1500 zł na podstawie nagrania z drona. Czy słusznie?
Mandat 1500 złotych i 10 punktów za wyprzedzanie BEZPOŚREDNIO przed przejściem? Z daleka widziałem, że na przejściu oraz w pobliżu nie ma żadnych pieszych, prędkość bez przekroczenia. Wkurzony na maksa jestem, bo kilkanaście lat temu miałem zabrane prawko za punkty. Wtedy lubiłem depnąć...
ruphert z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 39
Komentarze (39)
najlepsze
Tego nie zrozumiem. Jeśli z daleka widział, że na przejściu nie ma nikogo, to oznaczy, że był świadomy tego, że to przejście jest. A jednak nie mógł na dosłownie 2 sekundy zdjąć nogi z gazu, żeby zrównać się prędkością z pojazdem na pasie obok i przyspieszyć za przejściem.
Jestem w stanie jakoś tam zrozumieć, że ktoś wyprzedza, bo np. nie
@ruphert: zobacz, na ostatni chyba odcinek, "jedz bezpiecznie" - Dworak jakos to pokretnie tlumaczy
Między dwoma słupkami jest 3.5s, czyli 100m/3.5s=28.57m/s, czyli 102.9 km/h na 70 (a że większość samochodów zawyża prędkość o ~10%, na liczniku było zapewne 110+). Na przejściu dla pieszych, widocznym z daleka, przez które jest w tym miejscu ograniczenie prędkości. Faktycznie, kiedyś lubił depnąć...
1. Wyprzedził go gdy była jeszcze linia przerywana
2. Brak było wcześniej znaku z informacją o przejściu
Może i blisko przejścia jak na tego typu drogę, ale to zmartwienie zarządcy. Prędkość już pomijam, bo faktycznie popinkalał i jeszcze się przykleił do zderzaka jakiemuś człowiekowi. Tak że jechał bym z dziadami, bo interpretacje przepisów mają zaczepioną na gumie z majtek.
@msc2: @niki_niki: Tak jak to się robi standardowo w cywilizowanej Europie: przejścia przez drogi dwujezdniowe czy przez więcej niż 1 pas ruchu w każdym kierunku obowiązkowo są wyposażone w sygnalizację świetlną.
Takie cuda jak przejścia przez 2-3-4 pasy bez świateł to głównie w
@Sasza1988: I to jest standard w Europie. To się da zrealizować stosunkowo szybko, a koszt pewnie i tak byłby dużo niższy niż straty związane ze śmiercią lub kalectwem wszystkich tych ludzi, którzy na takich przejściach byli potrąceni.
Ale ktoś musi taką decyzję podjąć...
Oczywiście nie mówię o drodze wewnątrz miasta, ale wszelkie tranzyty powinny być wykluczone z takich przepisów.