie który akceptujesz przy zakupie biletu, jeśli nie ma tam zapisu o hotelach i restauracjach to możesz poszukać innego środka transportu w którym lepiej są zabezpieczone prawa pasażera.
      Zabezpieczenie które opisałeś jest możliwe jeśli za bilety płaciłeś odpowiednią kartą kredytową, ale panowie lecący do pracy do Norwegii zapewne taką nie dysponowali.

    •  

      pokaż komentarz

      @PC86: ta wyliczanka jest jeszcze dłuższa, ja wymieniłem tylko najważniejsze rzeczy - całość znajdziesz w rozporządzeniu nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego.

      Linia lotnicza może zaoferować coś ponadto co wymaga prawo - ale nie może zaoferować mniej.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie ma pełnego prawa.

      @PC86: no jak nie ma, jak ma?
      Mogą Cię wyprosić z samolotu? Mogą. To że potem linię lotniczą narażają na pozwy i straty finansowe to już osobna kwestia.

      Tak samo Ty masz pełne prawo powiedzieć swojemu przełożonemu że jest idiotą, ale potem musisz się liczyć z konsekwencjami utraty pracy ¯\_(ツ)_/¯

      To że mają prawo coś zrobić to nie znaczy że mają rację i postępują słusznie.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: Tutaj nie mamy sytuacji normalnego odmówienia przelotu. Tutaj odmówiono panom przelotu ze względów bezpieczeństwa, dodatkowo naruszając ich dobra osobiste przez pomawiające oskarżenia przy innych pasażerach. Prawdopodobnie na lotnisku zaoferowano im g. - bo wyproszono ich "ze względów bezpieczeństwa"

    •  

      pokaż komentarz

      To że mają prawo coś zrobić to nie znaczy że mają rację i postępują słusznie.

      @Kargaroth: hmm to różnimy się w terminologii. W moim słowniku "mieć pełne prawo" to znaczy postąpić zgodnie z prawem, tj m.in. słusznie i mając rację.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: ostatnio przez złe warunki pogodowe nad Amsterdamem straciłem połączenie do Chicago. W AMS miała być przesiadka.
      Jak mi potem LOT właził w dupę że da hotel, kierowcę z lotniska, obiad zapewnią i jeszcze znaleźli bezpośredni lot do Chicago z Warszawy.

      Oczywiście że włażą w dupę, bo przy opóźnieniu ponad 3h względem tego o której miałeś dotrzeć, należy Ci się odszkodowanie. W zależności od długości lotu jest to 250-600 Euro.

      Tu generalnie fajnie wytłumaczone:
      https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_pl.htm#compensation-delay-1

      Tutaj o tym co ci przysługuje jak odmówią Ci wstępu na pokład:
      https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_pl.htm#deniedBoarding

      W uproszczeniu to jest tak że jak kupisz bilet lotniczy, to zawierasz jakby kontrakt z przewoźnikiem że ma Cię dowieźć na miejsce o określonej godzinie. O ile jesteś normalnym pasażerem który nie sprawia problemów, to na przewoźniku spoczywa cały obowiązek dostarczenia Cię z punktu A do punktu B, zapewniając po drodze wszelkie noclegi, podwózki, prowiant, itd.

      A przy takim potraktowaniu pasażerów jak ze znaleziska, to będzie przysługiwało takie odszkodowanie, że aż ja bym chciał żeby mnie to spotkało :D

      hmm to różnimy się w terminologii. W moim słowniku "mieć pełne prawo" to znaczy postąpić zgodnie z prawem, tj m.in. słusznie i mając rację.

      @PC86: masz też pełne prawo nie mieć racji, mylić się, albo mówić głupoty.
      To sąd jest od rozstrzygania sporów i sytuacji.
      Masz prawo X: załoga samolotu może wyprosić pasażera jeśli zachodzi A,B lub C.
      No to załoga wierząc że zachodzi A, B lub C wyprasza pasażera.
      Pełne prawo.

      To że się mylili w swojej ocenie, to już zupełnie inna kwestia. Po fakcie można sobie analizować ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @PC86: kapitan samolotu zawsze kieruje się bezpieczeństwem pasażerów, jeśli odmawia komuś przelotu i wyprasza go z samolotu to tylko ze względów bezpieczeństwa, ale nie musi się tłumaczyć na czym one dokładnie polegały - czy samolot był przeciążony w stosunku do panujących warunków, czy bał się o zdrowie pasażera, czy jeszcze coś innego.

      Jeśli na lotnisku nie zaoferowano pasażerom tego o czym pisałem pasażer może sam sobie te rzeczy zapewnić i trzeba będzie mu zwrócić koszty (jak sobie wybierze najdroższy hotel w mieście to trudno).
      Pasażer może też zrezygnować z usług przewoźnika wówczas przysługuje ma zwrot kasy za bilet + odszkodowanie w wysokości:
      250 Euro na trasie do 1500km
      400 Euro na trasie od 1500 do 3500 km
      600 Euro na trasie powyżej 3500 km

    •  

      pokaż komentarz

      A przy takim potraktowaniu pasażerów jak ze znaleziska, to będzie przysługiwało takie odszkodowanie, że aż ja bym chciał żeby mnie to spotkało :D

      @Kargaroth: No właśnie dlatego piszę, że przydałaby im się pomoc prawna. Bo znając życie, i czytając że jeden z 9 jako tako zna język, to nasi nieporadni rodacy na emigracji o nic się nie upomną i nic nie dostaną. Co tylko wzmocni przekonanie Norwegów że tak najlepiej Polaków traktować.

    •  

      pokaż komentarz

      @PC86: ale na lotnisku które ma połączenia do Polski znajdziesz ludzi gadających po Polsku. Powiedzą, doradzą, pomogą. Nawet jakby poszli do okienka LOTu to by uzyskali informację co mogą zrobić, co powinni zrobić, bo te prawa obowiązują wszystkich przewoźników ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Kargaroth: A od kiedy to ludzie przy okienku LOTu mają obowiązek czy prawo w godzinach służbowych zajmować się nie swoimi pasażerami? Każą im samym sobie radzić.
      Amerykanie czy Brytyjczycy też w podróżach bywają głupi i nieporadni. Ale obchodzą się z nimi jak z jajkiem. Dlaczego? Bo w takich sytuacjach zawsze mogą liczyć na pomoc swojej ambasady czy swoich rodaków.

