Chiny czterokrotnie zwiększają eksport aut i stają się światowym liderem
Chiny przejmują prowadzenie na arenie międzynarodowej, zostając numerem jeden w eksporcie samochodów. Czy ten dynamiczny wzrost jest przejściowy, czy może stanowi początek nowej ery w globalnym handlu samochodami?
ObserwatorGospodarczy z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 133
- Odpowiedz
Komentarze (133)
najlepsze
@mxgts: chcieli wykosić konkurencje swoimi normami, nakazami i innymi regulacjami a wykosili siebie i pogrążają resztę Unii
Najpierw pootwierali filie fabryk w Chinach, Chińczycy skopiowali technologię i teraz produkują taniej pod swoimi markami, bez unijnych regulacji.
https://www.best-selling-cars.com/europe/2022-full-year-europe-car-sales-per-eu-uk-and-efta-country/
danych za 2023 nie ma z wiadomych przyczyn, kwestia czasu. Ale są z trzech kwartałów i zdają się na ogół potwierdzać to,
Tymczasem udostępniono Chinom dostęp do technologii (Volvo i inne marki) i - żeby było mało -
@zeszyt-w-kratke: Jak kolega wyżej napisał, poprzez dotowanie organizacji pseudoekologicznych które lobbują odejście od ropy, strefy czystego transportu, coraz wyższe normy euro itd. To powoduje wzrost popytu na elektryki.
Szyli szmaty,zdobyli doświadczenie,zachodnie korporacje przeniosły tam szycie,zdobyli know-how i od lat najnowocześniejsza (przoduje sportowa) odzież powstaje tam od początku (nici) do końca (gotowe ubranie).
Producenci telefonów przenieśli tam produkcję,zdobyli know-how i zaczęli klepać swoje przejmując część rynku.
Producenci aut nie mogli się spodziewać,że jak pobudują tam fabryki to Chińczycy zdobędą know-how i zaczną na potęgę produkować swoje modele zamiast kupować licencje na montowanie cudzych.