Miliony ton zużytych baterii wpędzą nas w kolejną katastrofę ekologiczną
Elektryfikacja spowoduje problem z niebezpiecznymi dla środowiska zużytymi akumulatorami. Ich produkcja z nowo wydobytych surowców nadal jest tańsza niż recykling. Jeśli szybko nie wymyślimy bardziej wydajnych metod recyklingu, to w najbliższych latach pojawią się miliony ton zużytych baterii.
lnwsk z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 197
Komentarze (197)
najlepsze
@Cassini: Zamiana jednego problemu na inny. Nie na „czystej energii” bo każde wydzielanie energii oznacza podgrzewanie planety niezależnie od źródła. Fakt energia pochodząca ze spalania paliw dodatkowo zwiększa ten efekt przez emisję gazów cieplarnianych.
Wyobraźcie sobie: mieszkacie sobie spokojnie w Norwegii, Danii czy innym Monaco i nie lubicie wdychać spalin. A te baterie po "utylizacji" to będą leżeć gdzieś w mazurskim jeziorze, albo płonąć w najlepsze w Siemianowicach Śląskich setki, jak nie tysiące kilometrów od waszych szlachetnych nozdrzy. Eko? Eko.
W jednym z odcinków przyjechał do niego zdesperowany klient z miesięczną Teslą. Gdzieś jadąc najechał na coś i uszkodził przewód z chłodzenia baterii. Tesla stwierdziła że cała bateria jest do wymiany, koszt $20k.
Napraeili mu to na miejscu za parę stówek a naprawa była wręcz banalna.
Hoovies z Hoovies Garage miał podobny problem, auto warte $30k Tesla, auto nie
Ten sam problem byle jaki serwis załatwi w 20min wymieniając samo szkiełko za 2 USD.
Więc jednym słowem: pobudka!
poza tym moim zdaniem samochody eklektyczne wcale nie
Ale samochody elektryczne przy obecnej technologii można opisać jednym zdaniem: z deszczu pod rynnę
Ile do cholery milionów? Jeden milion? Sto milionów? Dziewięćset milionów?
Pieprzone dziennikarstwo, z którego nie wynika żadna informacja.
Bateria Tesli 3 to:
480kg
2,0 x 1,3 x 0,2 metra = 0,52 m3
Wg. danych, które znalazłem, obecnie mamy na świecie 6,8 miliona aut elektrycznych
Załóżmy, że wszystkie to Tesla 3.
Po pierwsze, zasoby w baterii się nie zużywają, więc można je recyklingować bez końca.
Po drugie, jak ktoś wyrzuci gdzieś na śmietnik moduł bateryjny auta warty pomiędzy 20.000, a 30.000 dolarów w metalach ziem rzadkich to niech da znać, biorę każdą ilość ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@LuxEtClamabunt: czy ja jestem jasnowidzem? Przecież przy obecnym tempie rozwoju technologii nikt normalny nie jest w stanie przewidzieć co będzie za 20 lat. Założę się, że z bateriami nie będzie żadnego problemu za to ruski gaz nie będzie w cenie.
Prosta sprawa, wrzuci się podatek na nowe ogniwa i zacznie się dotować recykling ¯\_(ツ)_/¯
Aż strach pomyśleć co wtedy wymyślą.