Wpis z mikrobloga

Stare silniki miały dużo mniejszy rozrzut pomiędzy minimalnym a maksymalnym spalaniem. Nowoczesne silniki projektuje się tak, żeby w folderze ładnie wyglądało spalanie 4l/100km, jak samochód ledwie się toczy, ale chcąc jeździć dynamicznie bez problemu wciągnie 3x tyle.
L@Duzy_Kotlet jakbyś porównał dwa silniki tego samego typu n/a do n/a i turbo do turbo to wtrysk pewnie spaliłby mniej. W praktyce silniki turbo są dosyć specyficzne i przy ostrej jeździe robią wir w baku.
@Duzy_Kotlet: Silniki z bezpośrednim wtryskiem mniej palą jednak głównie w warunkach niskiego obciążenia. Dzięki zastosowaniu wtrysku bezpośredniego możliwe jest spalanie uwarstwione (poszukaj pod tym hasłem w Google, lub po angielsku "lean burn"), gdzie zamiast stosunku powietrza do paliwa wynoszącego zazwyczaj około 14,6 może ono wynosić nawet ponad 50:1. Przy jeździe dynamicznej nie zauważysz dużej różnicy w spalaniu.
silniki turbo leja wahe na potęgę podczas ostrej jazdy , w celu ochrony silnika. Dodatkowe paliwo odparowując zabiera cześć ciepla z cylindra.

@gumon to dlatego mi rośnie temperatura oleju kiedy odpuszczam gaz