Mirki, przymierzam się do założenia #dzialalnoscgospodarcza - chcę świadczyć usługi dla ludzi ;-) Zawsze pracowałem na etacie i wiele nowości i zagadnień przede mną. Pierwszą wątpliwością jaką mam to wycena usługi - jak to zrobić najbardziej uczciwie? Zakładam, że chcę zarobić w m-cu 5k na czysto to dziele przez liczbę godzin, w których będę pracował i szacuję ile mi usługa zajmie czasu? Czy dopasować się do "rynku"? Nie ukrywam, że jestem w stanie zejść z cenami o 15-20% cen rynkowych, ale czy jest sens? Czy lepiej na początku robić taniej, żeby zbudować bazę klientów?
@bibus: Jeśli myślisz o działalności długofalowo, to zdecydowanie nie zaniżaj cen, wręcz przeciwnie, może okaże się że nikt na rynku nie oferuje usług w naprawdę dobrej jakości i ten nieco droższy segment jest dopiero do zagospodarowania. I pamiętaj że wielu kosztów nie doszacowujesz, więc niższe ceny moga odbić się czkawką
@bibus: dodam jeszcze, że polecam mieć ceny wyższe niż konkurencja z trzech powodów: 1. nadwyżkę przeznaczasz na marketing, dotrzesz do wiekszej liczby potencjalnych klientow 2. odsiejesz ludzi ktorzy patrza tylko na cene, robia najwieksze problemy i z nimi wspolpracuje sie najgorzej. 3. dla wielu osob cena jest tylko dodatkowym, ubocznym kryterium wyboru kontrahenta. tacy ktorzy nie pytaja o cene sa najlepsi.
Chciałbym oficjalnie NAPLUĆ z tego miejsca na każdego któremu nie chcę się dziś iść na #wybory nie zależnie od tego na kogo by zagłosował. Oczywiście podwójnie chciałbym OPLUĆ tych którym się dziś nie chcę iść ale będą pisać o polityce na mirko regularnie.
DOSKONALA BRUNETKA ? Faceci jak ona wam sie podoba ? Kobiety co myslicie o takim stylu? Te paznokcie, usta, rzesy, makijaz, piersy itd. Ocencie jej wyglad
@bibus: a rynek jest w stanie zejść z cenami o kolejne 50%, bo przez lata wypracowali sobie pozycje i rabaty u dostawców.. chesz się z nimi bić?
I pamiętaj że wielu kosztów nie doszacowujesz, więc niższe ceny moga odbić się czkawką
1. nadwyżkę przeznaczasz na marketing, dotrzesz do wiekszej liczby potencjalnych klientow
2. odsiejesz ludzi ktorzy patrza tylko na cene, robia najwieksze problemy i z nimi wspolpracuje sie najgorzej.
3. dla wielu osob cena jest tylko dodatkowym, ubocznym kryterium wyboru kontrahenta. tacy ktorzy nie pytaja o cene sa najlepsi.