    •  

      pokaż komentarz

      A od kiedy to ludzie przy okienku LOTu mają obowiązek czy prawo w godzinach służbowych zajmować się nie swoimi pasażerami? Każą im samym sobie radzić.

      @PC86: dużo Ty latałeś? bo gdzie bym nie poszedł to zawsze mnie ktoś z obsługi na lotnisku pokieruje gdzie mam iść i co zrobić w danej sytuacji. Doskonale wiedzą że jak teraz nie jesteś ich klientem, to możesz być przy następnym locie.

      Oczywiście jest różnica w typowo januszowym podejściu "mam problem i masz mi pomóc, bo to Twoja praca", a tym jak podejdziesz "przepraszam, czy mogłaby mi pani pomóc?" ;)
      Sorry, ale nigdy nie miałem żadnego problemu i nigdy mi nikt pomocy/informacji nie odmówił. Porty lotnicze to nie januszexy w Polsce. Tam standardy obsługi klienta stoją na trochę innym poziomie.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: Odszkodowanie za niewpuszczenie do samolotu wynosi 600€ i nic więcej, żeby tego nie płacić a jeśli obsługa ma wyprzedane więcej biletów niż miejsc a zawsze tak jest to robi się afere że pijany i wtedy odszkodowanie się nie należy. Nie ma też badania alkomatem tylko wzywa się ochronę i wypad. Mnie dwa razy pod karabinami wyprowadzali i odszkodowania nie dostałem

    •  

      pokaż komentarz

      @PC86: Zadziwiające jest ten element bycia chłopem pańszczyźnianym który polega na solidaryzowaniu się z hołotą. Idioci zamknęli się w kiblu zrobili tam chlew i nie wykonywali poleceń bo trzeba było kopcić tu i teraz, później się dziwią że bydła na pokład samolotu nie wpuszczają. Moim zdaniem to człowiek z cywilizowanego kraju mógł sobie pomyśleć że bydlę nie może być tak tępe i bezczelne, tylko się nawaliło. Już nawet nie mówiąc o tym że inni pasażerowie musieli wąchać ten smród bo jak ktoś jest kretynem to co go to obchodzi. Ważne, że było bliżej niż do palarni ;)

      No naprawdę jak się nie umie między ludzi to do chlewu.

      No właśnie dlatego piszę, że przydałaby im się pomoc prawna
      No to zafunduj im prawnika. I miejmy nadzieję, że dobry uczynek wróci i kiedyś ty też polecisz jakimś samolotem. A później jakiś patus będzie ci kopcił w twarz albo zarzyga ci spodnie... to zmądrzejesz ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @wykop-yolo: Zadziwiająca jest ta ojkofobia. Oczywiście sam nie zafunduję im pomocy prawnej bo nie po to płacę podatki żeby sam do wszystkich na świecie docierac i wszystkim pomagać.
      Skończy się tak jak zawsze- Ty kiedyś pojedziesz za granicę, potraktują Cię jak śmiecia (może nie na lotnisku, może Policja, może urząd, może zostaniesz fałszywie o coś oskarżony, może coś zgubisz) i zostaniesz z tym sam, bo nikogo to nie obejdzie, bo nie ma zwyczaju pomagać polskim obywatelom. Nazwą Cię jeszcze zwierzakiem, bydłem i każą Ci wracać do chlewu.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: > Skoro kapitan karze wyjść to trzeba się do jego życzeń zastosować - ale linie lotnicze muszą pokryć wszelkie koszty związane z takim życzeniem.

      @mnlf: Mylisz się. Wypisana przez Ciebie lista ma zastosowanie, gdy pasażer nie poleci nie ze swojej winy, np. w przypadku overbookingu lub awarii uniemożliwiającej lot.
      W przypadku łamania przepisów i prawdopodobnego zagrożenia, jakie pasażer może powodować, pilot ma prawo nie wpuścić pasażera do samolotu nie ponosząc przy tym żadnej odpowiedzialności finansowej.

    •  

      pokaż komentarz

      Zabezpieczenie które opisałeś jest możliwe jeśli za bilety płaciłeś odpowiednią kartą kredytową

      @Centrak: skąd coś takiego wziąłeś w ogóle?

    •  

      pokaż komentarz

      Oczywiście sam nie zafunduję im pomocy prawnej bo nie po to płacę podatki żeby sam do wszystkich na świecie docierac i wszystkim pomagać.
      @PC86: Naprawdę smuteczek :)

      Zadziwiająca jest ta ojkofobia
      Jaka ojkofobia? To co najwyżej te kwiki i wmawianie kretynom że robią dobrze i ktoś ich "skrzywdził" działa na szkodę tego państwa. Bo później Polak się za granicą będzie kojarzył jedynie z naprutym kretynem który ma wszystkich w dupie, jest robolem i jednego słowa nie potrafi wydukać.

      Skończy się tak jak zawsze- Ty kiedyś pojedziesz za granicę, potraktują Cię jak śmiecia
      Wiesz, odwiedziłem chyba 15 państw, i jak się nie zachowujesz jak śmieć to ludzie cię jak śmiecia nie traktują ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @wykop-yolo: No, to jak taki oblatany jesteś to pewnie możesz mi powiedzieć, czy tylko Polaków źle zachowujących się spotykałeś, a nie spotkałeś przypadkiem Amerykanów, Brytyjczyków, Żydów, Francuzów? Czy wywalono by ich z samolotu pod fałszywym pretekstem?

    •  

      pokaż komentarz

      @suqmadiq2ama: pasażer może sobie wybrać - czy chce 600€ i odstępuje od umowy - czy mają się z umowy wywiązać i pokryć koszty z tym związane.

      @ATAT-2: to ma zastosowanie gdy pasażer nie poleci z winy przewoźnika - np kapitana samolotu który poprosił pasażerów o opuszczenie samolotu.

      Przewoźnik może się wymigać od części z tych obowiązków (ale nie wszystkich) jeśli lot zostanie odwołany z przyczyn od niego całkowicie niezależnych (np złej pogody).

      Tutaj jednak lot nie został odwołany a to, że pasażerowie nie polecieli to była decyzja kapitana samolotu - a za kapitana samolotu odpowiada przewoźnik.

