Wpis z mikrobloga

Witam serdecznie, jestem nowy w tematyce BTC, z tego co wyczytałem do tej pory wynika, że weryfikacja transakcji trwa około 10 minut. W takim razie, czy zwiększająca się liczba transakcji (przy optymistycznym scenariuszu, że BTC będzie coraz to popularniejszy) nie spowoduje wzrostu w czasie ich weryfikacji? I co do rozmiarów blockchainów, skoro liczba transakcji będzie rosła to wraz z nimi rozmiary bloków - czy przechowywanie dużych ilości informacji (o transakcjach itd.) nie jest problemem? Finalnie, czy zastąpienie tradycyjnej waluty przez BTC, jak niektórzy pod tym tagiem sugerują, jest możliwe, czy z powodów technicznych jest to nie do wykonania, a zatem scenariusz, w którym bitcoin jest używany na szeroką skalę jest tylko iluzją (przynajmniej obecnie)?
#bitcoin
  • 23
@mmaaqq: nie jest możliwe na dzień dzisiejszy ale nie niemożliwe. Jak najbardziej możliwe ponieważ np. ostatnia aktualizacja do Segwit umożliwia uruchomienie Lightning Network gdzie będzie możliwe nawet miliardy transakcji na sekundę. To nie jest iluzja.
@mmaaqq: Wszystko co mówisz jest prawdą. Rozwiązania są dwa:

1. Transakcje poza łańcuchem (blokchainem bitcoina), obecnie najbardziej popularne rozwiązanie przepychane przez główny dev team. Poczytaj o SegWit i Ligthing Network.

2. Zwiększanie rozmiaru bloku. Jest to oryginalne założenie twórcy btc, które także adresuje ten problem i jego pochodne (odsyłam do dokumentu Bitcoin Whitepaper: https://bitcoin.org/bitcoin.pdf jak wypowiedzi Satoshiego na forum i listach mailingowych).
@mmaaqq: Bitcoin na aktualnym etapie nie nadaje się na zastosowanie w szerszej skali.
Naciskam na słowo aktualnym etapie, technologia Bitcoina może być bezustannie ulepszana, więc kiedyś napewno zwiększy się przepustowość sieci, ilość możliwych transakcji do ogromnych cyfr.
Ale nie teraz, trzeba czekać na najlepszy pomysł typu Lighting Network, Segwit itp.