Wpis z mikrobloga

Mirki, mam pytanie dotyczące #prawo i #technologia
Od pół roku mam telefon #huawei #p8lite, po automatycznej aktualizacji oprogramowania pojawił się problem znany większości użytkowników tego telefonu: problemy z wifi. Sprawa jest znana producentowi, jedynym rozwiązaniem jest wysłanie telefonu na naprawę gwarancyjną. Moje pytanie brzmi: czy mogę skorzystać z rękojmi i zażądać zwrotu pieniędzy za telefon? Czy w takim przypadku w grę wchodzi tylko gwarancja?
  • 8
@klantik: To znaczy dokładnie jaki problem z wifi? bo ja go nie mam.

@beer_man: Jeśli telefon był brandowany, to wgranie niebrandowanego romu powoduje utratę gwarancji, tak że nie wprowadzaj w błąd. Gwarancja Huawei pozwala wgrywać niebrandowany rom tylko na telefony, które nie są brandowane.
@Volki: @beer_man: Telefon kupiony w saturnie, nie z żadnej sieci. Oprogramowanie samo się zaktualizowało, przy czym nie była to zmiana na coś nowszego, tylko jakieś mniejsze rzeczy (wizualnie nic się nie zmieniło). Problem polega na tym, że nie da się połączyć z wifi, jeżeli jest się dalej, niż np. metr od nadajnika. Telefon widzi sieć, ale pojawia się komunikat "wzbroniono dostępu do sieci". Na forach i oficjalnej stronie huawei problem
@klantik: Jeśli jest to dosyć znany problem to jednak chyba lepiej oddać na serwis. @Volki: Kunrna no nie chcę się kłócić, ale upieram się przy swoim, że jeśli wgrywasz soft producenta (niebrandowany ale oficialny huawei) to gwarancje i tak i tak zachowujesz oczywiście pod warunkiem, że nie robisz roota
@Volki: Tak, ale da się go zrobić pól legalnie, tzn gwarancja dalej będzie uznana bo to nie podchodzi pod root. Prawdopodobnie obaj mamy rację, kwestia tego jak w serwisie do tego podejdą.