    •  

      pokaż komentarz

      No, to jak taki oblatany jesteś to pewnie możesz mi powiedzieć, czy tylko Polaków źle zachowujących się spotykałeś,

      @PC86: Generalnie nigdy nie spotkałem w samolocie nikogo kto by się źle zachowywał. Dlatego tak dziwi mnie ten przygłupi kwik i wielki płacz, bo to naprawdę nic trudnego i każdy kto nie jest ostatnim kretynem i chamem na pewno da radę bez pomocy mamy, babki i prawnika ;)

      Parę razy jakieś gówniaki darły ryja co było irytujące. Dobrze byłoby to upychać zawsze gdzieś na początku albo na końcu kabiny... możnaby różnicować ceny biletów.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: Załoga jest czysta jeśli nie wpuści pasażera z powodu bezpieczeństwa więc najprościej wpisać że pijany, Tobie też tak wpiszą jak zostaniesz wylosowany na gorące krzesło

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: Załoga jest czysta jeśli nie wpuści pasażera z powodu bezpieczeństwa więc najprościej wpisać że pijany, Tobie też tak wpiszą jak zostaniesz wylosowany na gorące krzesło

    •  

      pokaż komentarz

      Mnie dwa razy pod karabinami wyprowadzali i odszkodowania nie dostałem

      @suqmadiq2ama: Jak jesteś frajerem, który pozwala sobą pomiatać i nie złoży pozwu, to się nie dziwię.

    •  

      pokaż komentarz

      @drEvolution: Sam jesteś frajerem, wyrzucą ciebie to pokażesz swój pozew i sie pośmiejemy razem

    •  

      pokaż komentarz

      Zadziwiająca jest ta ojkofobia.

      @PC86: Słowo klucz typowego prawaka. W dodatku termin, który oficjalnie nie istnieje.

    •  

      pokaż komentarz

      No, to jak taki oblatany jesteś to pewnie możesz mi powiedzieć, czy tylko Polaków źle zachowujących się spotykałeś,

      @PC86:
      Kojarzy mi się ten twój płacz tylko z tą naszą resortową hołotą która najpierw się nap!@@?$@i, później drze mordy po załodze i pasażerach a na koniec płacze "mamoooo niemce mnie bijo". No jak się jest panem na włościach to przecież można zostać w swoim chlewie i nim rządzić ;)

      W wypadku polityków nie było żadnych pożytecznych idiotów którzy by im powiedzieli jak bardzo zostali skrzywdzeni więc wystarczyło parę sztuk bydła wykopać z pokładu i od chyba 10 lat mamy spokój. Więc jeszcze jeśli mówimy o ojkofobii - to jesteś po prostu szkodnikiem bo takie zbydlęcenie legitymizujesz zamiast je potępić.

    •  

      pokaż komentarz

      @ATAT-2: to ma zastosowanie gdy pasażer nie poleci z winy przewoźnika - np kapitana samolotu który poprosił pasażerów o opuszczenie samolotu.

      @mnlf: Ale nie gdy ma ku temu powody. Np pijany pasażer, awanturujący się czy łamiący przepisy (jak tu o zakazie palenia)

    •  

      pokaż komentarz

      W dodatku termin, który oficjalnie nie istnieje.

      @drEvolution: ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tak poza tematem: jaki urząd decyduje które terminy istnieją OFICJALNIE?

    •  

      pokaż komentarz

      @drEvolution: Linia ma dowód w postaci wezwania ochrony jeżeli dyskutujesz i to wystarczy żeby potwierdzić że byłeś groźny, przychodzi dwóch panów żołnierzy z karabinami i pokazują ci wyjście - pozew możesz składać XD

    •  

      pokaż komentarz

      resortową hołotą
      napierdoli
      drze mordy
      można zostać w swoim chlewie
      idiotów
      parę sztuk bydła
      zbydlęcenie

      @wykop-yolo: Przepraszam szanownego Pana ale ten popis kultury i doskonałości w stosunkach międzyludzkich już mi wystarczy. Jest Pan na pewno znacznie lepszy od tych Polaków wyrzuconych z samolotu pod fałszywym zarzutem.
      EOT

    •  

      pokaż komentarz

      ale linie lotnicze muszą pokryć wszelkie koszty związane z takim życzeniem.

      @mnlf: No właśnie, a to tak jest, czy tylko tak powinno być?

      Bo czy tam czasem nie działa jakieś "prawo bezprawia", że jak się pasażer nie spodoba (obojętnie czy z przyczyn bardziej czy mniej uzasadnionych) to nie dość że wyleci z samolotu, to jeszcze go wpiszą na jakąś swoją "czarnolisto" i już sobie nie polata?
      A jeszcze dostanie fakturę za opóźnienie które spowodowała konieczność wysadzenia go z samolotu?

      I ja rozumiem że żeby podpaść w samolocie to trzeba się zachowywać jak niezły kretyn, ale tam coś to tak działa że kapitan "podejmuje decyzje" i koniec kropka. Nic nikt nie musi udowadniać, nie musi być to przestępstwo czy wykroczenie w sensie prawnym i wpisują sobie takiego co podpadł na czarną listę i kolejnego biletu już nie kupi.

    •  

      pokaż komentarz

      @PC86: To czyste fakty. A ty wiesz jak było. Miliony Polaków nie mają problemów ale na tych biedaków ktoś nie wiedzieć czemu się uwziął. Więcej takiego pitolenia to będziesz miał gorzkie żale dzbanów codziennie ;)

    •  

      pokaż komentarz

      i to wystarczy żeby potwierdzić że byłeś groźny

      @suqmadiq2ama: To świadczy jedynie, że nie chciałeś opuścić pokładu, dlatego użyto wobec ciebie przymusu. Bez dowodów na twoje groźne zachowanie łatwe pieniądze do zdobycia w sądzie. Oczywiście jak nie jest się biedakiem, polaczkiem, któremu szkoda pieniędzy na proces, bo nie przeżyje do końca miesiąca.

