Wpis z mikrobloga

Mirki z #kielce! Trwają konsultacje w sprawie budowy infrastruktury rowerowej w naszym mieście - to czy powstanie kolejny bubel czy kawałek dobrej infrastruktury zależy od nas - wystarczy, że weźmiemy udział w konsultacjach!

Jak wziąć udział w konsultacjach?

Czasu jest niewiele - uwagi można zgłaszać do końca dnia 10 listopada 2017 roku. Jeśli chcesz to zrobić to musisz wypełnić kolejno cztery formularze. Na szczęście nie musisz pisać własnych uwag, przygotowaliśmy gotowce, które możesz skopiować i wkleić bezpośrednio w formularz.

ZADANIE 1
FORMULARZ: http://idea.kielce.eu/sciezki_rowerowe_1.html
GOTOWY TEKST DO SKOPIOWANIA I WYSŁANIA: https://pastebin.com/SEApeL8w

ZADANIE 2
FORMULARZ: http://idea.kielce.eu/sciezki_rowerowe_2.html
GOTOWY TEKST DO SKOPIOWANIA I WYSŁANIA: https://pastebin.com/wRRh7g60

ZADANIE 3
FORMULARZ: http://idea.kielce.eu/sciezki_rowerowe_3.html
GOTOWY TEKST DO SKOPIOWANIA I WYSŁANIA: https://pastebin.com/Fs19JyHP

ZADANIE 4
FORMULARZ: http://idea.kielce.eu/sciezki_rowerowe_4.html
GOTOWY TEKST DO SKOPIOWANIA I WYSŁANIA: https://pastebin.com/71M2mD5b

