Aktywne Wpisy
Frwrd05 +306
FSB wypuściło film z zatrzymania w rosji Polskiego szpiega. Jak myślicie, co Polski szpieg miał przy sobie? No oczywiście #!$%@?, że KONSTYTUCJĘ RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ xD
A w półce pewnie jeszcze the sims xD Ale jak przekaz idzie do dzikusów zatrutych etanolem od pokoleń, to wystarczą takie głupoty żeby uwierzyli xD
#rosja #ukraina #wojna #alkoholizm
A w półce pewnie jeszcze the sims xD Ale jak przekaz idzie do dzikusów zatrutych etanolem od pokoleń, to wystarczą takie głupoty żeby uwierzyli xD
#rosja #ukraina #wojna #alkoholizm
MeandrycznaMonaterka +489
Pojawił się dokument EPA (Environmental Protection Agency) odpowiedzialnej za testy emisji i spalania/zużycia energii w samochodach w Stanach według cyklu FTP-75, dotyczący Tesli Model 3. W Europie odpowiednikiem jest NEDC.
Dokument ten sugeruje pakiet baterii 80kWh w wersji long-range (310mil/500km) oraz uwaga, uwaga - silnik z magnesami trwałymi!
Do tej pory Tesla korzystała z silników indukcyjnych z klatką miedzianą, spawaną laserowo. Sprawność tych silników wynosiła ~90%.
Silniki PMSM (ang. permanent magnet surface mounted motors) mogą spokojnie osiągać sprawności +95%.
Toyota Prius ma silnik z magnesami trwałymi IPM (ang. internal permanent magnet motor), którego maksymalna sprawność sięga 98%. Ciekawe co inżyniery w Tesli wymyślili.
Wadą silników z magnesami jest cena - wynikająca głównie z ceny magnesów trwałych, zwykle używa się neodymowych.
źródło
#tesla #teslamotors
@Issac: możesz podzielić się źródłem, proszę?
Tesla S posiada opcję wyboru siły hamowania regeneratywnego. Warto jednak pamiętać, że Model 3 ma być "tanim elektrykiem dla mas" i nie wszystkie ficzery z Modelu S będą w nim dostępne.
Ustawienie na mały odzysk w sumie nie ma żadnych złych konsekwencji działania.
Wartości wg EPA są bliższe realnym wartościom przy zwykłym użytkowaniu.
M3 powinien zrobić 500km przy prędkości 120km/h, zakładając 75kWh użytecznej. Tak po kilku latach jak już bateria się "ustabilizuje", w pierwszym roku czy dwóch będzie więcej. Pojedziesz 40km/h to 1000+ km wykręcisz ;P
Testy EPA pokazały 240W/milę przy 74mil/h (~120km/h)
@anon-anon: Modelem S 100D jadąc mniej więcej tyle wyciągnęli trochę ponad 1000 km.
Zresztą Tesle S/X 75kWh (tak jak już nie produkowane 60/70) też mają baterie 350V nawet te modele z przyspieszeniem poprawionym o 1 sekundę (~4,1 do setki). Ładują się trochę wolniej na Superchargerach/CHAdeMO.