Mireczki ile trzeba się uczyć, ile to kosztuje, od czego zacząć, czy warto pójść na jakąś podyplomówkę w tym kierunku żeby zrobić coś takiego? Są jakieś fajne kursy internetowe aby poczuć klimat grafiki? Żeby zobaczyć jak to wygląda od kuchni i ewentualnie się zrazić albo w tym zakochać... Od jakiegoś już czasu chodzą za mną takie rzeczy, a wiadomo, że z polecenia i z czyjąś pomocą najłatwiej ruszyć.
@Maver87: Otoczenie zrobisz po krótkim zapoznaniu się z modelowaniem. Postaci gorzej, ale nie są jakieś cuda niewidy więc nawet do rzeźbienia nie trzeba się odnosić. Takie średnie zdolności modelowania.
ile to kosztuje
Nic, jak sie zaprzesz
od czego zacząć
Od zaczęcia zasadniczo. Bierzesz soft który cie interesuje najbardziej|: modelowanie - soft3D ogólny; rzeźbienie - zbrush/3D coat; tkaniny ubrania - marvelous I przeglądasz tutoriale
@Maver87: Mysle ze bardzo dobrze opisal to Naxster, praktycznie nic dodac nic ujac. Jesli chcesz konkretny czas to mysle ze opanowanie technicznych aspektow zeby cos takiego zrobic to 2-3 miesiace nauki pod dobrym okiem, ale pozostaje jeszcze warstwa "artystyczna" ktora nabiera sie latami i u kazdego wyglada to inaczej.
No i na "coaching" oczywiscie zapraszam :D I do mojego tagu -> #vfxnews
@Naxster: @loczyn: dzięki piękne Panowie. To jeszcze jedno pytanie - na ile grafika to kwestia rzemiosła i nauczenia się pewnych rzeczy, a na ile to własne wrodzone umiejętności artystyczne. Inaczej - czy człowiek, który ma np. problem żeby ołówkiem narysować człowieka na kartce papieru (proporcje te sprawy) ma szanse w tej branży? Czy lepiej sobie od razu odpuścić?
na ile grafika to kwestia rzemiosła i nauczenia się pewnych rzeczy, a na ile to własne wrodzone umiejętności artystyczne.
modelowanie - rzemiosło. Jedyne rzeczy instynktowne to: - zdolność wyobrażenia sobie przedmiotu w 3D patrząc na 1-2 zdjęcia, często robione w różnych soczewkach. (niemniej to ma każdy, po prostu lepiej lub gorzej, ale to nie będzie problem) - zdolność do zobaczenia skomplikowanych kształtów jako zbiorów prostszych brył (ale to jest w
Zdolności rysowania do grafiki 3D maja się tak, jak zdolności w składaniu mebli
@Naxster: Dlatego najlepsi w branży potrafią nieźle rysować lub malować :P Background jest bardzo istotny w tej branży, bo technikalia się zmieniają, a to jak działa kolor, światło, bryła nie. Ale to już temat na oddzielną dyskusję :D
dzięki piękne Panowie. To jeszcze jedno pytanie - na ile grafika to kwestia rzemiosła i nauczenia się pewnych rzeczy,
Zależy od działki. FXy (wybuchy itd) to głównie rzemiosło, natomiast jakieś Koncepciarstwo czy Oświetlanie to bardziej artystyczna działka. Ogólnie w grafice jest miejsce dla wszystkich chętnych.
a na ile to własne wrodzone umiejętności artystyczne.
Nie ma czegoś takiego, to zawsze jest ciężka praca.