UWAGI OGÓLNE

Bezwzględnie zachować kolejność: jezdnia, (pas zieleni), droga dla rowerów, chodnik. Na przystankach autobusowych stosować kolejność: jezdnia, peron, droga dla rowerów, chodnik. Inna kolejność może być stosowana tylko w wyjątkowych wypadkach i na krótkich odcinkach (brak możliwości przeniesienia przystanku, brak możliwości zlikwidowania zatoki autobusowej);
Bezwzględnie stosować nawierzchnię asfaltową w każdym miejscu po którym będą się poruszać rowery;
Na styku z jezdnią bezwzględnie stosować połączenie bezkrawężnikowe;
Na przecięciu wyjazdów z posesji, wyjazdów publicznych bezwzględnie zachować nawierzchnię oraz niweletę drogi dla rowerów;
Nie stosować niebezpiecznych dla zdrowia i życia progów hukowych, które na mokrej nawierzchni powodują uślizg koła;
Absolutnie nie stosować niebezpiecznych odgięć i wywijasów przez skrzyżowaniami – rowerzysta ma pierwszeństwo i powinien skupić się na bezpiecznym przejeździe a nie na manewrowaniu w lewo i w prawo. To kierowca powinien być informowany poprzez odpowiednią geometrię lub wyniesione skrzyżowania o braku pierwszeństwa;
Nie stosować wspólnych ciągów pieszo-rowerowych a tylko i wyłącznie wydzielone drogi dla rowerów. Jeśli brakuje miejsca należy uzyskać je poprzez np. zwężenie pasów ruchu, zlikwidowanie zatok autobusowych. Jeśli nie jest planowane budowanie chodnika to zastosować samodzielną drogę dla rowerów – w przypadku braku chodnika pieszy ma prawo poruszać się po drodze dla rowerów;
W przypadku dróg dwujezdniowych zaprojektować drogi dla rowerów po obu stronach jezdni - najlepiej dwukierunkowe. Zapewnić możliwość przejazdu z jednej strony na drugą na każdym skrzyżowaniu - za pomocą przejazdów dla rowerów lub śluz rowerowych w zależności od rodzaju przecinanej drogi.
W przypadku dróg jednojezdniowych zaprojektować jednokierunkowe drogi dla rowerów i/lub pasy ruchu dla rowerów i/lub jazdę w ruchu ogólnym.
Na skrzyżowaniach zapewnić możliwość skrętu w dowolnej relacji. Przeanalizować wszystkie możliwe relacje ruchu rowerowego i zapewnić możliwość bezpiecznej jazdy w tych relacjach. Dotyczy zwłaszcza możliwości skrętu w lewo lub do obiektów znajdujących się po przeciwnej stronie drogi;
Całkowicie zrezygnować ze stosowania barierek, które są zagrożeniem dla jadącego rowerzysty oraz szpecą krajobraz;
Zastosować oznakowanie poziome, zwłaszcza linię rozdzielającą kierunki ruchu oraz ustalające pierwszeństwo na skrzyżowaniach dróg dla rowerów;
W przypadku stosowania słupków uniemożliwiających wjazd samochodom na drogę dla rowerów stawiać słupek w osi drogi dla rowerów oraz ewentualne dodatkowe słupki po jej bokach. W miejscu zastosowania słupków zwiększyć szerokość drogi dla rowerów do 3 metrów oraz zastosować oznakowanie poziome;
Geometria powinna umożliwiać bezproblemową jazdę rowerem z przyczepą o szerokości 90 cm z minimalną prędkością 25 km/h na całej długości. Przeanalizować zastosowane łuki pod tym względem;
Skonsultować rozwiązania w zakresie skrzyżowań objętych osobnym opracowaniem;
Tam, gdzie to możliwe – zwiększyć szerokość chodnika do 2 metrów;
Przy przystankach komunikacji miejskiej oraz obiektach, które są generatorami ruchu zaprojektować zadaszone parkingi rowerowe;
Przeanalizować możliwość zwiększenia ilości zieleni a zwłaszcza nasadzeń drzew wysokich;
Zaprojektować tymczasowe zjazdy na jezdnię tuż przed i wjazdy z jezdni tuż za skrzyżowaniami wyłączonymi z opracowania w celu umożliwienia kontynuowania jazdy w wybranym kierunku przez użytkowników nowej infrastruktury do czasu przebudowy tych skrzyżowań. W przeciwnym wypadku nowe drogi dla rowerów będą bezużyteczne do czasu przebudowy tych skrzyżowań;

ZADANIE 1

ul. Warszawska

Skomunikować drogę dla rowerów ze ślepą ul. Przyborowskiego;
Na skrzyżowaniu z ul. Przyborowskiego/Loefflera, wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych oraz zapewnić możliwość bezpiecznego skrętu w ul. Loefflera – przejazd dla rowerów przez ul. Warszawską lub śluza na wlocie Przyborowskiego;
Poprowadzić drogę dla rowerów od ul. Loefflera do przystanku autobusowego od strony jezdni. Umieścić oświetlenie poza chodnikiem i drogą dla rowerów. Miejsce pozyskać poprzez zwężenie pasów ruchu do 3 metrów;
Na skrzyżowaniu z drogą wjazdową przy budynku Warszawska 210 wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Na skrzyżowaniu z wjazdem publicznym przy budynku Warszawska 214 wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Na skrzyżowaniu z wjazdem publicznym do sklepu Lidl wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych. Wyprostować przebieg drogi dla rowerów. Miejsce wygospodarować poprzez zlikwidowanie obecnego wydzielonego pasa do skrętu w prawo a zamiast tego wydzielić pas do skrętu w prawo z prawego pasa ruchu. Jazda na wprost możliwa by była tylko z lewego pasa. Nie byłoby to żadne utrudnienie, bo i tak prawy pas ruchu kończy się kilkadziesiąt metrów dalej. Umożliwiłoby to również bezpieczny wyjazd z Lidla, bo kierowcy nie zatrzymywaliby się na przejeździe dla rowerów celu ustąpienia pierwszeństwa jadących jezdnią;
Objąć przejazdami dla rowerów całe rondo na skrzyżowaniu z ul. Sikorskiego, nie stosować barierek;
Na ul. Sikorskiego poprowadzić drogę dla rowerów od strony jezdni względem chodnika;
Od skrzyżowania z ul. Jeleniowską w kierunku północnym zastosować drogę dla rowerów zamiast ciągu pieszo-rowerowego. Na odcinku od ronda do przystanku wyznaczyć chodnik. Przeanalizować wyznaczenie pasów rowerowych/jednokierunkowych dróg dla rowerów po obu stronach na wymienionym odcinku;

