Najdroższe metro świata
Dubaj to królestwo wszystkiego co największe i najdroższe. W tym mieście
nawet metro musi zachwycać. To najsłynniejsze arabskie miasto może
pochwalić pierwszą linią metra na Półwyspie Arabskim. Jest to również
najdłuższy w pełni zautomatyzowany systemem kolei na świecie.
Wart 4,2 miliardów USD (12,6 mld PLN) projekt metra w Dubaju został ukończony zgodnie z planem pomimo globalnego kryzysu.
Ostatecznie
długość linii Metra w Dubaju wyniesie 70 kilometrów, a wybudowanych zostanie
47 stacji, w tym 9 pod ziemią.Pociągi oraz
stacje są klimatyzowane dzięki zastosowaniu systemu
opartego na instalacji automatycznie otwieranych drzwi na krawędzi
peronu.
Metro w Dubaju ma przewozić
1,2 miliona pasażerów dziennie, 27 000
pasażerów na godzinę dla każdej linii i 355 milionów pasażerów rocznie.
Wyszkoleni opiekunowie będą towarzyszyli pasażerom w podróży na wypadek awarii czy sytuacji krytycznych.
Jednym z problemów dla nowego systemu będzie jak komfortowo i
niezawodnie zapewnić dojazd pasażerom do ostatecznego celu ich
przeznaczenia, jeżeli nie byłby on stacją. Stwarza to pytanie czy
wystarczy autobusów i taksówek.
Autobusy oraz szlaki wodne zostały tak dostosowane, aby dostarczyć
pasażerów do obszarów pozbawionych przystanków. Wybudowano trzy
ułatwienia typu parkuj i jedź (bezpośredni dostęp do środków komunikacji
miejskiej z parkingów).
Oficjalnie prace nad budową metra rozpoczęto 21 marca 2006 roku. Jak
widać budowa linii metra nie musi trwać 25 lat – tak jak to było w
przypadku Warszawy.
//turystyka.wp.pl/gid,11235772,title,najdrozsze-metro-swiata,galeria_zdjecie.html//pl.wikipedia.org/wiki/Metro_w_DubajuPrzeciętna Trasa w Polsce - Powązki-Konotopa
10km długości miernej jakości asfaltu na ziemi
3 węzły
Budowa trasy rozpoczęła się 19 lutego 2008.
Kosztowała 2,2mld PLN, gdyby miała 70km, to koszt wyniósłby
15,4mld PLN (5,1mld USD)Dla przypomnienia metro w Dubaju
warte 12,6 mld PLN (4,2 miliardów USD)
//www.nbi.com.pl/otwarto-trase-s8-konotopa-al-prymasa-tysiaclecia/
//pl.wikipedia.org/wiki/Trasa_Pow%C4%85zki-Konotopa
Niech się Dubaj schowa - zagraniczne wycieczki zapraszamy do podziwiania naszej autostrady !! :D
Komentarze (117)
najlepsze
Święty Piotr ogłasza przetarg na budowę bramy do raju. Do przetargu zgłasza się Turek, Niemiec i Polak, Piotr pyta Turka ile ta brama u niego miała by kosztować. Turek mówi:
- No jakieś 20 tyś.
- A skąd takie koszta?
- 10 tyś materiał plus robocizna a 10 tyś to mój zarobek.
Piotr pyta Niemca o koszt, Niemiec
Dzień w dzień nowe wiadomości o polskim złodziejstwie. Nawet nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić ile NASZEJ kasy (z podatków etc) jest kradziona. A o ilu nigdy się nie dowiemy.
Może wreszcie się dowiemy, ile dostał Święty Piotr...
Komentarz usunięty przez moderatora
nie wiem czy na stacji Plac Wilsona nie ma czegoś podobnego, tylko 10 razy taniej :P
Po pierwsze, w polsce nie zaakceptujecie kilku milionów (!) imigrantów z ultra-ubogich rejonów indii, pakistanu, bangladeszu, bo jesteście pieprzonymi rasitami i nacjonalistami. Zobaczycie brązową skórę, lub szmatę na głowie, a już byście mordowali.
Po drugie, nawet gdybyście ich przyjeli, nie moglibyście ich traktować na taką skalę jak niewolników i płacić im 7 dolarów dziennie, bez związków, przerw, ubezpieczenia, BHP... Jest powód dla którego tak tanio
2 270 000 000 / 630 = 3 603 174.6
Jakoś nie przypominam sobie, żebym widział 3mln pracowników na budowie 10km budowy prawie jak autostrady.
Od strony ekonomicznej - polskie firmy na pensje pracowników nie przeznaczają więcej jak 5% ze swoich przychodów - koszt pracowników przy tak wielkich budowach jest pomijalny - liczy się koszt surowców, maszyn, energii.
Skoro
Yeah, precz z niewolnictwem!
BBC wałkowała ten temat dość mocno parę lat temu (nazwali to nowożytnym niewolnictwem) ale jak widać słabo się przebiło do opinii publicznej:
http://www.euroislam.pl/index.php/2011/01/niewolnictwo-w-cieniu-szklanych-domow-nad-zatoka/
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/7985361.stm
http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/johann-hari/the-dark-side-of-dubai-1664368.html
Naprawdę chcielibyście żeby tak budowano autostrady w Polsce??
Ja w tym widze same profity.
To największa manipulacja tych wyliczeń. Gdyby miała 70km to nie kosztowała by 7 razy więcej niż trasa 10km. Dłuższe odcinki buduje się łatwiej. Odcinki poza miastem buduje się łatwiej. Nie trzeba robić głębokiego wykopu w środku mocno zurbanizowanej dzielnicy jaką jest bemowo.
http://www.wykop.pl/artykul/673289/efekt-skali-najdluzszy-tunel-swiata-vs-nieprzecietna-trasa-s8/
Po części prawda, że cena całości jest wysoka, trzeba jednak pamiętać, że mieszkańcy wymusili przebieg większości trasy w wykopie, co oznacza zaburzenie wód podziemnych i konieczność stworzenia wielu (prawie 50) skomplikowanych przepompowni.
Dużo taniej byłoby oczywiście puścić