Nowe ciężarówki w UE – 25 m długości i 60 ton masy!
Unia Europejska przygotowuje się do wprowadzenia nowych ciężarówek - mają one mierzyć 25 metrów długości i ważyć nawet 60 ton!
bartoszpokrzywinski z- #
- #
- #
- #
- #
- 101
Unia Europejska przygotowuje się do wprowadzenia nowych ciężarówek - mają one mierzyć 25 metrów długości i ważyć nawet 60 ton!
bartoszpokrzywinski z
Komentarze (101)
najlepsze
już widzę te nasze cudne drogi po czymś takim
Polska - 16,5m
Niemcy - tak samo
Szwecja - 25,25m przy czym brak ograniczenia na długość samego 'ciągnika'. W sumie nie ma co się dziwić bo to Volvo produkuje też gigantyczne ciężarówki na amerykański rynek i często je widać na E4 czy E45.
Źródło z listą wszystkich państw w Europie -> http://www.internationaltransportforum.org/IntOrg/road/pdf/dimensions.pdf
Nadal nie rozumiem jednak skąd taka potrzeba na kontynencie. W Skandynawii wiadoma
Inna sprawa, że co raz większą część rynku tak samo w Niemczech jak i na Północy zjadają Polskie czy Litewskie firmy. Litwini ładują nawet kierowców z Filipin czy nie wiadomo skąd i później zdziwko gdy jest śnieg czy ciężka zima w górach.
Tu fajny
No ale związku z tym, że są państwowe to trzeba debatować, zatwierdzać, robić przymiarki i głęboko się zastanawiać. Czekam jeszcze na konsultacje społeczne.
1. Wyprzedzanie czegos takiego, raczej minus
2. Co z naciskiem? Doloza dodatkowa os czy wszystko pojdzie na obecna ilosc? Jesli tyle samo osi, to minus patrzac na obecne koleiny
3. Promien skretu, czy nie bedzie blokowanych skrzyzowan?
Poprosze jakiegos eksperta o odpowiedz
Większe DMC nie jest tak szkodliwe jak przekroczenia nacisków na osie, co uwzględnia nawet taryfikator i kontrole ITD.
Ekspertę nie jestem, ale na obronie śmieszkowałem z dziekanem o tym temacie właśnie. :P
to ja przepraszam, to nie można wrzucać swojej twórczości, WTF?!