ul. Jaworskiego

Przy skrzyżowaniu z ul. Jeziorańskiego na odcinku od przystanku do istniejącej drogi dla rowerów poprowadzić drogę dla rowerów od strony jezdni;
Na skrzyżowaniu z ul. Marii Krzyżanowskiej wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych; Przeanalizować możliwość skrętu w północny wlot skrzyżowania (zastosowanie śluzy);
Na skrzyżowaniu z ul. Ćwiklińskiej wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Na skrzyżowaniu z ul. Zapolskiej i ul. Piłsudskiego wyprostować przebieg drogi dla rowerów oraz wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych przez ul. Zapolską; Objąć opracowaniem całe skrzyżowanie, zmienić geometrię wschodniej części na wzór zachodniej, wyznaczyć brakujące przejście dla pieszych po południowej stronie oraz objąć całe skrzyżowanie przejazdami dla rowerów; Przeanalizować możliwość skrętu w każdej relacji;

ul. Orkana i ul. Klonowa

Na skrzyżowaniu z wjazdem na parking przy budynku Warszawska 161 wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych; Wyprostować przebieg drogi dla rowerów; Poprowadzić drogę dla rowerów od tego wjazdu aż do przystanku od strony jezdni;
Na skrzyżowaniu z wjazdem na parking przy budynku Orkana 3 wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Na skrzyżowaniu z ul. Struga wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Skomunikować drogę dla rowerów z ul. Karpacką; Wyznaczyć przejazd dla rowerów przez ul. Orkana w osi jezdni ul. Karpackiej;
Na skrzyżowaniach z wjazdami na parking przy budynku Orkana 11 wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Skomunikować drogę dla rowerów z drogą wjazdową znajdującą się pomiędzy budynkami Orkana 30 i Orkana 36; Wyznaczyć przejazd dla rowerów przez ul. Orkana w osi tej drogi;
Na skrzyżowaniu z ul. Klonową zapewnić możliwość skrętu w ul. Orkana w kierunku północnym;
Na skrzyżowaniu z wjazdami na parking przy budynku Klonowa 54 wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Objąć opracowaniem istniejącą drogę dla rowerów na ul. Klonowej – poprowadzić ja od strony jezdni;
Na skrzyżowaniu z ul. Turystyczną wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych; Wyprostować przebieg drogi dla rowerów, przeanalizować możliwość bezpiecznego skrętu w kierunku wschodnim (śluza);
Na odcinku od ul. Turystycznej do skrętu nad zalew zastosować drogę dla rowerów na całej długości; Poprowadzić od strony jedni; Skomunikować z ul. Pieszą; Umożliwić dalszą jazdę w kierunku południowym ul. Klonową - zjazd na jezdnię;
Przeanalizować wyznaczenie obustronnych jednokierunkowych dróg dla rowerów na całej długości ul. Klonowej co jest korzystniejsze z punktu widzenia jazdy komunikacyjnej;
Na odcinku prowadzącym nad Zalew zastosować drogę dla rowerów zamiast ciągu pieszo-rowerowego; Skomunikować z ul. Wiśniową i poprowadzić drogę dla rowerów w jej osi (włączenie na obu końcach);

ZADANIE 2

DDR od ul. Sikorskiego do ul. Szybowcowej (DW745)

