Wpis z mikrobloga

Mirky,

jest #afera ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Niestety, ww nie dotyczy naszego ulubionego portalu ze śmiesznymi obrazkami, oj nie. Sprawa jest znacznie poważniejsza.

Jeden z pracowników z firmy, w której pracuję, otrzymuje wiadomości SMS z poufnymi informacjami (kwota przelewu/info o rozliczeniach, dane osobowe) jednego z klientów banku "Credit Agricole". Gdy tylko zostałem poinformowany, że taka sytuacja ma miejsce, niezwłocznie skontaktowałem się z ww instytucją (1 grudnia) aby powiadomić ją o opisywanym incydencie. Szalenie uprzejma pani konsultant pięknie mi podziękowała za informację i powiedziała, że sprawa zostanie potraktowana priorytetowo.

Niestety, jak się pewnie domyślacie, sprawa została brzydko mówiąc "olana". Cóż, najwidoczniej "CA" uznało, że ich klient na pewno nie będzie miał absolutnie nic przeciwko temu, że dostęp do poufnych informacji na temat jego konta i transakcji ma przypadkowa osoba - niech się cieszy, że jest to pracownik działu finansowego dużej firmy a nie jakiś podły, obrzydliwy cyberprzestępca.

Z uwagi na fakt iż sam pracuję w korpo (Polska/Kanada) to wiem, że czasem takie sprawy potrafią utknąć przez bardzo mądre i potrzebne procedury. Postanowiłem więc, po tym jak pracownik otrzymał kolejne wiadomości SMS (w tym imię i nazwisko klienta) poprosić "CA" aby chociaż zablokowali ten numer do wyjaśnienia sprawy - prośbę przesłałem drogą elektroniczną (e-mailem) wraz z potwierdzeniem, że przedmiotowy numer jest przypisany do firmy, w której pracuję (a zatem nie może należeć do klienta "CA" i otrzymywać informacji SMS związanych z jego kontem).

Nie zgadniecie! Sprawa nie ruszyła nawet o milimetr do przodu, SMS-y nadal przychodzą a konsultanci, do których dzwoniłem owszem, przyznają mi rację, że do takiej sytuacji w ogóle nie powinno dojść, ale niestety, nie mogą przyspieszyć rozwiązania sprawy właśnie z uwagi na procedury. Dopytywałem czy zdają sobie sprawę z rangi tego zdarzenia oraz, że sprawa powinna mieć najwyższy możliwy priorytet - wszak chodzi o poufne informacje dotyczące ich klienta... Credit Agricole tak bardzo przejęło się opisywaną sytuacją, że dziś nasz pracownik po raz kolejny otrzymał serię krótkich wiadomości tekstowych z poufnymi informacjami.

Przed kilkoma minutami (dzwoniłem na ich infolinię około godziny 19:00) dowiedziałem się, że sprawa jest "w toku" a ja jestem niepoważny bo duplikuję zgłoszenie zamiast czekać grzecznie na informację zwrotną. Cóż mogę powiedzieć - zatkało mnie. Sądziłem, że kwestie bezpieczeństwa to priorytet, że w takich sytuacjach jest implementowany odpowiedni scenariusz, który zapobiega eskalacji problemu - zwłaszcza, że to jest bank a informacje, które "wyciekają" są naprawdę newralgiczne.

Powiedzcie mi Mirky, czy ja może przesadzam? Może w ogóle nie powinienem się zajmować tą sprawą, może powinienem wszystko zignorować (i to samo doradzić pracownikowi)? Proszę Was, moi drodzy, o poradę cóż począć dalej.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi (te rzetelnie odnoszące się do clue sprawy ( ͡° ͜ʖ ͡°) )

Na koniec garść tagów: #it #security #creditagricole #pytanie #pytaniedoeksperta
  • 24
@KolorBezKoloru:

nie wiem czego ty tak koło tego skaczesz,

Pracownik poprosił mnie o wsparcie/pomoc w tym zakresie - nie mogłem tego zignorować z uwagi na rangę zdarzenia.

niech się zajmie osoba do której przychodzą takie sms

Cóż, to ja powinienem zająć się takim incydentem - to nie pracownik tylko ja jestem administratorem, ja mogę występować w imieniu firmy, pracownik nie (taka procedura).

, a po drugie może lepiej skontaktować się z
@Ray_Zero: nie przesadzasz, z tego co piszesz to dałeś im więcej niż jedną szansę - teraz pozostaje tylko główna z płomieniem, gównoburza w komentarzach, oświadczenie banku.. i sprawa zostanie szybko i skutecznie załatwiona
Powiedzcie mi Mirky, czy ja może przesadzam? Może w ogóle nie powinienem się zajmować tą sprawą, może powinienem wszystko zignorować (i to samo doradzić pracownikowi)? Proszę Was, moi drodzy, o poradę cóż począć dalej.


@Ray_Zero: Robisz znalezisko i CA jest na tapet w serwisach zajmującymi się bezpieczeństwem danych skoro takie podejście prezentują! ( ͡° ͜ʖ ͡°)