Wpis z mikrobloga

Mi służbowa Octavia w benzynie brała litr na tysiąc, ale miała nalatane 400k. Ogólnie to pewnie pierścienie już do wymiany
@ScaRRyMaN: była plakietka serwisowa z 2015 o wymianie oleju, zakładam, że do pełna lali, chociaż cholera wie, bo to inny właściciel był.
@Bachal: no ten ma 275k już przejechane.
@Szysznik: i tak auto pójdzie do mechanika, bo są tarcze do zrobienia. Zastanawiam mnie po prostu sam fakt żarcia oleju per se. Żadnych objawów dziwny nie było innych. Wot, nagle się kontrolka oleju zapaliła. A zakładam, że turbina by nie
@Bachal: @WiewiurPL: no niby mawiali, że co 15 koła. Jakoś tak umknęło, że to już, bo auto sporo czasu stało niejeżdżone w tym 2015
¯\_(ツ)_/¯
@goferek: no to zasłużył na wymianę. Najgorsze, że nie umiem się rozczytać, co tam było. Wiem tylko, że Castrol 3W-40 chyba, ale nie wiem czy syntetyk czy pół. Wlałem litra półsyntetyka. Chyba mu nie zaszkodzę jakby coś.
@listwa512: coś mało, ale i tak
@RRybak: bierz go na kanał i spuść cały olej, wlej 4,5L świeżego. Wymień przy okazji filtry, zwłaszcza oleju, bo pewnie już nieźle usyfiony. Szanuj TDka, to cię przeżyje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@RRybak: tak z ciekawości zapytam, bo nie znam się ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ten olej jest jakoś strasznie drogi, że problemem jest jego dolanie litr na tysiąc kilometrów, czy chodzi o to, że takie dolewanie jest uznawane za zbyt częste, a częste dolewanie oznacza pierwsze objawy jakichś problemów z silnikiem?
@RRybak: ja mam 210k i leję syntetyk. Rzadko mi się zdarza, aby między wymianami poszło mi więcej niż 1L na dolewki. Z drugiej strony rzadko robię długie trasy. Zawsze jednak pilnuję terminu wymiany oleju i filtrów.

A samochód jest już 13-letni.
@GRBAS: nie, w Lanosie dolewałem praktycznie co miesiąc, dwa. Tutaj sprawdzałem jeszcze w okolicach wakacji , przed dłuższym wyjazdem (czerwiec?) i poziom był "OK". Tylko na samych wakacjach mi wskoczyło z 5 tysięcy. Wiesz, po przesiadce na inny samochód nie odczuwałem, żeby branie oleju było znaczące i jakoś się o tym nie pamiętało.
Ergo: wiesz, że silnik ma problem, to lejesz. Nie czujesz problemów, nie dolewasz. Aż do zapalenia się kontrolki
@RRybak: lej taki jaki przewiduje producent. Zmien ten olej + płukanka. Jeśli później będzie brać to wtedy się martw. Coś wiecej na temat silnika oprócz tego że 1.9tdi? Warto jeszcze sprawdzić turbo pod kątem brania oleju
@listwa512: oryginalnie chyba pełen syntetyk. Ale nie wiem co poprzedni właściciele do niego lali, nie da się kartki odczytać oprócz tego "Castrol 5W30" - o takim oznaczeniu na stacji tylko półsyntetyk znalazłem dzisiaj. 2007, 1.9, wersja 100KM. Oznaczeń teraz nie kojarzę. Chyba AX... coś tam