Wpis z mikrobloga

Sytuacja wygląda następująco: sprzedaję pewny item z Dota2 za 1700$ i chciałbym przyjąć płatność w btc ( jedyny sposób bez chargebacku). Jestem w tym temacie zielony, nigdy z tego nie korzystałem. Załóżmy, że podaje komuś mój numer portfela btc, on wysyła i ja to akceptuję? Czy mogę to wtedy od razu sprzedać i dostać pieniądze na konto bankowe? Czy trzeba płacić z tego jakiś podatek?

To wszystko wydaje się bardzo skomplikowane i nie wiem czy nie wolałbym już stracić te 200$ i sprzedać to po prostu na stronie ze skinami...

#bitcoin #pytanie #kryptowaluty
  • 9
@NicklasBendtner: Nie jest aż takie skomplikowane jak się na poczatku wydaje.

Załóżmy, że podaje komuś mój numer portfela btc, on wysyła i ja to akceptuję?


Po prostu wysyła na adres twego porftela. Sieć akceptuje transakcję (automatycznie), Ty nic nie robisz, czekasz ok. 10 minut na pierwsze potwierdzenie.

Czy mogę to wtedy od razu sprzedać i dostać pieniądze na konto bankowe?


Jeśli porftel założysz prywatny (na swoim komputerze, telefonie, lub papierowy) to
Czy mogę to wtedy od razu sprzedać i dostać pieniądze na konto bankowe?


@NicklasBendtner: Jeśli chodzi o to "od razu", to obecnie już jest trudniej i pewnie nie. Ze wzlędu na regulacje typu AML/KYC giełdy i kantory zobowiązane są weryfikować nowe konta i "podejrzane" transakcje. Wiele giełd wymaga wysłania skanu dowodu osobistego jako metody na weryfikację konta do poziomu, który umożliwi Ci wypłatę na polskie konto bankowe. Czasem weryfikacja trwa kilka
@NicklasBendtner: Lepiej zainwestuj chwilę czasu w (darmową) wiedzę. Dziś się nauczysz jak działają krypto, jutro z tą wiedzą zarobisz kilka razy tyle łapiąc okazję, gdy trzeba będzie przyjąć grubsze płatności w krypto. I pomyśl czy nie szkoda Ci jednak już teraz oddawać tych 200$ lekką ręką.

Pisz pytania na tagu, ludzie poprowadzą Cię za rękę przez transakcję.