Wpis z mikrobloga

Pamiętacie ośmiornicę Paul? W pewnym momencie na jego typowanie czekało równie gorąco, co na konferencje prasowe piłkarzy (a nawet bardziej).

Paul poprawnie wytypował 12 z 14 meczy, jakie miał okazje "przepowiadać". Wysoko skuteczność ośmiornicy obeszła echem cały świat - do tego stopnia, że jedne firmy buckmacherskie próbowały przekupić opiekunów Paula, by już nie przewidywał więcej wyników, a inne chciały go u siebie zatrudnić (rosyjska firma bukmacherska oferowała pensję Paulowi na poziomie 5000 dolarów na miesiąc). Ogólnie do 2010 roku ośmiornica otrzymała ponad 200 ofert pracy.

I tak Paul m.in. wystąpił w reklamach supermarketów sieci REWE oraz mrożonki firmy IGLO. Ponadto powstały o nim książki, pluszowe zabawki z jego wizerunkiem i nowa aplikacja na iPhone'a. Pod koniec sierpnia 2010 r. w kinach pojawił się chiński thriller komediowy Zabić Paula ośmiornicę.

Do Paula zgłosili się również rosyjscy dziennikarze, by przepowiedział on wyniki nadchodzących wyborów na Kremlu (typowanie zostało objęte tajemnicą).

To właśnie od Paula zaczęła się światowa moda na przepowiadanie zwycięzców meczów przez zwierzęta (ale niestety nikt się nawet nie zbliżył do jego skuteczności). Niemieccy akwaryści, na krótko przed śmiercią ośmiornicy, sprowadzili z Francji drugą ośmiornicę i zaprezentowali ją jako "Paul II", licząc na to, że zdąży się nauczyć od swojego poprzednika magicznych umiejętności. Niestety, bez oczekiwanych rezultatów.

Ośmiornica zmarła w 2010 roku w akwarium w Oberhausen.
#pilkanozna #mecz #mundial #ciekawostki #swiat #niemcy #gimbynieznajo
źródło: comment_dsMtNxfOQSkCjVtJw2qlMoOjT1iuAzr8.jpg
  • 1