    •  

      pokaż komentarz

      @drEvolution: Nawet nie byłem na pokładzie typie

    •  

      pokaż komentarz

      Załoga jest czysta jeśli nie wpuści pasażera z powodu bezpieczeństwa
      @suqmadiq2ama: teoretycznie tak, pod względem prawnym są czyści, mogło im się coś wydawać woleli nie ryzykować, oni odpowiadają wyłącznie za bezpieczeństwo a za kwestie logistyczne i finansowe kto inny - ale w praktyce ich pracodawca poniósł przez ich błąd duże straty finansowe i wizerunkowe - jak myślisz czy taki wybryk załogi będzie miał wpływ na ich późniejszą karierę zawodową?

      @ATAT-2: tego co palił teoretycznie mogli zatrzymać na lotnisku - ale tam było jeszcze 7 innych pasażerów którzy żadnego przepisu nie złamali. Pozatym gdy obsługa lotniska ich puściła to sprawa zamknięta, w samolocie już przepisów nie łamali.

    •  

      pokaż komentarz

      @drEvolution: Przeczytaj mój komentarz niżej odszkodowania jest mniej niż bieganie po sądach kosztuje a i tak przegrasz

    •  

      pokaż komentarz

      No właśnie, a to tak jest, czy tylko tak powinno być?

      @hellfirehe: tak jest. A jak się przewoźnik chce wymigać to są firmy prawnicze specjalizujące się w egzekwowaniu odszkodowań od linii lotniczych.

    •  

      pokaż komentarz

      @ATAT-2: tego co palił teoretycznie mogli zatrzymać na lotnisku - ale tam było jeszcze 7 innych pasażerów którzy żadnego przepisu nie złamali. Pozatym gdy obsługa lotniska ich puściła to sprawa zamknięta, w samolocie już przepisów nie łamali.

      @mnlf: Nie łamali, ale wciąż było podejrzenie zagrożenia w trakcie lotu. stąd decyzja

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: Taka firma odpuszcza jeżeli nie wpuszczą Cię z powodów bezpieczeństwa - gadałem z kilkoma, nie biorą się za to

    •  

      pokaż komentarz

      Myślę, że należałoby pomóc chłopakom uzyskać/opłacić

      @PC86: nic nie trzeba im opłacać. W Norwegii jest sporo darmowej pomocy prawnej, która z uwagi na dyskryminację na tle narodowściowym rozniosą te linię. :) Chłopaki tak naprawdę wygrali los na loterii. Muszą go tylko teraz odebrać.

    •  

      pokaż komentarz

      @suqmadiq2ama: Jak znam życie, to polaczków wyrzucają, bo drą mordę i wymachują rękoma jak małpy, więc sąd nie wchodzi w grę, bo raz: wiadomo, że przegrają, a dwa: patusów nie stać. I tak pewnie było i z tobą. Nie zdążyłem edyrować poprzedniego komentarza.

      Nawet nie byłem na pokładzie typie

      I co to ma do rzeczy? Awanturowałeś się, to cię wyrzucili. Jak nie zachowujesz się jak małpa, to potraktują jak cywilizowanego człowieka i może ktoś inny nie wejdzie na pokład, jak im odpowiednio uzasadnisz, albo poczekasz na następny lot, w ostateczności, na koszt linii.

    •  

      pokaż komentarz

      @drEvolution: Przecież ci k?@?a napisałem że sie nie awanturowałem, nie jestem polaczkiem, nie jestem małpą i że linie sprzedają więcej biletów niż miejsc w samolocie - masz jakieś kompleksy na tle narodowościowym? Sebki ci dokuczali w szkole? Latam samolotami od 15 lat czasem po kilka razy dziennie

    •  

      pokaż komentarz

      @Kargaroth: No to przeczytaj co masz w linku o denied boarding:

      Jeżeli na czas pojawiłeś się na odprawie, przedstawiłeś ważną rezerwację lotu oraz ważne dokumenty podróży, lecz odmówiono Ci wstępu na pokład z powodu zawyżonej liczby rezerwacji lub z przyczyn operacyjnych, a Ty nie zrezygnowałeś ze swojego miejsca dobrowolnie, masz prawo do

      Lista praw pod spodem dotyczy tylko overbookingu i przyczyn operacyjnych, nie dotyczy odmowy ze względów bezpieczeństwa.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie łamali, ale wciąż było podejrzenie zagrożenia w trakcie lotu. stąd decyzja

      @ATAT-2: ich decyzja i ich odpowiedzialność za tą decyzję - zadecydowali że wolą zapłacić - proszę bardzo.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: Masz racje tylko nie w tym przypadku. ( ͡º ͜ʖ͡º) Bo oni tam nie zostali wpuszczeni przez wzgląd na bezpieczeństwo innych pasażerów więc jeśli zostało to w ten sposób ujęte to przysługuje im zwrot hajsiwa za bilet i eluwa.

    •  

      pokaż komentarz

      Przecież ci k%!!a napisałem że sie nie awanturowałem,

      @suqmadiq2ama: Każdy patus tak przedstawia swoją sprawę.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: gówno prawda, zarówno cockpit crew, cabin crew, gate agent i dispatcher mają pełne prawo usunąć pasażera jeżeli mają ku temu konkretne powody i nikt nie musi nic nikomu płacić, bo przecież to wina pasażera, że go usunięto. Niejednokrotnie usuwałem pijanych, awanturujących się o nadanie bagażu. Jedyne co musiałem zrobić, to napisać konkretny raport, który skutkuje tym, że dane pasażera trafiają na czarną listę przewoźnika. Ot choćby przedwczoraj pewien pasażer LOTu trafił do aresztu, na czarną listę LOTu, a ponieważ LOT ma codeshare m.in. z Lufthansą, to typ sobie już tak łatwo nie polata. A poszło o pierdołę.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf

      261/2004 Parlamentu Europejskiego
      Zapomniałeś przymusowo wcielić Norwegię do UE

    •  

      pokaż komentarz

      Citibank citigold

      @Centrak: nie pisz mi jaką masz kartę, tylko skąd wziąłeś informację o tym że ona daje coś więcej w takich przypadkach?

    •  

      pokaż komentarz

      @drEvolution: a ty decydujesz o tym kto jest patus a kto nie - zatem jak niepatus by przedstawił swoją sprawę?

      A nie czekaj, linie tylko patusów wyrzucają a reszta leci w luku bagażowym jak nie ma miejsc

    •  

      pokaż komentarz

      @VeleiN: już tłumaczyłem - mają prawo nie wpuścić ale muszą ponieść konsekwencje tego, że nie wpuścili.

