Ponad 90 proc. światowego handlu jest transportowane drogą morską, jednym z kilkudziesięciu bardzo zatłoczonych szlaków handlowych. Statki wszystkich typów posługują się przy tym takim samym systemem nawigacyjnym, opartym na pozycjonowaniu GPS. Ten satelitarny system, doskonały na przełomie wieków, obecnie okazuje się coraz bardziej wrażliwy na ataki hakerskie.Tymczasem tego typu atak, kierowany na zakłócanie naprowadzania lub fałszywe naprowadzanie może doprowadzić do kolizji i zatopień, blokujących szlak morski.
@LogosM: Mój telefon obsługuje GPS +3 inne systemy pozycjonowania, więc może na takich wielkich statkach, też ogarniają. Poza tym, na co im GPS w kanale? Nie zgubią się.
Może tu ktoś mi wytlumaczy. Ma na burcie ten statek wielki napis Ever Green, a nazywa się Ever Given. Do tej pory myślałem, że na burcie sa napisane nazwy statków. Jak to z tym jest?
Spisegg ! Zablokowane sa setki statków, każdy dzień blokady to setki milionów dolarów straty (jeśli nie miliardy) i co? Statek z mielizny odkopuje jedna koparka (no może więcej). Tak to na logikę po winno wyglądać gdy jeden dzień to miliardy straty dla tych kilkuset statków za nim i tych co opływają Afrykę? No chyba nie tak. Po prostu lecą w #!$%@? z tym statkiem.
Bardzo lubię takie alarmistyczne pytanio-stwierdzenia w stylu "CZY TO KONIEC MITU GLOBALIZMU?!"
Odpowiadam: Nie, k*rwa, statek się zakleszczył i trzeba go odkleszczyć a potem pomyśleć, co zrobić żeby się więcej nie zakleszczał, czego nie rozumiesz?
W artykule nie pada ani jedno słowo na ten temat, nie ma tam nawet tych wspomnianych 'dwóch tygodni' - po prostu jest opisana sytuacja i jej potencjalne konsekwencje w bliskiej przyszłości. Więc nie wiem - czy aktualnie
Komentarze (245)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@xp17: Nic dodac nic ujac :) Ale tak to jest gdy "dziennikarze" zamiast podawac informacje, staraja sie nakierowac ludzi na to co maja myslec
@xp17: Ja mysle ze to raczej prawactwo dazy do rozdrobnienia i nacjonalizacji, nie globalizacji. Lewicowe rzady z reguly pra do
https://biznes.interia.pl/raporty/raport-bezpiecznie-w-sieci/aktualnosci/news-hakerzy-moga-zniszczyc-gps-potrzebne-nowe-rozwiazania,nId,4171225
Mój telefon obsługuje GPS +3 inne systemy pozycjonowania, więc może na takich wielkich statkach, też ogarniają.
Poza tym, na co im GPS w kanale? Nie zgubią się.
Zablokowane sa setki statków, każdy dzień blokady to setki milionów dolarów straty (jeśli nie miliardy) i co?
Statek z mielizny odkopuje jedna koparka (no może więcej).
Tak to na logikę po winno wyglądać gdy jeden dzień to miliardy straty dla tych kilkuset statków za nim i tych co opływają Afrykę?
No chyba nie tak.
Po prostu lecą w #!$%@? z tym statkiem.
Cytat z twittera agencji CSE
Odpowiadam: Nie, k*rwa, statek się zakleszczył i trzeba go odkleszczyć a potem pomyśleć, co zrobić żeby się więcej nie zakleszczał, czego nie rozumiesz?
W artykule nie pada ani jedno słowo na ten temat, nie ma tam nawet tych wspomnianych 'dwóch tygodni' - po prostu jest opisana sytuacja i jej potencjalne konsekwencje w bliskiej przyszłości.
Więc nie wiem - czy aktualnie