taki mail dostałem przed chwilą:
Szanowna Klientko,
Szanowny Kliencie,
Z przykrością informujemy, iż w wyniku celowego działania osób trzecich nastąpił nieautoryzowany dostęp do danych dostępowych do sklepu części naszych Klientów. Chodzi o adres email (login) oraz hasło. Istnieje ryzyko, że dotyczy to wszystkich klientów i również pozostałych Twoich danych, jak imię, nazwisko, numer telefonu czy adres dostawy zamówienia. Nieuprawniony dostęp nie dotyczy informacji o kartach płatniczych, loginów do banków czy informacji podawanych we wnioskach ratalnych, gdyż Cyfrowe.pl nie gromadzi tych danych - są one gromadzone w bazach operatora płatności i banku.
Jakie podjęliśmy kroki?
W celu zminimalizowania negatywnych skutków, bezzwłocznie zostały zmienione hasła dostępowe do Twojego konta w naszym sklepie. W związku z tym, podczas kolejnego logowania nastąpi konieczność przejścia procedury odzyskiwania hasła dostępowego.
Każdy użytkownik naszego sklepu, aby odzyskać dostęp do swojego konta, będzie musiał przejść procedurę ustawienia hasła na nowo, według zaostrzonych wymogów bezpieczeństwa haseł.
Podjęliśmy również działania wymagane prawem w tego typu sytuacjach. W trybie natychmiastowym przystąpiliśmy do ponownego przeglądu bezpieczeństwa systemu sklepu i powiązanej infrastruktury informatycznej oraz zabezpieczenia dowodów z działań osób trzecich.
Co powinieneś zrobić?
Wejdź do sklepu Cyfrowe.pl i zmień hasło do swojego konta w sklepie.
Jakie są zagrożenia?
Istnieje ryzyko, że ujawnione hasła mogą być wykorzystane w celu dostępu do innych kont, dlatego jeśli użyłeś tego hasła na innej stronie, prosimy o jego niezwłoczną zmianę także w innych serwisach internetowych.
Być może niepowołane osoby będą kierować na Twój adres email niechciane wiadomości (spam), chcąc skłonić Cię do jakiś działań typu kliknięcie w link, instalacja jakiegoś oprogramowania na komputerze. Nie odpowiadaj na te wiadomości oraz nie klikaj w linki w podejrzanych wiadomościach e-mail.
Chcemy zapewnić Cię, że podejmujemy wszelkie niezbędne działania, aby podobna sytuacja nie miała miejsca w przyszłości. Obecnie nasz zespół, z udziałem Zarządu spółki Cyfrowe.pl, pracuje nad tą sprawą. Kwestia bezpieczeństwa danych jest dla nas niezmiernie ważna. Jest nam niezmiernie przykro, że spotyka to naszych Klientów.
Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości prosimy o kontakt z nami na e-mail sklep @ cyfrowe.pl
Z poważaniem,
Zespół Cyfrowe.pl
Komentarze (16)
najlepsze
Tu ciekawostka - odgrzebałem maile od nich z roku 2013, chciałem ich sobie wpisać do keepassa wtedy, ale... zapomniałem hasła, a stary e-mail przestał działać (domenę porzuciłem). Więc napisałem do ichniejszego supportu w tej sprawie, "zautoryzowałem" się listą dotychczasowych zakupów, no i to jak oni wtedy "podeszli" do mojego problemu:
Ale może po prostu pierwsza linia pomocy którą jest BOK na infolinii / formularzu kontaktowym posiada narzędzie do przepisywania zamówień między kontami klientów i jest to szybsze rozwiązanie niż pisanie zgłoszenia do informatyków o jakieś podmiany w bazie danych ;)
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
znam ta firmę od początku istnienia , Jarek buduje ją małymi krokami i powoli rośnie , więc chyba powinniśmy się cieszyć że to nasz polski kapitał rośnie w siłę ? :)
Komentarz usunięty przez moderatora