      I nie ponoszą oni tych konsekwencji osobiście tylko ich pracodawca.

      Oczywiście jeśli decyzja była zasadna to przewoźnikowi ani załodze nic nie grozi. Ale jeśli była błędna no to cóż konsekwencje będą, przynajmniej finansowe dla przewoźnika - a to co przewoźnik zrobi z kapitanem który wyciął taki numer to już jego sprawa.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: nie prawda, po pierwsze w pracownicy ground handlingu prawie nigdy nie są pracownikami linii. Po drugie pasażer może co najwyżej zbierać paragony i potem ubiegać się o zwrot pieniędzy, ale każde usunięcie, które jest poparte raportem (a każde jest), które ma chociaż wzmiankę o "byciu pijanym", "byciu agresywnym", gdzie nawet tak zwana bierna agresja jest traktowana jako agresja, nie ma szans na jakikolwiek zwrot kosztów. Przewoźnik zwraca koszty tylko pod warunkiem, że dany pasażer nie poleciał z winy, pogody, lub winy samego przewoźnika/firmy handlingowej.

    •  

      pokaż komentarz

      @a665321: od swojego doradcy i z doswiadczenia, mam tą kartę wiele lat. W oddziale citigold doradca przedstawi ci ofertę w zależności od środków jakie chcesz u nich trzymać. Może na stronie też gdzieś jest, nie chce mi się szukać.

    •  

      pokaż komentarz

      @Prezes_roku: nie trzeba być w UE aby się pod te przepisy łapać. Wystarczy, że podróż zaczynała się lub kończyła w UE.
      Poza tym są państwa które stosują się do tych przepisów nawet nie będąc w UE.

    •  

      pokaż komentarz

      @VeleiN: wszytko pomieszałeś - jak nie poleciał z winy pogody to właśnie nie musi zwracać bo to niezależne od przewoźnika.

      Jak nie poleciał z winy załogi to zwracać musi.

    •  

      pokaż komentarz

      A nie czekaj, linie tylko patusów wyrzucają a reszta leci w luku bagażowym jak nie ma miejsc

      @suqmadiq2ama: Reszta nie jest wpuszczona na pokład samolotu. Potem linie zwracają im koszty i płacą odszkodowania, a awanturujących patusów i buraków wyrzuca ochrona.

    •  

      pokaż komentarz

      @ATAT-2: Przecież wyrzucili ich BEZ POWODU.

    •  

      pokaż komentarz

      Pasażer może też zrezygnować z usług przewoźnika wówczas przysługuje ma zwrot kasy za bilet + odszkodowanie w wysokości:

      @mnlf: A należy się też zwrot za bilet powrotny jak są kupione w dwie strony? Latam często Wrocław-Monachium, akurat jeszcze nie miałem takiego pecha żeby lot całkiem odwołali, ale myślę sobie że jakby się tak stało to po prostu wsiądę w samochód. Tyle że jak już do MUC dojadę autem, no to wrócić też muszę autem.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: to nie wina załogi że gość jest pijany/agresywny. Linia będzie zwracać w przypadku np overbookingu, czy niezdatnego do użytku fotela, bo np zalany.
      Z pogodą fakt, nie muszą zwracać, ale muszą zapewnić najszybsze możliwe alternatywne połączenie. Np KLM jesienią przy tych wichurach, musiał wykupować miejsca w Locie

    •  

      pokaż komentarz

      @VeleiN: tyle że w opisanym tu przypadku nikt nie był pijany/agresywny, pasażerowie stosowali się do poleceń załogi.
      To, że kogoś siłowo usunięto z samolotu bo nie stosował się do poleceń to zupełnie co innego. Nie robił co mu każą, to jest podstawa aby się od płacenia wymigać bo on zawinił.

      Tutaj zawiniła wyłącznie załoga.

    •  

      pokaż komentarz

      idioci zamknęli się w kiblu zrobili tam chlew i nie wykonywali poleceń bo trzeba było kopcić tu i teraz, później się dziwią że bydła na pokład samolotu nie wpuszczają.

      @wykop-yolo: Dwóch z nich paliło pety i pod takim pretekstem trzeba było tą dwójkę odpowiendio potraktować. Odpowiedzialność zbiorowa to relikt czasów chłopskich. Ciekawe że ciśniesz ludziom od solaryzacji z pańszczyzniakami kiedy sam parobka głęboko zakorzenionego masz.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: nie powinni stosować odpowiedzialności zbiorowej, powinni kazać wskazać te osoby które paliły i ci powinni zostać wyrzuceni, w przypadku niewskazania, dopiero wywalić wszystkich. Ja bym tak to zrobił.

    •  

      pokaż komentarz

      @PC86: Ale problem nie byl z alkomatem czy alkoholem ale z paleniem fajek przed lotem:

      Pilot obecny był w strefie bramkowej z dużym wyprzedzeniem. Zauważył, że w okolicy toalet sześć osób dyskutuje z czworgiem pracowników ochrony lotniska. Część z osób, które wdały się w dyskusję z ochroną, zamknęła się w toalecie, w której paliła papierosy. Palenie w miejscu publicznym jest zabronione, dlatego też zareagowali pracownicy ochrony lotniska. Kapitan spotkał się z kierownikiem ds. nadzoru obsługi naziemnej, który radził mu, by nie wpuszczać grupy na pokład samolotu. Podczas tego lotu obsługą pasażerów zajmuje się tylko jedna stewardessa. Gdy dowiedziała się o incydencie z paleniem w toaletach, nie chciała, by wpuścić grupę na poklad, gdyż bała się, że na pokładzie również nie będzie ona przestrzegać zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas lotu. W razie gdyby doszło do sytuacji, w której personel pokładowy musiałby zareagować, nie miałaby nikogo innego do pomocy, a zadaniem personelu jest dbanie o bezpieczeństwo wszystkich pasażerów. Kapitan przekazał obsłudze naziemnej, że nie zezwala na wpuszczenie grupy na pokład.

