Wpis z mikrobloga

bo zaczynają dostosowywać miasta dla ludzi

czyli tak z 50 lat za Europą są.


@gwynebleid: niby tak ale jednak #!$%@? nie do końca. Pod przykrywką "dostosowywania miast dla ludzi" itd kryje się kasa i tyle. Ktoś po prostu odkrył, że drogi nie przynoszą zystku wiec lepiej je zastąpić placami / woonerfami i innym dziadostwem, które można podnająć i nawet najgorszej ulicy zrobić nagle "centrum zakupów" albo "centrum dla rodziny". A to,
i nawet najgorszej ulicy zrobić nagle "centrum zakupów" albo "centrum dla rodziny"


@allthethings: sugerujesz, że Times Square przed przemianą nie był takim centrum? ;)

A to, że ludzie będą stać godzinami w korkach?


@allthethings: Times Square słynęło z korków przed wprowadzeniem tej zmiany... Wiem, że wiele osób nie potrafi tego pojąć, ale korki powoduje nadmierna liczba aut w centrach miast, a nie przestrzenie dedykowane dla pieszych.
sugerujesz, że Times Square przed przemianą nie był takim centrum? ;)


@ksaler: czytaj ze zrozumieniem proszę. Nie odnoszę się do samego times square ale ogólnie do rozpowszechnienia pomysłu zamykania/zwężania ulic.

Wiem, że wiele osób nie potrafi tego pojąć, ale korki powoduje nadmierna liczba aut w centrach miast, a nie przestrzenie dedykowane dla pieszych.


@ksaler: I tutaj się nie zgodzę częściowo bo nadmierna ilość aut to jedno a to, że zamiast
poprzez zwiększenie przestrzeni lub inne rozwiązania


@allthethings: jak zwiększyć przestrzeń w mieście? i 2: zwiększenie przestrzeni dla aut nie powoduje mniejszych korków vide USA czy Moskwa z wielopasmowymi, zakorkowanymi autostradami.

Sam zakaz ruchu jest oczywiście bez sensu, powinna iść za tym ogólnodostępna, wysokiej jakości komunikacja zbiorowa plus np. infrastruktura rowerowa / skuterowa.