Inaczej - czy człowiek, który ma np. problem żeby ołówkiem
Dlatego najlepsi w branży potrafią nieźle rysować lub malować :P
@loczyn: jestem prawie pewien, że każdy lepszy modeler 3D nie napotka najmniejszych problemów w składaniu mebli. Poza tym to jest błędne wnioskowanie, zajmując sie grafiką... cóż zajmujesz sie grafiką nie jest dziwne próbować wielu jej wersji. Po trzecie, bardzo mało widziałem ludzi którzy naprawdę dobrze robili oba. Zazwyczaj dobry grafik coś tam wymodeluje jako baza, albo modeler-sculpter całkiem znośnie rysuje. Ale
Wrzucalem dzisiaj filmik rozebranej kobiety ktora dumnie terrorysci z Palestyny wiezli na tyle ich auta z polamanymi rekoma i nogami, okazalo sie ze to obywatelka Niemiec ktora byla akurat w Izraelu na urlopie i spotkal ja niespodziewanie Islamski swiat. #izrael #palestyna #wojna #terroryzm
Mireczki ile trzeba się uczyć, ile to kosztuje, od czego zacząć, czy warto pójść na jakąś podyplomówkę w tym kierunku żeby zrobić coś takiego? Są jakieś fajne kursy internetowe aby poczuć klimat grafiki? Żeby zobaczyć jak to wygląda od kuchni i ewentualnie się zrazić albo w tym zakochać... Od jakiegoś już czasu chodzą za mną takie rzeczy, a wiadomo, że z polecenia i z czyjąś pomocą najłatwiej ruszyć.
@Maver87: Otoczenie zrobisz po krótkim zapoznaniu się z modelowaniem. Postaci gorzej, ale nie są jakieś cuda niewidy więc nawet do rzeźbienia nie trzeba się odnosić. Takie średnie zdolności modelowania.
Nic, jak sie zaprzesz
Od zaczęcia zasadniczo. Bierzesz soft który cie interesuje najbardziej|: modelowanie - soft3D ogólny; rzeźbienie - zbrush/3D coat; tkaniny ubrania - marvelous
I przeglądasz tutoriale
@Maver87: Mysle ze bardzo dobrze opisal to Naxster, praktycznie nic dodac nic ujac.
Jesli chcesz konkretny czas to mysle ze opanowanie technicznych aspektow zeby cos takiego zrobic to 2-3 miesiace nauki pod dobrym okiem, ale pozostaje jeszcze warstwa "artystyczna" ktora nabiera sie latami i u kazdego wyglada to inaczej.
No i na "coaching" oczywiscie zapraszam :D
I do mojego tagu -> #vfxnews
modelowanie - rzemiosło. Jedyne rzeczy instynktowne to:
- zdolność wyobrażenia sobie przedmiotu w 3D patrząc na 1-2 zdjęcia, często robione w różnych soczewkach. (niemniej to ma każdy, po prostu lepiej lub gorzej, ale to nie będzie problem)
- zdolność do zobaczenia skomplikowanych kształtów jako zbiorów prostszych brył (ale to jest w
@Naxster: Dlatego najlepsi w branży potrafią nieźle rysować lub malować :P
Background jest bardzo istotny w tej branży, bo technikalia się zmieniają, a to jak działa kolor, światło, bryła nie.
Ale to już temat na oddzielną dyskusję :D
Zależy od działki. FXy (wybuchy itd) to głównie rzemiosło, natomiast jakieś Koncepciarstwo czy Oświetlanie to bardziej artystyczna działka. Ogólnie w grafice jest miejsce dla wszystkich chętnych.
Nie ma czegoś takiego, to zawsze jest ciężka praca.
@loczyn: jestem prawie pewien, że każdy lepszy modeler 3D nie napotka najmniejszych problemów w składaniu mebli.
Poza tym to jest błędne wnioskowanie, zajmując sie grafiką... cóż zajmujesz sie grafiką nie jest dziwne próbować wielu jej wersji.
Po trzecie, bardzo mało widziałem ludzi którzy naprawdę dobrze robili oba. Zazwyczaj dobry grafik coś tam wymodeluje jako baza, albo modeler-sculpter całkiem znośnie rysuje. Ale