Prawidłowo i nieprawidłowo zaprojektowane drogi w Polsce
W filmie tym przedstawiłem Autostrady i Drogi Ekspresowe w Polsce, które w mojej opinii zostały dobrze zaprojektowane (poprowadzone) jak i te które wg mnie zostały źle zaprojektowane.
Rusonaldo z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 166
- Odpowiedz
Komentarze (166)
najlepsze
Oszczędność przy budowie ale potem straty czasu i paliwa kierowców i przewoźników kumulują się bardzo szybko. Więc nie uważam by droga
To, że np. obwodnica Radomia nie ma w tej chwili dobrego wjazdu od południa nie wynika z tego, że jest źle wytyczona ale z tego, że... Radomiaki nie wybudowali sobie dobrego dojazdu do niej. O ile faktycznie ten co teraz jest zły bo kwestia natężenia ruchu. Zrobią sobie wylotową dwupasmówkę i będzie super.
Poza tym
jakby miała być bliżej to już by musiała biegnąć aktualnymi ulicami albo lecieć między domami wybudowanymi dawno temu,
które ulice to ta obwodnica wewnątrz miasta?
pewnie masz na myśli drogi które były zaplanowane ze 40 lat temu ale dopiero teraz była kasa aby je w końcu wybudować i normalnie skomunikować dzielnice i nie chodzi
Wiele z przebiegów dróg było oprotestowane i mieszkańcy sobie nie życzyli innego ich przebiegu (niech autor poczyta ile było protestów mieszkańców przy północnej obwodnicy krakowa lub ile jest protestów przy beskidzkiej drodze integracyjnej - s52~). Do tego nie wystarczy puścić drogi
Wprost ci dałem wskazówki co powinieneś zrobić w wideo. Nie mam wiedzy o całej Polsce, ale o swoim regionie wiedzę mam i wiem, ile było protestów i ile zajmowało ustalenie trasy, którą każdy by zaakceptował, więc śmiem twierdzić, że większość Twoich przypadków i ich "nieefektywnego" przebiegu może się z tego brać, a Ty zamiast zrobić analizę przyczynowo-skutkową na przykładzie dwóch-trzech, żeby odbiorcy pokazać jak to działa
Podłączenie praktycznie jest (see pic rel). Zostało zaplanowane, przygotowane, w większej części zbudowane oraz... zagrodzone.
Stało się tak na skutek protestów mieszkańców dzielnicy Czerniewice.
Dlatego napisałem "w większej części zbudowane". Rozbiegówek i zbiegówek póki co nie ma, choć miejsce jest wydzielone.
Całość chwilowo ma status przejazdu technicznego / ratunkowego.
Ja wiem, że drogi można budować praktycznie wszędzie i to że mamy prawo korzystne dla dróg, to znaczy państwo może 'siłowo' wykupić teren od prywatnych ludzi ale nieraz nie da się lub procesy przejmowania terenu wydłuża się znacznie przez protesty i odwołania. Dodatkowo
Ten odcinek nie mógł być pociągnięty po wschodniej stronie Legnicy i Lubina z wielu powodów, m.in:
- występujące na tym obszarze bogate złoża węgla brunatnego
- istniejące złoża piasków i żwirów (liczne żwirownie na tym obszarze)
- tak bliska odległość węzła z A4 w
Przypuszczam, że zmiana trasy była podyktowana bardziej lokalnymi kwestiami, a przede wszystkim planami zagospodarowania gmin, które są wzdłuż trasy, istniejącymi szlakami