Wpis z mikrobloga

Harvard i-lab | Why You're Over-Thinking Your UI/UX? [ENG]
#ux #userexperience #uxdesign #ui #webdev

Dość ciekawa 70 minutowa prezentacja na temat "przekombinowywania" przy projektowaniu stron i aplikacji. Nie znajdziesz tutaj informacji nt. najnowszych trendów, czy "10 rzeczy, które musisz...". Prezentujący przypomina, że nie da się przewidzieć wszystkiego i ważniejsza jest szybsza implementacja i testowanie niż wydłużanie czasu przed niepotrzebnymi analizami i założeniami.

Jego sposób na dobry UX/UI w skrócie:
1. Narrow
2. Build
3. Test/Collect
4. Simplify

- Sprecyzuj grupę docelową na tyle, by od razu było wiadomo gdzie szukać.

- Ogranicz początkowo liczbę funkcjonalności. Nie spędzaj wiele czasu na tworzeniu zaawansowanych algorytmów, bo mogą okazać się zbędne lub mniej kluczowe. Zamiast tego w początkowej fazie użyj szybkich i gotowych rozwiązań. Jako przykłady podaje używanie HTML5, 99Design, Keynotopia - szybko podejmij decyzję o nazwie, kup proste logo. (Co do logo i nazwy mam pewne wątpliwości, ale trochę racji w tym jest). Twitter początkowo służył do powiadomień przez sms, Google było TYLKO wyszukiwarką, a Amazon sprzedawał TYLKO nowe książki. Dopiero później rozszerzali stopniowo usługi.

Jego wzór na stworzenie produktu, który skupia się na rozwiązaniu jednego problemu:
"Produkt to (ogólnie, odniesienie do podobnych) który pozwala na (max. 2 przymiotniki + speryzowana target group) aby (no właśnie co?)."

- Testuj i zbieraj dane. Tylko w ten sposób zobaczysz, których funkcji użytkownicy naprawdę używają i potrzebują. Proponuje np. używania Heap zamiast Google Analytics, gdyż jest bardziej kompleksowy i prosty w implementacji. Automatycznie zbiera dane nt. kliknięć w każdy button, czy link.

- Na podstawie zebranych danych uprość działanie aplikacji czy strony. Uwydatnij rzeczy, które są często używane i popraw ich działanie. Wcześniej podaje jednak przykład złego poprawiania UX/UI na przykładzie masowej migracji użytkowników większego Diggu na niszowego jeszcze wtedy Reddita. Digg wprowadził nową wersję layoutu, która nie spodobała się użytkownikom. Nie dlatego, że była zła, ale dlatego że była po prostu inna. Ludzie nie lubią nagłych zmian nawet jeśli usprawniają życie. Podano oprócz tego jeszcze jeden przykład wczesnej wersji Ebaya, który zmienił ohydne żółte tło pod napisami na białe, które wywowało istną falę narzekań i raportów o bugu. Co ciekawe, po tygodniu wrócono do żółtego tła i napisano skrypt, który stopniowio zmieniał tło na coraz jaśniejsze, aż po roku stało się białe. Efekt? Zero skarg.
  • 4