Cześć Mirki i Mirabelki,
standardowa sytuacja: odwieczny lurker, a kiedy trwoga to do Wykopu. Ale już tyle akcji zostało dzięki Wam pozytywnie rozwiązanych, że wierzę, iż uda się i tym razem.
TLDR
Aby stracić kontrolę nad konfiguracją DNS domeny wystarczy transferować do OVH domenę, która była tam kiedyś zarejestrowana, ale na inne konto.
Co się stało?
- Transfer domeny z linuxpl do OVH do Konta A (27. lipca 2020) [1];
- Domena widoczna w panelu, żadna usługa nie daje się skonfigurować [2a, 2b];
- Według Supportu domena jest przypisana do Konta A, ale wszystkie usługi (DNS, MX itd.) przypisane są do Konta B (?) i tylko tam można je skonfigurować [3];
- Po ponad 2 tygodniach od transferu domeny, po rozmowach telefonicznych i wymianie maili dalej nie da się jej używać z Konta A gdzie została transferowana.
Próby rozwiązania
- Polski Support kazał mi usunąć konto B, zleciłem usunięcie 31. lipca, Ticket wisi do tej pory nie rozwiązany [4].
- Niemiecki Support wymaga ode mnie zmiany „Danych kontaktowych”, dostali dane Konta A, Ticket wisi do tej pory nierozwiązany [5].
Co to za konta
Okazało się, że oba konta należą do mnie. Konto A jest „niemieckie” (mieszkam od kilku lat w Niemczech), a Konto B jest starym, zapomnianym kontem „polskim” (dzięki temu mogłem zrobić screeny z obu kont).
ALE! Jedyne co łączy oba konta, to moje imię i nazwisko oraz nazwa domeny. Wszystkie inne dane kontaktowe, adresowe, numery telefonów, adresy emaile są różne.
Wnioski
Należy założyć, że OVH po transferze domeny, automatycznie wiążę domenę z istniejącą strefą DNS poprzedniego właściciela na podstawie JEDYNIE nazwy domeny. Oznacza to, że jeśli domena była kiedykolwiek zarejestrowana i skonfigurowana w OVH, a potem zmieniła właściciela, to nowy właściciel traci kontrolę nad konfiguracją DNS domeny.
Ponadto, z rozumów z Supportem wynika, że nie dostaniemy danych poprzedniego właściciela! Ja tylko przez przypadek pokapowałem o jakie konto u mnie chodzi. Jeśli nie znamy historii domeny, to tracimy konfigurację DNS na rzecz zupełnie OBCEJ osoby, do której nie dostaniemy kontaktu! A OVH przez co najmniej dwa tygodnie nie rozwiąże problemu.
[1]
[2a]
[2b]
[3]
[4]
[5]
Komentarze (5)
najlepsze
@draki7:
Takie same jazdy, choć w sprawie przeniesienia numeru, przeżywałem w zeszłym roku z TPSA. Na jednym koncie numer ciągle był, na drugim wciąż nie było, konfigurować się nie dało.
To po prostu rozbuchana do granic możliwości biurokracja, w której każdy jest odpowiedzialny za wypełnianie dwóch kratek, ale nikt nie ma obrazu całości.
Ten zaś, kto tworzył założenia
żeby móc skonfigurować DNS dla nowo transferowanej domeny trzeba dla niej utworzyć strefę DNS. Jest to według OVH osobna "usługa". Po transferze domeny do Konta A nie mogę w nim utworzyć strefy DNS, bo taka "usługa" już istnieje, ale dla Konta B.
Nie mogę też usunąć strefy DNS z Konta B. Tym samym domena jest na Koncie A, ale jedyna możliwość skonfigurowania DNSów jest na Koncie B.
Nie ma to