Na ul. Nowaka-Jeziorańskiego zamiast wspólnego ciągu pieszo-rowerowego wyznaczyć drogę dla rowerów odseparowaną od chodnika, poprowadzoną od strony jezdni; Na wyjazdach z parkingów wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Na odcinku prowadzącym do DW745 zaprojektować Miejsce Obsługi Rowerzystów; Przy ul. Sikorskiego zaprojektować zadaszone miejsca parkingowe; Zastosować oznakowanie poziome – linie segregujące oraz krawędziowe;

Al. Solidarności – strona wschodnia

Na odcinku od wjazdu do Galerii Echo do końca opracowania poprowadzić drogę dla rowerów od strony jezdni;
Wyznaczyć przejazd dla rowerów przez wjazd do galerii Echo – wynieść przejazd dla rowerów oraz przejście dla pieszych;
Na odcinku wzdłuż Marii Konopnickiej poprowadzić drogę dla rowerów od strony jezdni względem chodnika;
Na wysokości Skanska wyznaczyć przejazd dla rowerów przez Al. Solidarności komunikujący obie drogi dla rowerów;
Na skrzyżowaniu z ul. Marii Konopnickiej wyprostować drogę dla rowerów, poprowadzić przejazd dla rowerów od strony jezdni Al. Solidarności względem chodnika oraz wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Włączyć drogę dla rowerów jako przedłużenie istniejącego północnego odcinka i poprowadzić ją tuż za przystankiem; W celu uzyskania miejsca zlikwidować zatokę autobusową oraz zmienić układ pasów ruchu – wykorzystać dwa skrajne lewe pasy ruchu do jazdy na wprost a prawy jako przystanek autobusowy/buspas (zmiana ta nie miałaby żadnego wpływu na warunku ruchu, bo kilkaset metrów dalej i tak następuje zwężenie do dwóch pasów ruchu przed przejściem dla pieszych);

Al. Solidarności – strona zachodnia, ul. Radomska

Na wszystkich wyjazdach publicznych zastosować wyniesiony przejazd dla rowerów wraz z wyniesionymi przejściami dla pieszych;
Na wjeździe do stacji Transoil wyprostować przebieg drogi dla rowerów oraz wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Na wysokości stacji Transoil tuż przed przejściem w ciąg pieszo-rowerowy poprowadzić drogę dla rowerów od strony jezdni;
Na wysokości Skanska poprowadzić drogę dla rowerów od strony jezdni; Na wjeździe do tego obiektu wyprostować przejazd dla rowerów i wynieść go wraz z przejściem dla pieszych;
Skomunikować drogę dla rowerów z ul. Bęczkowską;
Na skrzyżowaniu z łącznicą do ul. Jaworskiego wyprostować przebieg drogi dla rowerów i przejazdu dla rowerów. Przejazd i przejście wynieść stosując sinusoidalny próg najazdowy, dzięki czemu nie będzie to utrudnieniem dla autobusów;
Na skrzyżowaniu z wjazdem na parking obiektu handlowego (Radomska 18) wyprostować przebieg drogi dla rowerów i przejazdu dla rowerów oraz wynieść przejazd wraz z przejściem dla pieszych;
Na odcinku od wjazdu do CH Real do ul. Wschodniej zastosować drogę dla rowerów zamiast ciągu pieszo-rowerowego; Na skrzyżowaniu z ul. Wschodnią wynieść przejazd dla rowerów oraz zastosować śluzę umożliwiającą skręt w lewo z ul. Wschodniej w drogę dla rowerów;

