Ekoświrom w Priusach nigdy się nie zrobi głupio, że przyczyniają się do niszczenia planety, fakty i tak do nich nie trafią. Dobrze jednak wiedzieć, że głoszony 'koniec silnika spalinowego' jest jeszcze odległy. Przynajmniej póki nie będzie sensownych rozwiązań elektrycznych.
Byłoby tylko fajnie, jakby przestali w BMW pajacować i nazywać auto z silnikiem 2,5l 528 i tak dalej. Sami łamią swoje zasady nazywania modeli z powodu marketingowego voodoo, ehh, czy naprawdę trzeba ludziom
Postęp wspaniala rzecz ;P coraz mniejsze spalanie w stosunku do mocy. Moze jak będzie mnie stac na auto to kupię takie, które nie będize paliło nic a będzie mialo nieograniczoną moc :D
to, że wprowadzą małe turbobenzynowe silniki to było tylko kwestią czasu. i tak się ociągali (zauważcie, że najpierw było TwinPower Turbo V8 o pojemności 4.4, potem TwinPower Turbo 3.0 R6 i dopiero na końcu 2-litrowy). ja tylko żałuję, że 2.0-litrowe silniki benzynowe nie są już w układzie R6 tak jak dawniej, tylko R4.
btw. w salonach są jeszcze 528i z wolnossącym 3.0 R6 o mocy 258KM, jak kogoś boli ten nowy silnik
@coo84: to prawda, ale tutaj raczej bym się doszukiwał winy naszego chorego prawa a nie winy BMW. moim prywatnym zdaniem silnik R4 nie pasuje do takiego samochodu, ale nic już na to nie poradzimy.
@YAZZoo: z tego co pamiętam to bmw miało jedne z największych przekłamań w rankingu motoru(porównali kilkadziesiąt wyników testów z danymi producenta), średnie spalanie w benzynowej siódemce było wyższe o jakieś 70% od tego podanego przez producenta
R4 to kosiarki, miałem E36 1.8 140KM, teraz kupiłem prawdziwe R6 BMW E46 2.8 193KM i naprawdę tym się jeździ jak DIESLEM. Na piątym biegu od 40km/h ma bardzo dobre przyśpieszenie. A spalanie wychodzi mi takie same jak 1.8. Jak mocno cisnę po mieście to spali 15l ale 1.8 by jakoś jechało trzeba było pod odcinkę kręcić i w tedy też paliło 15l. Ale puszczając oba silniki obok siebie tak by paliły
@lucasp: ja tam się na temat gazu nie wypowiadam, może nie jest taki zły, jak ceny ropy jeszcze tak poważnie skoczą to może sam się przesiąde na jakieś E60 530i z gazem. z drugiej strony do końca roku gaz też ma kosztować ponad 3zł za litr, więc już sam nie wiem.
a co do tego spalania to robię dużo tras, tam 330d pali naprawdę mało, 6 litrów na 100km a nawet
@jceel: 2004r E46 330d 204KM, spalanie 9 w mieście - 95,39=48,51 miesięcznie 1000km - 485zł
1998r E46 328i 193KM, spalanie 13 LPG w mieście - 132,74=35,62 miesięcznie 1000km - 356zł
Na początek do wszystkich przeciwników LPG jak chcą się wypowiadać to niech przetestują dobrą instalację a nie jakiś badziew. Ostatnio znajomy przyjechał Civicem 1.5 i mówi że u znajomego tanio LPG założył i dał 2300zł patrze pod maskę a tam czerwone
No nieee co to się porobiło, pora zacząć "uważać" na auta z dwulitrowymi silnikami... Albo samemu dołączyć do grona uturbionych, bo innej opcji nie widzę...
Komentarze (16)
najlepsze
Byłoby tylko fajnie, jakby przestali w BMW pajacować i nazywać auto z silnikiem 2,5l 528 i tak dalej. Sami łamią swoje zasady nazywania modeli z powodu marketingowego voodoo, ehh, czy naprawdę trzeba ludziom
btw. w salonach są jeszcze 528i z wolnossącym 3.0 R6 o mocy 258KM, jak kogoś boli ten nowy silnik
@jceel: i zapłacić 18.6% akcyzy zamiast 3.1%: ) w PL pojemność poniżej 2 litrów to spora zaleta, wychodzi dobre 20 000 złotych taniej po prostu
a co do tego spalania to robię dużo tras, tam 330d pali naprawdę mało, 6 litrów na 100km a nawet
1998r E46 328i 193KM, spalanie 13 LPG w mieście - 132,74=35,62 miesięcznie 1000km - 356zł
Na początek do wszystkich przeciwników LPG jak chcą się wypowiadać to niech przetestują dobrą instalację a nie jakiś badziew. Ostatnio znajomy przyjechał Civicem 1.5 i mówi że u znajomego tanio LPG założył i dał 2300zł patrze pod maskę a tam czerwone