Remonty na polskich autostradach nie są po to, by coś poprawić, tylko by obniżyć ruch, bo powyżej pewnego progu operator zobowiązany będzie dołożyć trzeci pas albo dobudować węzeł.
@kiedystobylyloginy: Należałoby również zwrócić uwagę na fakt, że w Polsce zgadzamy się na układy mafijne jak w przypadku autostrady A4 Katowice-Kraków gdzie remonty realizuje się w celu uzyskania jak największego zysku przeciągając warunki umowy koncesyjnej.
Według ujawnionych informacji, Skarb Państwa, zgodnie z umową koncesyjną, uczestniczy w zyskach z przedsięwzięcia autostradowego. Rozliczenia, jak informuje koncesjonariusz, oparte są o realnie posiadane przez SAM środki pieniężne zgodnie z ustaloną kolejnością. Najpierw dokonywane są płatności
@Verbatino: No to do pełnego obrazu jeszcze należałoby czytelnika zachęcić do sprawdzenia kim jest prezes SAM S.A. oraz czym się zajmował, kiedy podpisywana była rzeczona umowa koncesyjna wraz z tajnymi aneksami;)
Koronkowa robota. Jest w cholerę pracy do wykonania w krótkim czasie, więc trzeba bardzo dokładnie zaplanować maszyny, ludzi i całą logistykę, łącznie z instrukcją dla kierowców gdzie dokładnie mają podjeżdżać w fabryce asfaltu oraz odpowiednią rezerwą czasową, żeby po dostarczeniu na budowę chwilę (ale nie za długą) zaczekali w kolejce na rozładunek; gdyby któreś auto się zepsuło, kolejna ciężarówka będzie już stała z asfaltem, żeby ani na chwilę nie zatrzymywać maszyn budowlanych.
@szambotazysta: Tymczasem w Niemczech dyrekcja autostrad policzyła, ile mieszkańcy by stracili czasu i niepotrzebnej benzyny przepalili, po czym wzięła te koszty na siebie. Kto bogatemu zabroni.
Średnia prędkość na autostradzie A1 to ponad 170km/h
@szambotazysta: XD żeby taka średnią zrobić to by musiały chyba same lambo tam jeździć. Większość ludzi na autostradzie jedzie 120-140 bo to w miarę ekonomiczny przedział prędkości, tiry 85-93 bo więcej nie mogą. Są tez ludzie co #!$%@?ą 170-200 ale to jest margines. Jak chcesz przy takim ruchu zrobić średnią 170?
@qupi: ile przejechałes km po niemieckich autobahnach? Bo to są najbardziej rozkopane autostradę Europy i robią kiedy chcą a nie tak jak mówisz. Potrafią z dupy postawić zwężkę i tydzień nic nie ruszyć albo #!$%@?ć zwężkę 66km i robić ja dwa lata
@wuzet3: Odpowiedz jest jak zwykle jedna - to zależy, jakie remonty, na jakich odcinkach, o jakiej porze roku, jaki wykonawca itd, itp. Na wykopie oczywiście cherry picking i wnioskowanie na podstawie jednego przypadku (błąd przeżywalności?)
@wuzet3: ty kłamiesz a co niby jak się jedzie autostradą w Niemczech to się placi.? Jak ciebie rodzicie kiedyś zabiorą za granicę to powiem Ci, że nie musisz zabierać skarbonki na bramki na autostradzie.
Op poleruje torpede do filmiku gdzie niemcy w 55h remontują odcinek autostrady i nie ma zielonego pojęcia jaka jest rzeczywistość i ile czasu przeważnie trwa remont konkretnych odcinków w niemczech.
Pierwszy lepszy przykład z brzegu. Obwodnica Berlina, autostrada A10 - Michendorf konkretnie. Remont zaczeli lat temu 6-7 jak jeździłem busami po europie. Zdążyłem przesiąść się na 40t, przestać jeździć na rok, wrócić do tego. Remont skończyli jeśli mnie pamięć nie myli w
Po komentarzach widzę, że wykopki niewiele różnią się od tych zjebów z cb radia - kierowców ciężarówek. Z tą różnicą że kierowcy #!$%@?ą na niemieckich robotników a wy na polskich xD
@mayek: Może nie jeżdże zbyt często przez Niemcy, ale jak już jade to chyba nigdy nie było sytucji żeby cała droga była przejezdna. Zawsze coś robią. W lipcu jechałem do Bremen. Średnią prędkość na S5 i A2 miałem o wiele większą niż przez Niemcy. Co trochę jakieś remonty i zwężenia
Przecież wymiana tarki (górnej nawierzchni) to się robi szybko i u nas nie jest inaczej. U nas trzeba wiele odcinków poprawiać od warstwy podbudowy (e.g. A2 Łódź Północ - Zgierz) ponieważ były robione w pośpiechu na ojro i bez odpowiedniego nadzoru.
A4 Kraków-Katowice to patologia i tam żadne normy nie istnieją.
@Silklash: akurat cała A2 od Strykowa do Konina nie była robiona ani w pośpiechu ani na Euro. W momencie jak zgłaszaliśmy chęć organizacji(2005r) to akurat ten odcinek był prawie gotowy. Jak nam przyznali(2007) to już było zbudowane. Ale coś nie tak z podłożem bo już 10 lat później były spore dziury.
@leglion maja ich 15 razy więcej więc masz inna skalę porównania. To miedzy innymi dlatego w miastach dużych widzisz że 'boże ale #!$%@? droga mogliby te drogi naprawić jest 21wiek' no naprawiają, tylko zanim zrobią jedna druga setna i trzysetna to pierwsza się podziurawi
Komentarze (153)
najlepsze
@szambotazysta: XD żeby taka średnią zrobić to by musiały chyba same lambo tam jeździć. Większość ludzi na autostradzie jedzie 120-140 bo to w miarę ekonomiczny przedział prędkości, tiry 85-93 bo więcej nie mogą. Są tez ludzie co #!$%@?ą 170-200 ale to jest margines. Jak chcesz przy takim ruchu zrobić średnią 170?
Daj linka do źródła tych statystyk.
Jak ciebie rodzicie kiedyś zabiorą za granicę to powiem Ci, że nie musisz zabierać skarbonki na bramki na autostradzie.
Pierwszy lepszy przykład z brzegu. Obwodnica Berlina, autostrada A10 - Michendorf konkretnie. Remont zaczeli lat temu 6-7 jak jeździłem busami po europie. Zdążyłem przesiąść się na 40t, przestać jeździć na rok, wrócić do tego. Remont skończyli jeśli mnie pamięć nie myli w
Wystarczy porozmawiać z jakimkolwiek Niemcem, lub kimkolwiek kto często tam jeździ, by wiedzieć że to nieprawda ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W lipcu jechałem do Bremen. Średnią prędkość na S5 i A2 miałem o wiele większą niż przez Niemcy.
Co trochę jakieś remonty i zwężenia
A4 Kraków-Katowice to patologia i tam żadne normy nie istnieją.