Wpis z mikrobloga

Mirki z tagu #elektryka, mam do wykonania projekt instalacji elektrycznej mieszkania, muszę rozplanować połączenia zasilające, sterownika z przekaźnikami itd z tym, że nie wiem jak się za to zabrać. Jak należy dzielić projekt na strony? W tym przypadku według pokoju czy według funkcjonalności, np sterowanie napędami roletowymi, sterowanie temperaturą? Istnieją jakieś poradniki online, bądź literatura? I jeszcze jedno pytanie, potrzebuję zasilić 5V aż piętnaście urządzeń, powinienem to rozdzielić na kilka listew zaciskowych, na kilku stronach projektu?
  • 9
@lukjan Nie znam się, ale się wypowiem ( ͡ ͜ʖ ͡). Ja to pewnie bym zrobił dwa schematy. W pierwszym by był schemat szafki sterującej wraz z podłączeniem urządzeń zewnętrznych do listw zaciskowych. W drugim rozprowadzenie kabli w pomieszczeniach i lokalizacja urządzeń.
@lukjan: Schemat rozmieszczenia, najlepiej skalowany(Koniecznie wykonac pomiary DOKLADNE)
Schemat rozdzielni pradowy.
Schemat automatyki, od sekcji pradowej do sekcji sterowania.
Co do sekcji 5v musimy znac amperaz zeby dobrac odpowiedni zasilacz.
Mozesz kombinowac na wago 2202 3 slotowe na + - In/out, wtedy tylko mostkujesz +/- i zostaja sloty wejsc wyjsc(Chyba ze masz duzo cewek)
Wtedy bym zrobil schemat od zasilacza linie -/+ na zasilanie + moduly sterowania do in/out.
@NexciaK: Od razu zaznaczam, że to schemat na potrzeby projektu na studia, aczkolwiek w przyszłości zamierzam z niego skorzystać. Zasilanie 5V potrzebne jest mi jedynie do przekaźników, 6 z nich znajdować się będzie w rozdzielni, reszta do sterowania światła będzie znajdować się w puszkach podtynkowych. Poleciłbyś jakąś literaturę? Bo nie ukrywam jestem w tym dość zielony, a chętnie bym coś na ten temat poczytał
@lukjan:

Wyznaje praktyczne podejscie ;p

Zaczalbym od doboru sterownika, masz cos na mysli? Bez tego przekazniki mozna sobie psu w tylek wsadzic. Ogolnie pierwszy schemat z brzegu(OFC zamiast fotek - symbole)