    •  

      pokaż komentarz

      @Spring_is_coming: Wyrzucono ich pod zarzutem bycia pijanymi. Zresztą w toaletach paliło rzekomo 2, palili w toaletach, nie w samolocie.
      Dodatkowo z artykułu wynika, że ten zniesławiający zarzut bycia pijanymi wysłano ich norweskiemu pracodawcy, na jego zapytanie.
      Skorzystanie z pomocy prawnej przy uzyskaniu odpowiednio wysokiego zadośćuczynienia jest tu wysoce rekomendowana.

    •  

      pokaż komentarz

      od swojego doradcy

      @Centrak: jakiego doradcy? z banku? czy pośrednika?
      raz, że często tam wciskają kit, dwa że to nie jest żadne dodatkowe zabezpieczenie tylko zabezpieczenie które ma każdy pasażer w UE

    •  

      pokaż komentarz

      @PC86 to weź im przelej stówkę,jeśli popierasz robienie wiochy i jaranie po kiblach na lotnisku.

    •  

      pokaż komentarz

      @suqmadiq2ama jak masz wygląd i aparycję Seby to się nie dziw, że cię tak traktuja

    •  

      pokaż komentarz

      @suqmadiq2ama: na jakich liniach Cię to spotkało? Bo o overbookingu słyszałem, ale powiem szczerze, że jeszcze nigdy się z tym nie spotkałem; ani nikogo z moich znajomych którzy latają. Latam regularnie Wizzairem, Ryanairem i bardzo często samolot jest dobity na full.

    •  

      pokaż komentarz

      @OdchylkiBicia: Wizzair - w londynie mnie i kolegi nie wpuścili

    •  

      pokaż komentarz

      @Kargaroth: ale nie dotyczy to linii lotniczych z poza UE, np. taki Emirates ci gówno może dać, a dają zazwyczaj jakieś ochłapy a gotówki to nigdy...

    •  

      pokaż komentarz

      @holan: No widzę mamy tu lorda brytyjskiego któremu czerwony dywan rozwijają bo taki ma wygląd - no rzeczywiście argument po chuju dyskryminacja na tle aparycji

    •  

      pokaż komentarz

      @suqmadiq2ama: przez overbooking? ale jakim sposobem, przecież kiedy robisz odprawę online czy na lotnisku, to dostajesz już kartę pokładową z numerem miejsca.

    •  

      pokaż komentarz

      @OdchylkiBicia: Overbooking to sprzedawanie większej ilości biletów niż miejsc w samolocie, tak sie robi bo zawsze kilku sie nie stawia na lot - a jak sie stawią to wybiera się kilku pasażerów i nie wpuszcza do samolotu, najlepiej takich których można oskarżyć o zagrożenie wtedy odszkodowania nie dostaną

    •  

      pokaż komentarz

      @suqmadiq2ama: właśnie o to mi chodzi, kiedy robisz odprawę potwierdzasz konkretne miejsce w samolocie, czy na lotnisku, czy w aplikacji;
      można wcześniej zarezerwować konkretne miejsce, ale można wziąć losowe przy odprawie;
      odprawa jest punktem w którym obsługa wie, że tacy i tacy pasażerowie potwierdzili lot na takich a nie innych miejscach. Po wykonaniu odprawy, nie możesz już anulować ani przesunąć lotu. Więc nawet jeśli sprzedali większą ilość biletów niż miejsc, to nadmiarowi pasażerowie nie powinni być wstanie wogóle się odprawić.
      Wiem teoretycznie na czym polega overbooking, ale na moje jakieś 20 lotów, widziałem że czasami w samolocie nie było ani jednego wolnego miejsca, a nikt nie został przed bramką. Raz tylko widziałem jak cofnęli trzech pijanych gości, ale w samolocie było wtedy kilka wolnych miejsc.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: kazać -> każe
      karać -> karze
      Czemu tyle osób stale robi ten błąd (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      #grammarnazi

    •  

      pokaż komentarz

      @Wejszlo: bo wystarczyło załatwić po znajomości papier o dysleksji i się gówniak nie musiał w szkole przykładać :]

    •  

      pokaż komentarz

      @Wejszlo: bo automatyczny słownik sprawdzający pisownię nie jest na tyle inteligentny aby z kontekstu domyślić się o które słowo chodzi.

    •  

      pokaż komentarz

      Oczywiście jest różnica w typowo januszowym podejściu "mam problem i masz mi pomóc, bo to Twoja praca", a tym jak podejdziesz "przepraszam, czy mogłaby mi pani pomóc?" ;)
      Sorry, ale nigdy nie miałem żadnego problemu i nigdy mi nikt pomocy/informacji nie odmówił. Porty lotnicze to nie januszexy w Polsce. Tam standardy obsługi klienta stoją na trochę innym poziomie.


      @Kargaroth: O dokładnie to to.
      Wystarczy być kulturalnym i miłym człowiekiem, a nie j$$#nych gburem nosaczem sundajskim. xD

    •  

      pokaż komentarz

      @PC86: @VeleiN: a ja myśle, ze Gustaw o czymś nie mówi.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kargaroth: A to nie jest tak, że przy złych warunkach atmosferycznych mogą odmówić odszkodowania?

      https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_pl.htm#delay

      "Jeżeli dotarłeś do miejsca docelowego z co najmniej 3-godzinnym opóźnieniem, masz prawo do odszkodowania, chyba że opóźnienie było spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności."

      "Nadzwyczajne okoliczności mogą prowadzić do więcej niż jednego odwołania lub opóźnienia w miejscu docelowym. Do sytuacji określonych jako okoliczności nadzwyczajne należą m.in. decyzje dotyczące zarządzania ruchem lotniczym, destabilizacja polityczna, niekorzystne warunki atmosferyczne oraz zagrożenia bezpieczeństwa."

    •  

      pokaż komentarz

      @a665321: inaczej opiekun, jak masz konto gold to masz takiego asystenta który pomaga w różnych rzeczach, taki consierge. Masz też wstęp do restauracji na lotniskach za darmo, z open barem.

    •  

      pokaż komentarz

      Brak zrobienia badaniem alkomatem działa na ich niekorzyść

      @PC86: czytałeś arykul? Linia sama się podlozyla odpowiadając na zarzuty. Sprawa praktycznie wygrana. Przeczytaj

    •  

      pokaż komentarz

      Masz też wstęp do restauracji na lotniskach za darmo, z open barem.

