140 km/h i jedna długość samochodu to kompletna bezmyślność
Niedostosowana prędkość, zbyt mały odstęp pomiędzy samochodami i zmęczenie - tylko z tych trzech powodów w ostatnim roku na polskich autostradach doszło do 434 wypadków. Redaktor naczelny portalu brd24.pl - wyjaśnia, dlaczego polskie autostrady są najbardziej niebezpieczne w Europie.
ntdc z- #
- #
- #
- #
- 370
- Odpowiedz
Komentarze (370)
najlepsze
@ktos12356: to ja zapytam. Kiedy ludzie nauczą się przestrzegać ograniczeń prędkości?
Ty reprezentujesz jakiś dziwny typ człowieka, który wybiórczo podchodzi do przepisów.
Ograniczenie prędkości? "A kogo to obchodzi..."
Ktoś jedzie lewym pasem? "a co to #!$%@? jest?! łamie przepisy, trzeba prawym jechać!!!"
Na Słowacji i na Węgrzech malują też strzałki ułatwiające pilnowanie odstępu. Mają też dwa znaki dotyczące odstępu: zakazu i informacyjny. U nas ministerstwo zaś jeszcze nie zauważyło problemu i w dupie ma zmianę przepisów.
Jak ktoś jedzie autostradą 200 km na godzinę to robi to z premedytacją i nie ma tu miejsca na pomyłkę, czy nie uwagę. Ty Celowo łamiesz przepisy przekraczając prędkość o 60 km na godzinę. A z tego co pamiętam należysz do tych kretynów którzy nie rozumieją czym jest bezpieczny odstęp. Bo już kiedyś ci próbowałem to tłumaczyć tylko twój poziom inteligencji stoi na
Wymalować linie na jezdni pokazujące odległość pomiędzy pojazdami jak w Niemczech, prędkość TIR max 80, osobowe max 100 zakaz wyprzedzania się ciężarówek (jest nieprzestrzegany). Na każdej istniejącej bramownicy zestaw kamer, które rejestrują:
- prędkość, średnią prędkość, czy
Ale masz rację, na Polaków nie ma innego sposobu, niż bat na dupie. Przecież na dowolnej dwupasmówce w środku miasta zawsze znajdą się dzbany osiągające prędkości autostradowe - kij z tym, że skrzyżowanie co kilometr i ktoś jadący z podporządkowanej albo
140, a w praktyce 150 jest limitem prędkości, co jest w większości przypadków prędkościa za dużą dla tej geometrii, liczby pasów i intensywności ruchu.
Tym bardziej że łapanie na autostradzie jest jeszcze rzadsze niż na innych drogach, więc można jechać tak szybko jak szybko jesteś w stanie wymuszać pierwszeństwo i zmuszać inne auta do zjechania na prawy pas.
@janekplaskacz: ale to jest wyjątek na skalę światową. Niektóre tylko odcinki w jednym kraju, a wszyscy dają je jako przykład. Prawda jest taka, że Polskie autostrady mają najwyższy limit na świecie, bo standardem jest 120 km/h
@janekplaskacz: nie, nie są. Były projektowane na 130 km/h a nasi rządzący ustawą podnieśli limit do 140 nawet na drogach, na których planowano 130.
Lewy pas zatłoczony, zresztą jak i prawy ale lewy co do centymetra. Jedziemy. Jak jedziemy? Gaz -hamulec, gaz -hamulec, gaz - hamulec ... i tak w kółko. Cała autostrada jedzie 0km/h do 80km/h i znów zwalnia do 10km/h i znów przyśpiesza do 70km/h by znów zwolnić do 5km/h !! Istny potok WARIATÓW ! A dlaczego się tak dzieje? Bo ludzie jak debile jadąc na
moglibyśmy mieć infrastrukturę i samochody jak Niemcy, ale z polską mentalnością mielibyśmy dokładnie tyle samo wypadków ile mamy, a może nawet i więcej