ZADANIE 3

ul. Sandomierska

Na skrzyżowaniu z wyjazdem z parkingu obok budynku Sandomierska 74 wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Przy budynku Sandomierska 74 usunąć odgięcie drogi dla rowerów.
Na skrzyżowaniu z ulicą Włoszka wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Skomunikować drogę dla rowerów z ul. Romualda poprzez wyznaczenie przejazdu dla rowerów przez ul. Sandomierską obok istniejącego przejścia dla pieszych;
Skomunikować drogę dla rowerów z ul. Daleką poprzez wyznaczenie przejazdu dla rowerów przez ul. Sandomierską obok istniejącego przejścia dla pieszych;
Na skrzyżowaniu z ulicą Małopolską wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Skomunikować drogę dla rowerów z ul. Śląską poprzez wyznaczenie przejazdów dla rowerów wokół skrzyżowania lub utworzenie osygnalizowanego 4 wlotu;
Zmienić geometrię skrzyżowania z ul. Śląską; Na zachodnim wylocie ul. Sandomierskiej przenieść przystanek na teren istniejącego prawego pasa ruchu oraz zostawić po dwa pasy ruchu – buspas i pas ruchu ogólnego; Uzyskane miejsce za przystankiem wykorzystać do poprowadzenia drogi dla rowerów; Na wschodnim wlocie ul. Sandomierskiej zastosować układ: pas do skrętu w prawo, buspas, pas do jazdy na wprost;
Zrezygnować z prowadzenia drogi dla rowerów po skarpie na odcinku Śląska – Szczecińska; Zamiast tego do poprowadzenia drogi dla rowerów na tym trudnym odcinku wykorzystać istniejący buspas; Zastosować rozwiązanie podobne do zastosowanego we Wrocławiu na ul. Legnickiej między ul. Rybacką a ul. Środkową;
Objąć opracowaniem północną stronę ul. Sandomierskiej na odcinku od ul. Poleskiej do Al. Solidarności; Przebudować istniejącą drogę dla rowerów na odcinku ul. Poleska – ul. Śląska do standardów obowiązujących po południowej stronie; W dalszym przebiegu drogę dla rowerów poprowadzić z wykorzystaniem terenu z istniejącego chodnika lub nadmiarowego prawego pasa ruchu;
Zmienić geometrię skrzyżowania z ul. Poleską; Na wylotach ul. Sandomierskiej wyznaczyć przystanki autobusowe oraz zostawić po dwa pasy ruchu – buspas i pas ruchu ogólnego; Na wlotach ul. Sandomierskiej zastosować układ: pas do skrętu w prawo, buspas, pas do jazdy na wprost, pas do skrętu w lewo;
Na skrzyżowaniu z ul. Radlińską wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych; Wyprostować drogę dla rowerów, przybliżyć ją do jezdni; Zastosować kolejność: jednia, pas zieleni, droga dla rowerów, chodnik, kapliczka;
Skomunikować drogę dla rowerów z ul. Napękowską;
Na skrzyżowaniu z ul. Gustawa Morcinka wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Skomunikować drogę dla rowerów z łącznikiem do ul. Wydryńskiej poprzez wyznaczenie przejazdu dla rowerów; W celu zapewnienia bezpieczeństwa skrócić istniejący pas do skrętu w lewo, zastosować obszar wyłączony z ruchu;
Na skrzyżowaniu z wjazdem publicznym do stacji benzynowej wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Na końcu drogi dla rowerów zastosować uspokojenie ruchu na jezdni;
Zlikwidować zatokę autobusową w celu dalszego poprowadzenia drogi dla rowerów aż do granicy miasta; Tuż przed granicą miasta wyznaczyć przejazd dla rowerów na drugą stronę jezdni i włączyć w opracowanie istniejący polny łącznik do ul. Zagórskiej;

