40 ciężarówek, jeden pociąg
Zagranicznym odpowiednikiem hasła „tiry na tory” jest „40 ciężarówek, jeden pociąg”. Pociąg towarowy na trasie Rotterdam-Wiedeń, przewożący ładunek 40 ciężarówek, zużywa 3500 litrów ropy, w porównaniu z 18700 litrami które zużyłyby transport drogowy
didgeridoo z- #
- #
- #
- #
- 119
Komentarze (119)
najlepsze
Liczy się efekt psychologiczny - jak miliarderzy latający prywatnymi odrzutowcami mają czelność mówić zwykłemu Kowalskiemu, że nie może jeździć jedynym samochodem na który go stać - 20-letnim gruzem, bo spala za dużo paliwa?
Jakoś kierowcow wykonujacych zlecenia po okolicy albo nawet po Polsce nie brakuje.
@msqs1911: nie no, oni są bardzo mądrzy i cwani, całkiem jak przemysłowcy którzy jeszcze 50 lat temu wylewali toksyczne ścieki do rzek.
Po co płacić za oczyszanie i utylizację niebezpiecznych odpadów, skoro można
@skitarii: nieee na wolnym rynku takie firmy by splajtowaly. ( ͡° ͜ʖ ͡°) A te ktore odpowiednio zarzadzaja odpadami, placa uczciwie podatki, odpowiednio wynagradzają pracownikow by kwitnely.
40 ciężarówek dowozi od punktów a do punktów b i tyle.
Pociąg przewozi towar 40 ciężarówek, ale nadal 40 ciężarówek musi od punktów a do pociągu i od pociągu do punktów b przewieźć.
Dochodzi nam przeokrutna logistyka, ładowanie, setki wózków widłowych, dziesiątki tysięcy roboczogodzin ludzi, którzy nigdy nie byli potrzebni, ale teraz są, którzy będą zarabiać setki tysięcy złotych, które wydadzą na różnoraką konsumpcję i ropę. Dochodzą bardzo ważne i najbardziej
Kontener
Dla ułatwienia zakładamy ładowanie i zdejmowanie całych ciężarówek.
Wiecie jaki jest myk? Właściwie kilka.
1. Masz pociąg o 12, ładujesz 40 aut każde po 5 min i masz wyjazd o 15:30.
Rozładunek tak samo, 7h w plecy na całej trasie.
Ciężarówka ma transit time Rotterdam - Wiedeń ok 18h.
Może jechać 9h dziennie dla uproszczenia, 14h pauzy.
Czyli ładujesz w poniedziałek, w środę rano auto jest
Nie rozumiesz, na takim pociągu przez Austrię ładuje się całe auto z naczepą, a kierowcy jadą razem z nim w przedziale osobowym.
Tak samo pod kanałem La Manche, tak samo w Szwajcarii https://www.swissinfo.ch/eng/rolling-highway_truck-drivers-hit-the-rails-and-take-a-break/33367284
Nie wszystko da się wpakować do kontenera, często nawet jest zakaz wykonywania transportu intermodalnie.
Ciężarówkę możesz ładować z boku, z góry, tyłem.
Kontener tylko tyłem i ogranicza to mocno to co można do kontenerów ładować.
Jeszcze gorzej
2. Mylisz osobowy z towarowym. Na towarowy nie kupuje sie biletu xD
3. Pociagi woza kontenery z Gliwic do euroterminalu w slawkowie. Droga poniżej 100km.