Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #diesel #vw #vwgolf

Mirki, mam lekki dylemat. Właśnie się dowiedziałem, że mój mechanik (tępy kretyn) wlał mi do mojego samochodu olej 5W30...

Samochód:
Golf 4
TDI 1.9 130KM ASZ na pompowstryskiwaczach
Ma DPF

Poradźcie jaki powinienem wlać?
Nie mówię o marce ale o rodzaju.
Z tego co ja wiem .. To powinien być 5W40 (czterdzieści #!$%@?) z normą 505.01. Czy mam rację?
  • 19
@tasmanz: nie masz racji, 5w30 i 5w40 oznacza lepkość oleju w ustalonych warunkach. To co ciebie interesuje to te cyferki w specyfikacjach które oznaczają „emisje sadzy przy spalaniu oleju”. To tak ba chłopski rozum. Chodzi to to żeby spalony olej nie zmieniał się w sadze która zatyka dpf.
@tasmanz: nie masz racji, 5w30 i 5w40 oznacza lepkość oleju w ustalonych warunkach. To co ciebie interesuje to te cyferki w specyfikacjach które oznaczają „emisje sadzy przy spalaniu oleju”. To tak ba chłopski rozum. Chodzi to to żeby spalony olej nie zmieniał się w sadze która zatyka dpf. 40 znaczy ze olej będzie odrobinkę gęstszy po nagrzaniu silnika. Silnik będzie cichszy. Mniej będzie pił oleju
Według mnie mechanik jest ok,zrobił jak najbardziej dobrze silnikowi na zime,nieszukaj dziury w całym,normą możesz sobie podetrzeć dziure gdy rano będziesz na kiblu,właśnie tyle ona znaczy.
@kidrys ten olej został mi wlany na lato ;) ogólnie silnik nie zjadł oleju wręcz 0ml .. Co właśnie najbardziej mnie zastanowiło. Silnik nigdzie się nie poci, jedynie przy turbinie co jest normalne..

Właśnie zajrzałem do papierów i od czasów belgijskiego ASO lany był 5w40. Taki teraz wleje
@tasmanz: No ale taka prawda, że najważniejsze, aby olej był do diesla lub benzyny, a reszta to i tak ma inne parametry smarowania itp. po 1000 km niż na butelce.
Widzę sami specjaliści. Nie pamiętam numerku normy ale chyba 505.01. Nie powiem dokładnie, ale chodzi o to, żeby ten olej miał w sobie coś co zapobiega wycieraniu wałka rozrządu