Wpis z mikrobloga

4 ciekawostki dotyczace optymalizacji stron pod katem szybkosci dzialania. Dla wiekszosci beda zapewne zaskakujace. Moga tlumaczyc one poniekad ascetyczny wrecz wyglad takich stron jak amazon czy ebay, ktorym blizej designem do lat 90 niz wspolczesnosci.

- Kazde 100ms opoznienia w ladowaniu stron Amazona obnizalo sprzedaz o 1% (Kohavi and Longbotham 2007)

- Google zauwazylo, ze zmiana ladowania strony z 10 wynikami w 0,4s do 30 wynikow w 0,9s zmniejszylo ruch i przychody z reklam o 20% (Linden 2006)

- Google Search zauwazylo, ze 400ms opoznienia skutkowalo zmniejszem wyszukiwan o 0,59% na uzytkownika. Co wiecej, nawet po zoptymalizowaniu kodu uzytkownicy ci mieli wciaz o 0,21% mniej wyszukan, wykazujac ze doswiadczenie to mialo negatywny wplyw na ich dlugoterminowe zachowanie.

- Kolejne badanie Google wykazalo, ze dodatkowe 500ms w ladowaniu strony skutowalo obnizeniem ruchu o 20%. Yahoo z kolei doszlo do wniosku, ze strona wolniejsza o 400ms opusci o 5-9% uzytkownikow wiecej przed ukonczeniem ladowania.

#optymalizacja #webdev #userexperience
  • 9
@Profesjonalne_spodnie_z_kapturem: Ascetyczny wygląd pojawił się nam dopiero niedawno i nadal w tym kierunku 'branża' podąża. Paradoksalnie rzadko to idzie w parze z wagą strony :O

To co miałeś na myśli to chyba typowo 'tekstowe' strony z amerykańskiego rynku - to coś w rodzaju spadku wynikającego z bardzo już dawnej adaptacji użytkowników i innej demografii :)

Masz jakieś źródła oprócz nawiasów, skąd to? Fragment jakiejś książki?

@Saeglopur: Informacje te sa dosc stare zwazajac, ze pochodza jakos z okolic 2007/8 roku. Przez ten czas internet mocno przyspieszyl, wiec ciekawe jakby sie to prezentowalo teraz? Ludzie sa moze jeszcze bardziej wybredni? :>

Co do Amazona: http://blog.gigaspaces.com/amazon-found-every-100ms-of-latency-cost-them-1-in-sales/

Dodatkowo Greg Linden wrzucil cos takiego na G+ jeszcze silniej potwierdzajac teze:
"Another fun paper on A/B testing out of Ronny Kohavi's group. One interesting tidbit is that Bing found that every 100ms
@Profesjonalne_spodnie_z_kapturem: ale jak?? co to za różnica? jak chce coś kupić to kupuje, przecież tak jak napisałem 50 ms jest nie do zobaczenia... ewentualnie podswiadomie stosunek do tej strony można mieć tak jak napisałeś lekko negatywny ale ze wypływa to na wyniki sprzedaży to bardzo dziwne
@Profesjonalne_spodnie_z_kapturem:

co za duzo to nie zdrowo

nie przytoczy zrodla bo nie mam linka ale pamietam jak ktos zrobil jakas www sklep czy wyszukiwarka - no i mozna tam bylo zmienic warunki - zapytanie i odpowiedz bylal tak szybka ze ludzie notorczynie odswierzali www bo mysleli ze cos nie dziala wiec programista dodal tam 50-100ms opoznienia do wyniku ;)