ul. Wrzosowa

Na skrzyżowaniu z wjazdem publicznym do Pływalni Foka wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Na skrzyżowaniu z wjazdem publicznym do SP nr 25 wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Na skrzyżowaniu z ulicą Barwinek wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Po południowej stronie od wyjazdu z Castoramy do ul. Popiełuszki zaprojektować jednokierunkową drogę dla rowerów;
Na skrzyżowaniu z ul. Popiełuszki przewidzieć budowę przejazdów dla rowerów i przejść dla pieszych z każdej strony skrzyżowania; Przewidzieć również poprowadzenie dróg dla rowerów po obu stronach ulic Popiełuszki i Tarnowskiej;
Na skrzyżowaniu z wjazdem do Starostwa Powiatowego wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych; Przy przystanku zamienić kolejność chodnika z drogą dla rowerów; Prawidłowa kolejność to: jezdnia, peron przystankowy, droga dla rowerów, chodnik;
Na skrzyżowaniu z ul. Grenadierów wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych; Zamienić kolejność chodnika z drogą dla rowerów; Prawidłowa kolejność to: jezdnia, peron przystankowy/pas zieleni, droga dla rowerów, chodnik;
Na skrzyżowaniu z ul. Bąkową wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych; Zamienić kolejność chodnika z drogą dla rowerów; Prawidłowa kolejność to: jezdnia, pas zieleni, droga dla rowerów, chodnik;
Na skrzyżowaniu z ul. Jana Karskiego wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych; Zamienić kolejność chodnika z drogą dla rowerów; Prawidłowa kolejność to: jezdnia, pas zieleni, droga dla rowerów, chodnik;
Na skrzyżowaniu z ul. Oboźną wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;
Skomunikować drogę dla rowerów z ul. Hauke-Bossaka; Zastosować przejazdy dla rowerów lub utworzyć czwarty wlot skrzyżowania;
W miejscu zwężenia chodnika przy wprowadzeniu rur ciepłowniczych po ziemię podwyższyć niweletę chodnika do poziomu nawierzchni betonowej w celu wykorzystania jej do ruchu pieszego;
Na skrzyżowaniu z ul. Świerkową wynieść przejazd dla rowerów wraz z przejściem dla pieszych;

ul. Piekoszowska

Przeanalizować zmianę sposobu poprowadzenia ruchu rowerowego na tym odcinku; Zamiast dwukierunkowej drogi dla rowerów po jednej stronie ulicy, która jest niedostępna dla terenów po przeciwnej stronie drogi zastosować obustronne jednokierunkowe drogi dla rowerów wraz z pasami ruchu dla rowerów; Pozwoli to zachować dużą część zieleni, będzie to bardziej intuicyjne dla zjeżdżających z ronda oraz umożliwi rowerzystom skręt w każdej relacji - co jest szczególnie ważne gdy buduje się infrastrukturę komunikacyjną. W miejscach, gdzie nie byłoby możliwe wyznaczenie drogi dla rowerów/pasów ruchu rowerzyści mogliby po prostu poruszać się jezdnią, co w przypadku drogi dwukierunkowej nie jest możliwe;
Na wszystkich skrzyżowaniach z wjazdami i wyjazdami z parkingów wynieść przejazdy dla rowerów wraz z przejściami dla pieszych;
Skomunikować dwukierunkową drogę dla rowerów z dojazdami do bloków znajdującymi się po północnej stronie ul. Piekoszowskiej;
Wykorzystać istniejącą ulicę parkingową do poprowadzenia ruchu rowerowego we wschodniej części inwestycji w celu uchronienia drzew przed wycinką; W przypadku zastosowania dwukierunkowej drogi dla rowerów zastosować kontraruch na tej ulicy;

DDR ul. Piekoszowska - ul. Bernardyńska

Na włączeniu w ul. Piekoszowską zastosować uspokojenie ruchu na tej ulicy;
Nasadzić wysokie drzewa wzdłuż całej drogi dla rowerów;
Zaprojektować Miejsce Obsługi Rowerzystów;

ZADANIE 4

ul. Krakowska – od Al. Górników St. do gr. miasta

Zamiast wspólnego ciągu pieszo-rowerowego zastosować drog
Pobierz lewactwo - Mirki z #kielce! Trwają konsultacje w sprawie budowy infrastruktury rowero...
źródło: comment_3IYEha9A6M3byIYYBFT4rKviSQqgACId.jpg
  • 3