      @Centrak: gratuluję

    •  

      pokaż komentarz

      @wykop-yolo: Dwóch z nich paliło pety i pod takim pretekstem trzeba było tą dwójkę odpowiendio potraktować. Odpowiedzialność zbiorowa to relikt czasów chłopskich. Ciekawe że ciśniesz ludziom od solaryzacji z pańszczyzniakami kiedy sam parobka głęboko zakorzenionego masz.

      @hanka_jeszcze_dziewica: Chłopy pańszczyźniane to co najwyżej kwiczą że wiedzą jak lepiej prowadzić linię lotniczą niż pilot, manager czy inni specjaliści oraz solidaryzują się z taką trzodą. Za darmo ich nie wykopali.

      Ja płacę za bilety i chcę dolecieć z punktu a do punktu b bez "niespodzianek", więc doceniam, że hołota która nie wie do czego służy toaleta - jest odpowiednio "filtrowana" przed wejściem na pokład oraz nie wierzę w jakieś bajki że kogoś "za darmo" wykopali. Pewnie jak zwykle Sebek włączył tryb husarza i pobiegł z ryjem Brajanowi na ratunek. Ktoś zobaczył to na monitoringu i po prostu uznano że agresywna patologia stanowi zagrożenie dla reszty pasażerów.

      Jak dla mnie to logiczne założenie. Jak już ty będziesz miał linię lotniczą i będziesz odpowiadał prawnie i finansowo za to kogo wpuszczasz na pokład to będziesz sobie tam wpuszczał każdego.

      I znów wracamy do początku bo tylko chłop pańszczyźniany to co najwyżej może się solidaryzować z ludźmi którzy zasmradzają jego otoczenie i mają własność innych ludzi w dupie.

    •  

      pokaż komentarz

      @wykop-yolo: A jednak to prawda że chłopy pańszczyźniane nie potrafiły czytać. Panowie mają sprawę wygraną, możesz spokojnie dalej orać pole :)

      Catharina Solli dodaje także, że dwie lub trzy osoby mogłyby polecieć tym lotem, jednak przez fakt, że zostało niewiele czasu do odlotu samolotu, obsługa nie mogła sobie pozwolić na ustalanie, kto palił w toalecie, a kto nie

    •  

      pokaż komentarz

      @hanka_jeszcze_dziewica: No i co z tego? Będą się 2 lata włóczyć po sądach, dostaną zwrot kosztów zmarnowanego czasu + za bilety a do końca życia w systemach bezpieczeństwa będzie się nad ich gębami wyświetlał czerwony napis "problem". No i znowu wracamy do mentalności hołoty...

      Bez rozumu i bez godności. Pewnie tacy jak ty to się później jeszcze chwalą znajomym na popijawach że są tak tępi, że ich wywalili z samolotu bo nie umieli na lotnisku używać kibla ;)

  •  

    pokaż komentarz

    Gdyby w Polsce w ten sposób potraktowano Norwegów rozpętałaby się afera na pół Europy. Już nie wspomnę o tym co by było gdyby tak potraktowano obywateli Izraela czy państw Arabskich. Jednak wszyscy w Europie wiedzą, że na Polaków można pluć, bo nikt się za nimi nie wstawi. Prezydent jest zajęty jeżdżenie na nartach, premier liczeniem szekli, a Tusk Właśnie obściskuje się z Makronem.

  •  

    pokaż komentarz

    Typowi p0lacy są typowi odcinek 2137. Palili w kiblu i kłócili się z obsługą samolotu, do tego oczywiście tylko jeden znał angielski w stopniu komunikatywnym xD

  •  

    pokaż komentarz

    Wersja prawdziwa:

    Pilot obecny był w strefie bramkowej z dużym wyprzedzeniem. Zauważył, że w okolicy toalet sześć osób dyskutuje z czworgiem pracowników ochrony lotniska. Część z osób, które wdały się w dyskusję z ochroną, zamknęła się w toalecie, w której paliła papierosy. Palenie w miejscu publicznym jest zabronione, dlatego też zareagowali pracownicy ochrony lotniska. Kapitan spotkał się z kierownikiem ds. nadzoru obsługi naziemnej, który radził mu, by nie wpuszczać grupy na pokład samolotu. Podczas tego lotu obsługą pasażerów zajmuje się tylko jedna stewardessa. Gdy dowiedziała się o incydencie z paleniem w toaletach, nie chciała, by wpuścić grupę na poklad, gdyż bała się, że na pokładzie również nie będzie ona przestrzegać zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas lotu. W razie gdyby doszło do sytuacji, w której personel pokładowy musiałby zareagować, nie miałaby nikogo innego do pomocy, a zadaniem personelu jest dbanie o bezpieczeństwo wszystkich pasażerów. Kapitan przekazał obsłudze naziemnej, że nie zezwala na wpuszczenie grupy na pokład.~Catharina Solli menedżer ds. PR i mediów, Widerøe

    •  

      pokaż komentarz

      @SarahC: palacze to podludzie i powinni być izolowani. Temat zamykam

    •  

      pokaż komentarz

      @SarahC: powaznie, uwazasz za sluszne banowanie 9 typa za to, ze dwoje z nich palilo w kiblu peta? pewnie norgow jeszcze wk!$?ilo, ze mieli jaja walczyc o swoje i dyskutowali plynnie po angielsku. Latalem do Norwegii i pamietam dokladnie jak np w piatki zachowywali sie obywatel Norwegii lecacych na pochlej weekend do Gdanska. Niczym nie odbiegali od naj##%nego Polaka, ta sama wiocha. Kobiety norweskie nie mialy zadnych hamulcow i taka sama pato jak faceci. No, ale Polak to gorszy sort i mozna z nim jechac?
      Sorry, ale to wytlumaczenie linii lotniczej wali chujem.
      Rozumiem, ze sa procedury, ale wybiorcze ich stosowanie tworzy podwojne standardy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Okayama: Brak szacunku do regulaminu - bardziej o to się tu rozchodzi. Jeśli nie bali się konfrontacji z personelem to niby jak JEDNA stewardessa miałaby ich "upilnować".

      Nie mogłaby więc ich nie wpuścili.

