Zakaz wjazdu dla elektryków do garaży? Wodą ich nie ugasisz
Niestety, jak alarmuje firma SPIE Building Solutions, systemy przeciwpożarowe w polskich garażach i tunelach nie są przystosowane do pożarów pojazdów aut elektrycznych. Aktualnie stosowane systemy ppoż. na parkingach podziemnych są nieskuteczne w przypadku pożarów pojazdów elektrycznych
ptakdodo z- #
- #
- #
- #
- 185
- Odpowiedz
Komentarze (185)
najlepsze
@zagu: Nikt nic nie zakazuje, a mowa jest przede wszystkim o tym, że polska infrastruktura przeciwpożarowa, zainstalowana, m.in. w tunelach na ten moment nie jest dostosowana do pożarów aut elektrycznych.
Ja bym sobie z tego wyciągnął wniosek taki, na początek, że będąc januszem kierownicy, to bym nie siedział w tunelu za elektrykiem na zderzaku.
Drugi wniosek bym sobie wyciągnął, jako urzędnik, że jednak jest potrzeba zwiększenia bezpieczeństwa,
tak to ten czynnik, który też topi szyby, opala w niemieckich testach świńskie truchła itd. o tym mowa
-W przypadku pożaru akumulatora auta elektrycznego lub hybrydowego odsunąć się na bezpieczną odległość i odczekać do całkowitego jego wypalenia (NiMH i Li-ion)
-gaszenie defensywne (chłodzenie reszty auta, otoczenia, kierowanie dymu w inną stronę, nie dopuścić do kontaktu wody z akumulatorem)
-zalecane działanie zza osłony
-Li-ion podczas spalania produkuje tlen podtrzymujący spalanie, gaszenie jest nieskuteczne
-Li-ion zalany wodą produkuje dwutlenek wodoru który jest wybuchowy