Piękna sprawa, codziennie widzę coś podobnego podczas dojazdów do pracy. A co najgorsze, jak chciałem zjechać z remontowanego pasa na ten dobry, to dostałem zjebe xD. Oczywiście włączyłem kierunkowskaz, ale coś mnie podkusiło, żeby spojrzeć na kierowcę obok. Siedziała tam ONA - MATRONA, gestami staram się zwrócić jej uwagę, kiedy w końcu nie wypadało udawać, że mnie nie widzi - spojrzała no i się zaczęło. Drąc, dosłownie drąc #!$%@?ę zaczęła machać łapami
Jakby połowa kierowców z lewego pasa jechała prawym pasem do końca a na koniec wszyscy by jechali na suwak to uwaga wyszło by na to samo a nawet ruch byłby mniej płynny.
@alvaroZcamaro: Codziennie przejeżdzam takim odcinkiem, gdy czasami ktoś kilometr wcześniej przyblokuje to ruch na zwężce przelatuje po 70 km/h, czasami gdy po prostu wszyscy wcześniej zjada na jeden pas także leci szybko. Natomiast gdy jadą na suwak to oba pasy stoją i ruch to zaledwie 5-10 km/h a często mniej.
Nie żebym miał coś do jazdy na suwak ale zauważyłem ze te wpuszczanie jeszcze bardziej spowalnia ruch. Może i korek krótszy
Tu choć jest zwężenie (czyli konkretna przyczyna). Ostatnio do roboty się spóźniłem, bo był wypadek — ale wszyscy uczestnicy stali poza pasami do jazdy, nie było zwężenia, tylko każdy wuj musi zwolnić i sobie popatrzeć. Jakiś czas temu też stałem godzinę w korku na obwodnicy Gdańska, bo był wypadek. Na poboczu pasa w pieprzoną drugą stronę.
@Pyth0n: Na wakacjach jechałem A4 w stronę Rzeszowa od Krakowa. Jak zjechaliśmy na MOP na stację to jechały 4 straże pożarne na sygnale do tego policja. Ludzie zaczęli biec do aut, żeby zdążyć przed korkiem, ja nie miałem takiej możliwości bo moi pasażerowie jedli obiad. Wsiedliśmy w auto po jakichś 20 minutach, oczywiście wpakowaliśmy się w 40 minutowy korek, rozkminiając, że jak straż to pewnie wycinanie i jakieś ofiary. Po 40
Jeden mały szczegół: jazda na suwak jest obowiązkowa w warunkach "znacznego zmniejszenia prędkości". Nigdzie w przepisach nie jest sprecyzowane, ile to znaczne zmniejszenie ma wynosić. Na końcówce filmiku, gdy kierowca zmienia pas, prędkość samochodów na lewym pasie wynosi sporo powyżej 20km/h, więc czy to ruch jest znacznie ograniczony, to kwestia chyba tylko oceny sądu w przypadku kolizji. Przepis jest źle skonstruowany i niejednoznaczny.
@kpecak: nie da się każdego przepisu określić jednoznacznie. Nakaz zachowania szczególnej ostrożności też nie jest jednoznaczny. Obowiązek zmniejszenia prędkości tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów również nie jest jednoznaczny. Same przepisy o jeździe na suwak są akurat bardzo dobrze rozwiązane.
Jeśli ktoś ma wątpliwości to w razie kolizji zawsze może iść do sądu.
Komentarze (170)
najnowsze
Nie żebym miał coś do jazdy na suwak ale zauważyłem ze te wpuszczanie jeszcze bardziej spowalnia ruch. Może i korek krótszy
@slavoy: Czyli przepis JEST zły, bo nie jest jednoznaczny.
Jeśli ktoś ma wątpliwości to w razie kolizji zawsze może iść do sądu.