    •  

      pokaż komentarz

      @SarahC: Czyli zostali wybrani na lotnisku do niewpuszczenia ¯_(ツ)_/¯ tak działa overbooking. Trzeba wybrać tyle i tyle osób tak żeby zarobić na bilecie

    •  

      pokaż komentarz

      @SarahC moim zdaniem polot mial racje odpowiedzialność zbiorowa tez na miejscu naucza sie szanowac zasad i pilnowac wzajemnie w takiej podróży. szkoda tylko ze to nasi dupy dali

    •  

      pokaż komentarz

      @nobodyknows: Dokładnie, prezentujesz buntowniczą postawę choć dostałeś jasne wytyczne, że czegoś gdzieś robić nie wolno. Zazwyczaj nie wpuszczają w takich sytuacjach na obiekt i potrafią wyprowadzić delikwenta z obiektu jak się nie stosuje do regulaminu. Możesz się z tym nie zgadzać ale tak jest od dawna w różnych miejscach, nie tylko lotnisko.

    •  

      pokaż komentarz

      @SarahC: polec sobie samolotem piatkowym ze Stravanger do Gdańska i zobacz jak oni się tam zachowują i potem się wypowiadaj.
      To co zrobili norgowie to jest podwojny standard i wybiorcze stosowanie procedur.

    •  

      pokaż komentarz

      @nobodyknows: Latałam i do egiptu i chce lecieć do japonii i serio nie dziwią mnie takie procedury. Nie jestem typem, który życie widzi tylko z za monitora. Serio, nikt nie będzie dawał yebania o to czy ty jesteś japończykiem, wiedźminem, czy ufoludkiem. Regulamin jest uniwersalny.

    •  

      pokaż komentarz

      @SarahC: rozbawia mnie Twoje zalozenie, ze wszystkie nacje za granica sa traktowane rowno i sprawiedliwie.
      Spoko, ze latalas do egiptu i nawet chcesz do japonii poleciec, ale ja napisalem o konkretnym przykladzie naj%#$nych norgow (zamieszanych w tej sprawie) na pochlej party.
      A do jakiego stanu na takim wyjezdzie doprowadzaja sie skandynawowie to proponuje sie przejsc po Gdańskich knajpach w weekend w nocy. Wiocha jak u naj%#$nego Janusza...

    •  

      pokaż komentarz

      @nobodyknows: polacy też nie byli lepsi jeśli chodzi o stosowanie się do regulaminu (chodzenie za laskami z grupy i robienie im zdjęć, wqurwianie pasażerów paleniem przy głównym wyjściu (nie wszyscy chcą i mogą wąchać papieroski) i co ważniejsze potrafią być ściśle określone zasady choćby dot płatności, czy oczekiwania na coś i jeśli się nie stosujesz to sorry ale tam są drzwi. Jak mi mówią, że mam mieć potwierdzenie płatności na wydruku, a nie na telefonie to nie mogę się drzeć na obsługę, że mam to w dupie tylko muszę się dostosować do panującego regulaminu. Proste logiczne temat zamykam.

    •  

      pokaż komentarz

      @nemo007: "odpowiedzialność zbiorowa"
      to co? na polski paszport już nie polecisz bo mordowaliśmy żydów czy bliskowschodnich azjatów też nie wpuszczać bo 9/11? niemców za 2wś a belgów za masakrę w kongo.
      chińczyków za Mao ubyło tylko jakieś 60-80mln.
      Japończycy też mają swoje za uszami z 2ws.
      a czarnych też nie bo to przestępcy.

    •  

      pokaż komentarz

      Jak mi mówią, że mam mieć potwierdzenie płatności na wydruku, a nie na telefonie to nie mogę się drzeć na obsługę

      @SarahC: czyli w analogiczne sytuacji, jeżeli twój znajomy ma potwierdzenie w telefonie, to też nie lecisz?

    •  

      pokaż komentarz

      @Kajtosz:

      ■Courses
      1:Shin-Osaka Course: 1-S 26,000(JPY) , 1-V 49,000(JPY)
      2:Nagoya Course: 2-S 21,500(JPY) , 2-V 46,500(JPY)
      3:Shin-Yokohama Course: 3-S 6,200(JPY) , 3-V 34,000(JPY)
      4:Haneda Course:4-S 6,200(JPY) , 4-V 34,000(JPY)
      5:Shinjuku Course: 5-S 6,200(JPY) , 5-V 34,000(JPY)
      6:Omiya Course: 6-S 6,800(JPY) , 6-V 34,500(JPY)
      7:Accommodation only Course: 7-V 29,500(JPY) ※Please check the application site for details regarding date, etc. for each course.
      ※Ticket prices are not included in tour prices.


      ta, jak sie nie dostosujesz do sposobu płatności to cie mogą nie przyjąć czy regulaminu ogólnie to cie nie przyjmą.

    •  

      pokaż komentarz

      i dyskutowali plynnie po angielsku.

      @nobodyknows: xDDD

      źródło: i.kym-cdn.com

    •  

      pokaż komentarz

      @ksiezyc_w_siatce fantazja cie poniosla jak zes nie zrozumial to zapytaj ! a jak pytac nie chcesz to milcz

    •  

      pokaż komentarz

      @nobodyknows: @SarahC:

      Nie było żadnej odpowiedzialności zbiorowej, z tego opisu jasno wynika, że kilku paliło, ale wszyscy się poszli kłócić, dlatego ich wszystkich wyj!#%li. Trzeba było się nie wstawiać za patolą, to by sobie polecieli, ale wiecie, "ziomków zostawić?", to ich wszystko cap, do widzenia, normalni ludzie nie mają czasu tłumaczyć najprostszych zasad społecznych tym, którzy je łamią.

    •  

      pokaż komentarz

      @nobodyknows: jest taka zasadnicza różnica, że nawalony norweg nie odwala scen na lotnisku lub w samolocie w porównaniu do nawalonego polaka. Latam dość często - już ponad 6 lat do Ålesund i widziałem dosłownie wszystko - Januszy i Sebixów kupujących małpki w sklepie duty Free, bo w samolocie drogi i lepiej się taniej nachlać i robić inbę.
      Najgorsze jest trafić na pjanego (lub grupkę pjanych) polaków lub litwinców oraz krzyczące i płaczące dzieciaki madki polki...
      Przesiadłem się z tanich lini Wizzair do SASu i jak ręką odjął... nie ma żadnego chlewu ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