Wpis z mikrobloga

#pcmasterrace
Jak zwykle dylemat odnośnie chłodzenia.
Mam Phenoma x6 1100T. Boxowie chłodzenie nie wyrabia gdy gram w Wiedźmina 3. Temperatura skacze do 62 stopni, a specyfikacja pokazuje, że tyle to jest max dla tego procka. Dodam, że procesor mam po bracie i jest spora szansa, że go mocno zajechał. Miał akase i ona wymuszała niskie obroty na wentylatorach (pytanie czy na prockowym też)

Dodam, że obudowa to Cooler Master K380 i maksymalne chłodzenie jakie się tam zmieści to 155mm.

Jeden z Mirków polecił mi SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024 , jednak obawiam się, że może być za słaby i myślę też nad Thermalright True Spirit 120 M Rev. A.
Nie mam za bardzo doświadczenia jeśli chodzi o chłodzenie więc proszę was o pomoc.

Które chłodzenie do procesora wybrać?

  • SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024 30.0% (3)
  • Thermalright True Spirit 120 M Rev. A 40.0% (4)
  • Żadne z powyższych (propozycja w komentarzu) 30.0% (3)

Oddanych głosów: 10

  • 15
Temperatura skacze do 62 stopni, a specyfikacja pokazuje, że tyle to jest max dla tego procka.


@Redami: Dramatyzujesz. Nic mu się nie stanie.
A jeśli już bardzo nie masz co robić z kasą, to kup coś używanego na allegro. Żeby za kawałek aluminium z dodatkiem miedzi płacić 100 czy ponad to przesada...
Z resztą patrząc na rozmiary tych chłodzeń to pewnie moja stara Ninja rev1 jest wydajniejsza, a zapłaciłem 20 zł
@Redami: dziwne, powinien być throttling. Bluescreeny mogą być od RAMu np. bo jest blisko i się mocno nagrzewa od procesora.

Spartan będzie dobry ;) Ja miałem Fortisa i dawał radę bez OC. Niestety to AMD, ale Intel też boxowych nie daje za dobrych... Wyją i szumią.
@Redami: Jeśli ci na 62* sypie bsod'ami to musi być faktycznie ostro zajechany, i nie wiadomo czy w ogóle zmiana chłodzenia cokolwiek w tej kwestii poprawi. No ale warto spróbować, zawsze po zmianie możesz troche podbić napięcie dla stabilności.