Wpis z mikrobloga

@doktorplaga: podstawowy serwis widelca co jakieś dwa miesiące. Jak ciężkie, błotne warunki to nawet częściej. Pełen serwis raz na sezon. Smarowanie i czyszczenie komory powietrznej dampera podobnie jak podstawowy serwis widelca, pełen serwis też raz na sezon. Między podstawowymi serwisami nie wiem ile godzinowo wyjdzie, pewnie nie więcej jak 80h.
@doktorplaga: To bez większego znaczenia, ale zakładając że sezon ma jakiś początek i koniec ( ͡° ͜ʖ ͡°) to lepiej chyba wykonać to na początku i ze spokojną głową jeździć cały sezon. Dodam jeszcze że większość tego robię sam (póki co poza pełnym serwisem dampera). Gdybym miał odsyłać na serwis pewnie bym trochę ograniczył częstotliwość, ale skoro mogę zrobić to sam śmiesznym kosztem i niewielkim nakładem czasu
@dran2: pod koniec ma też sens bo można zalać rzadszym/mniej lepkim olejem który nie będzie tak zamulał amortyzacji przy niskich temperaturach. Z tym że wtedy wypadałoby znowu przelać na "początku" sezonu ;)
@doktorplaga: Ja zawożę swój zawias w zimie na serwis, bo wtedy uskuteczniam narty i inne zimowe sporty. Plus do tego w połowie sezonu, zazwyczaj w wakacje przed grubszym kilkudniowym wypadem zmieniam olej w lagach i nasączam gąbki.
@onionomous: Fox Float 34 Factory. Mam go od lutego, więc nie było potrzeby wymieniać uszczelek kurzowych, z resztą uszczelki spokojnie wytrzymują ze 3 sezony jazdy, chyba że je wcześniej w jakiś sposób uszkodzisz mechanicznie. Uszczelki komory powietrznej czy tłumika to zwykłe oring lub xringi, w każdym sklepie z uszczelnieniami kupisz. A gąbek nigdy w żadnym widelcu nie miałem potrzeby wymieniać, porządne czyszczenie izopropanolem załatwia sprawę.
Do Xfusion mieli uszczelki w bikershopie,
@doktorplaga: Podstawowy w przypadku widelca to zdjęcie dolnych lag, wyczyszczenie całości, wymiana oleju smarującego, nasączenie gąbek i nałożenie świeżego smaru na uszczelki. W przypadku dampera, rozkręcenie puchy, wyczyszczenie, wymiana oleju smarującego.
Pełny to to samo co podstawowy i rozkręcanie całości na części pierwsze, czyszczenie, kontrola i ewentualna wymiana uszczelnień, wymiana olejów, odpowietrzanie tłumika itp.
@teryuu:

gąbek nigdy w żadnym widelcu nie miałem potrzeby wymieniać

wow, czyli za każdym razem po prostu czyścisz i nasączasz nowym olejem? Wytrzymują? Bo wszędzie słyszałem że najczęściej wymienianą rzeczą w widelcach są właśnie gąbki
@onionomous: wytrzymują bez problemu, chociaż manuale foxa, rockshoxa i dowolnego innego producenta też twierdzą że to jednorazowy element, który należy za każdym razem wymienić. Jak nie rozerwiesz i nie poszarpiesz przy wyciąganiu (co wbrew pozorom jest trudne do zrobienia) to spokojnie można wyczyścić i zamontować z powrotem. Może kupowałbym nowe gdyby były dostępne oddzielnie w uczciwej cenie, a nie w zestawie z uszczelkami kurzowymi za 150zł...
@onionomous: Nie ma się czego obawiać, za pierwszym razem pewnie trochę czasu zejdzie, ale później podstawowy serwis to 15min roboty ;) Tutaj masz całkiem fajny poradnik jak to zrobić. Nie może się nie udać:)
@teryuu: dawniej sobie sam serwisowałem ale to jak miałem jakiegoś marketowego sprężyniaka bez tłumika więc tam serio nie dało się nic zepsuć ;) A tak przy okazji spytam: "kółka" z oleju na jednej ladze to objaw uszczelki kurzowej do wymiany?
@doktorplaga: a może by tak sprawdzić interwały serwisów?
@onionomous: znajdź manuala do swojego widelca, piwo w dłoń i do roboty!
Niekoniecznie do wymiany, smarowałeś czymś uszczelki? Raz mialem wyciek z uszczelki, ale wystarczyło zrobić małe czyszczenie i smarowanie, a wyciek zniknął.
@onionomous: Możliwe, ale niekoniecznie, uszczelki mogą być po prostu zabrudzone, albo może na nich nie być już smaru - i to jest najczęstszym powodem. Zdarza się też że widelec się poci zaraz po serwisie jak są mocno nasączone gąbki lub jeśli jest duża ilość oleju smarującego
@Abovd: @teryuu: ok dzięki za porady :D w takim razie pora zamówić jakiś olej i jazda ( ͡° ͜ʖ ͡°) z całego roweru do samodzielnego serwisowania został mi tylko widelec, całą resztę już mam opanowaną, więc mam dodatkową motywację ( ͡° ͜ʖ ͡°)