Budzisz: Powstanie CPK jest w interesie strategicznym NATO i Polski…
Jeśli nie będzie połączeń komunikacyjnych na linii północ-południe, które zakłada projekt CPK, to jednostki wojskowe i taktyczne, w przypadku naruszenia przez Rosję granic państw NATO np. na północy nie zostaną dowiezione w odpowiednim terminie w rejon zagrożenia - tłumaczy ekspert Marek Budzisz
Zegarmistrz_Swiatla z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 256
Komentarze (256)
najlepsze
@suluf: No taaa, chyba nawet z chyba z Opelkiem kręcili, tylko teraz nie pamiętam czy to był polski super samochód czy elektryk.
Opelek zdążył się sprzedać, kupiło go PSA od GM, Przynajmniej las wycięli.
Z super samochodem Matiemu Tusk nie pozwolił.
@Trinitrotoluen456: naprawdę, jest jakaś granica opowiadania bzdur w tej antycpkowej histerii. Twierdzenie, że Szwecja położona na północy NATO i oddzielona Bałtykiem od najważniejszych państw Europy będzie pełniła rolę jakiegoś hubu to już odlot w kosmos.
Ostrołęka w wykonaniu PiS - brak elektrowni i - 2mld straty.
Mierzeja Wiślana - 880 mln planowane, wydane 2mld i nadal nie jest to projekt zakończony.
Pomysł dobry ale nie Ci ludzie do realizacji!!
@TaDorotkaTaMalusia: fakty i cyfry? Kiedy było planowanie a kiedy oddane że ślamazarnie? Drogo? Na ile wyceniano a ile wyniosło? Poproszę fakty i liczby które ja podaje wyżej.
Czemu się nie odniosłeś do Ostrołęki?
Czemu nie komentujesz że inwestycja w Mierzeje jest przestrzelona finansowo blisko trzy krotnie?
Z tego co wiem to Tunel w Świnoujściu był inwestycją w większości Unijną i samorządu lokalnego który nie jest pisowski -
Nie mówię o "jednej atomowce", ale z militarnego punktu widzenia jest projekt bardzo wrażliwy na zakłócenia.
Cyber atak, sabotaż alarmy.
Jeden punkt paraliżuje transport w całym kraju.
Są sytuacje gdzie geografia wymusza powstanie słabych punktów - porty, cieśniny, przesmyki,
Ale polska jest kwadratowa i płaska - z militarnego punktu widzenia koncentrowanie logistyki (wojennej)w jednym punkcie jest szkodlowe
@mike100:
Skoro mogą jechać przez B i C, to czy to powstanie CPK jest takie krytyczne dla bezpieczeństwa?
A poza tym jeśli masz X miliardów, i wydajesz je na CPK - opcję "A", to na opcje B i C jest mniej kasy - ich przepustować, jakość itp będzie niższa. Każda inwestycja jest realizowana kosztem alternatyw.
@mike100: no przecież będzie.
Dokładnie NA TYM POLEGA system komunikacyjny CPK że wszystkie linie idą przez CPK.
Więc jeśli inwestycje idą w linie przez cpk, to naturalnie nie idą na trasy alternatywne.
Osobiście uważam że taki plan sieci komunikacyjnej w Polsce jest powalony, ale jestem laikiem.
W większości zdecydowanej się z gościem zgadzam- mówi bardzo sensownie. (oczywiście polsce to nie ma żadnego znaczenia bo liczą się tylko propaganda, populizm i słupki wyborcze)
Co do samego CPK- nie wnikałem w temat (populistyczy bełkot z jednej czy drugiej strony jest godny pożałowania) więc ciezko się wypowiedzieć.
Natomiast sama kolej wg mnie jest przyszłością. Nawet w szczególności na linii północ południe.
Więc wg mnie cala siła powinna skupić
@Chlopski_chlop_chlopowiczowicz: czyje marzenie?
Najlepszy komentarz jaki przeczytałem na wykopie od dawna :D. Widzę że nie tylko Twoje marzenia o Polsce z ogromnym lotniskiem są wielkie ale również ego :)