Wpis z mikrobloga

@Triplesix: Hehe. Ale coś w tym jest, że dobrze zadbany staruszek jest ciężki do zarżnięcia. Zobacz te wszystkie passeratti i inne ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@chaos_n: A ja szczęśliwie nie opieram szacunku na czyimś stanie portfela czy posiadania ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Triplesix:
No niestety tak jest - jak się regularnie konserwuje stare auta przed korozją to będą robić przebiegi podchodzące pod milion.

Natomiast różne downsizingowane "nowoczesne jednostki" wyciągające dzięki turbodoładowaniu 150 KM z 3 cylindrowego silnika 1.0 to właściwie gwarancja awarii.
@Triplesix: wykop nie jest przyjaznym miejscem dla ludzi, ktorym w zyciu sie powiodlo

@oficer-prowadzacy:

jak się regularnie konserwuje stare auta przed korozją to będą robić przebiegi podchodzące pod milion.


Kazde auto przejedzie milion, pytanie tylko ile trzeba bedzie wydac w miedzyczasie kasy. Prawda jest taka, ze te egzemplarze z milionowymi przebiegami to jest promil starych aut, wiekszosc samochodow z marek "premium" przejezdza w ciagu 20-25 lat jakies 500-600-MAX 700kkm i
No i zeby mnie nikt zle nie zrozumial - ja kocham stara motoryzacje moze nawet bardziej niz jej aktualne wydanie, ale trzeba myslec racjonalnie i zachowac granice zdrowego rozsadku. Nawet teraz szaleje za kilkoma modelami aut z lat 80tych i czasem mysle czy by sobie czegos takiego nie sprawic, ale nie bede wmawial innym, ze to sa swietne samochody a te nowe to syf. Wlasnie przez takie gadanie ludzie zamiast np. 10letniego
Kazde auto przejedzie milion, pytanie tylko ile trzeba bedzie wydac w miedzyczasie kasy


@IlluminateEliminate:
Raczej więcej w przypadku nowoczesnych aut napchanych drogą elektroniką

Prawda jest taka, ze te egzemplarze z milionowymi przebiegami to jest promil starych aut, wiekszosc samochodow z marek "premium" przejezdza w ciagu 20-25 lat jakies 500-600-MAX 700kkm i leca na zlom z powodu ogolnego zuzycia, niepremium nawet mniej.


@IlluminateEliminate:
Stare auta idą na złom zazwyczaj z powodu
@oficer-prowadzacy: przepraszam ze bez polskich znakow ale ostatnio notorycznie pisze z telefonu i mi sie tu slownik nie odpala.

Raczej więcej w przypadku nowoczesnych aut napchanych drogą elektroniką


No poki co raczej tak, ale trzeba pamietac, ze te auta sa nowe i kosztuja po 100k wzwyz. Za 10-15 lat na stale zagoszcza na wsiach i one tez beda naprawiane drutem i migomatem, moze z troche wiekszym uzyciem interfejsu diagnostycznego i laptopa.
Za 10-15 lat na stale zagoszcza na wsiach i one tez beda naprawiane drutem i migomatem, moze z troche wiekszym uzyciem interfejsu diagnostycznego i laptopa.


@IlluminateEliminate:
No nie wiem, coraz częściej do aut ładowane są nieregenerowalne wtryski, utrudnia się dostęp do części (w takim 1.0 Ecoboost to żeby wymienić pasek klinowy trzeba rozebrać pół silnika). Z takimi autami po 15-20 latach będzie taka sama sytuacja jak z W220 - trudne i
Jeden z ziomkow (nie pamietam nicku) ma tutaj audi 80, niby super swietny niezawodny, a jak kiesys stworzyl posta o rzeczach do naprawy, to go chcialem zapytac, czy w ogole cokolwiek mu tam dziala. Ostatnio podczas podrozy do cieplych krajow #!$%@? mu bodaj 7 litrow oleju. Nawet rdza mu wychodzi, mimo ze 80tki slyna z dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego. To jest ta Twoja niezawodnosc? No tak, ledwo jedzie ale jedzie, znaczy sie bezawaryjny.
@oficer-prowadzacy:

No nie wiem, coraz częściej do aut ładowane są nieregenerowalne wtryski


To akurat jest specjalność tych świetnych marek japońskich, które uwielbiają pakować do swoich klekotów osprzęt Denso.

Z takimi autami po 15-20 latach będzie taka sama sytuacja jak z W220 - trudne i kosztowne w naprawie, a ceny w komisach będą śmiesznie niskie i raz na jakiś czas się jakiś łoś kupi taką skarbonkę bez dna.


To jest już myślenie