Wpis z mikrobloga

@midicat Biegi poniżej D lub w wersji sekwencyjnej (oznaczenie M gdzie możesz za pomocą + / - zmienić bieg) służą do blokowania skrzyni biegów. Zazwyczaj się wykorzystuje się to w górach podczas zjazdów żeby hamować silnikiem. Większość automatów podczas zjeżdżania z góry wrzuca najwyższy możliwy bieg lub wysprzegla skrzynie i samochód cały czas by się rozpędzał.
@xlukasz: OK, jak działa sekwencyjna to wiem, tylko zastanowiło mnie dlaczego stosuje się się "L" zamiast sekwencji. Ja mam jeszcze ciekawiej: jeżeli zmienię bieg łopatkami w trybie "D", to po chwili wróci do trybu automatycznego (taka tymczasowa zmiana, która przydaje się przed spodziewanym wyprzedzaniem). Dopiero przełączenie w tryb "M" powoduje utrzymywanie narzuconego przełożenia.
@midicat myślałem że DSG bo sam mam taką I tam jest identycznie z łopatkami. Łopatki nie używane przez jakiś czas wracają do trybu "D". Dopiero zmiana wajha na manual daje pełną zmianę na manual.