Podsumowując: naprawy możliwe są głównie na tych obszarach, które nie przenoszą największych obciążeń lub nie są kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa. Gdy dochodzi do uszkodzenia podłużnic (ich zakończenia to prostokąty w dolnej części odlewu), Tesla Model Y z odlewem może trafić na złom. Dokładnie to samo zresztą powinno spotkać jakikolwiek inny samochód, niezależnie od rodzaju napędu.
Są też takie miejsca, które mogą być naprawiane tylko po opinii specjalisty, który oczywiście może zawyrokować, że problem jest na tyle poważny, że samochód nadaje się na złom.
@chilon: pan Mietek orzeka: to się zateguje ( ͡°͜ʖ͡°)
A tak serio, to ci z tesli chyba nie mają pojęcia, jaki sprzęt i umiejętności posiadają polscy blacharze.
auta elektryczne są jak narzędzia akumulatorowe w pewnym stopniu jednorazowe jak bateria padnie. Wystarczy popatrzeć na auta elektryczne na otomoto, sporo po 6-7 latach miało baterię wymienioną. Kto zdecyduje się na zakup nowej po kolejnych 6-7 latach w cenie auta?
To najlepszy tl;dr, jaki mogłem zrobić, oryginał zmniejszony o 73% (jestem botem)
Czy odlewy w Tesli Model Y będzie można naprawiać, gdy ulegną uszkodzeniu?
Są też takie miejsca, które mogą być naprawiane tylko po opinii specjalisty, który oczywiście może zawyrokować, że problem jest na tyle poważny, że samochód nadaje się na złom.
Miejsca oznaczone na pomarańczowo i czerwono wymagają badania wykonanego przez specjalistów Tesli, przy czym uszkodzenie na obszarze czerwonym może prowadzić
Komentarze (9)
najlepsze
Zakop.
@chilon: pan Mietek orzeka: to się zateguje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A tak serio, to ci z tesli chyba nie mają pojęcia, jaki sprzęt i umiejętności posiadają polscy blacharze.
Wyprostować to jedno ale jeśli robisz to na zimno to i tak element wyprostowany w miejscu zgięcia będzie miał mniejszą wytrzymałość.