Wpis z mikrobloga

UWAGA NIEESTETYCZNY RYSUNEK PONIŻEJ!

-------------------------------------------------- #stheira --------------------------------------------------

Dzisiaj kontynuujemy historię Migracji oraz zajmę się omówieniem sytuacji politycznej na Kontynencie w epoce Ars – przedstawię wam autorski system plemienno-klanowy oraz wyjaśnię kilka zagadek świata. Ponadto przedstawię wam hybrydy 4 żywiołów, czyli klany które specjalizują się np. w magii szkła, czy dźwięku. Ten post to kontynuacja tego.

-------------------------------------------- Poprzednie posty -------------------------------------------

Link do wiki projektu, na której znajduje się lista postów z Wykopu:
http://pl.stheira.wikia.com/wiki/Indeks_post%C3%B3w_na_wykop.pl_(materia%C5%82_archiwalny)

------------------------------------------------ Wołam -----------------------------------------------------

Osoby plusujące ostatni wpis:
@SpaceMonkey, @Lisaros, @dlugi_, @JohnMarkII, @yeron, @jast, @orfan, @PodprzestrzennyKolektywPizzy, @FairyAngel

-------------------- Wielka Migracja cz.2, Sytuacja polityczna epoki Ars ----------------------

Wydaje mi się, że jest to najciekawsza historia z okresu Migracji, a stoi ona za podróżą Agirów, którzy to ruszyli na południe, przebyli pustynię i dotarli do wilgotnych lasów równikowych. Brzmi przyjemnie jednak ich tułaczka przez pustynię była skrajnie wymagająca i niemalże doprowadziła do wymarcia tego narodu. Jednak najlepsze wciąż przed nami.
Jak wiecie żywiołem Agirów i ich domeną magiczną jest ogień, a jak pamiętacie z tego posta kontrola ognia w zasadzie jest magią elektryczności, która to przy odpowiedniej kontroli umożliwia przeprowadzenie elektrolizy pary wodnej, co odbierane jest jako miotanie ogniem… Jak się pewnie domyślacie nie jest to możliwe na pustyni, gdzie średnie stężenie tego gazu w powietrzu jest skrajnie małe. Z tego też powodu Agirowie przekonani byli, że Absolut skazał ich na pustynną śmierć odbierając im talent magiczny i posyłając na pustkowie. Te przekonanie wzbudziło wśród narodu zawiść i wewnętrzny bunt, który w niektórych osobnikach znalazł swe ujście przeciw Najwyższemu Rodu. Pomimo, że zbuntowani stanowili mniejszość w narodzie, Agirowie podzieli się:
Po jednej stronie znalazły się klany wierne Misji i Tradycji pod przewodnictwem Najwyższego Rodu i protektoratem Zehirów, natomiast przeciw nim wystąpili mniej liczni protoplaści tak zwanych Odszczepieńców, czyli klanów, które to rozproszyły się po pustyni uwalniając się od kontroli ze strony Najwyższego Rodu i Zehirów. Wrócimy do nich później.
Po wielu latach tułaczki Wierni Agirowie przebrnęli przez pustynię docierając do wilgotnych lasów równikowych. Tam też nauczyli się kontrolować ogień i podobnie jak inne rasy rozproszyli się po przyjaznych terenach, zakładając plemiona i klany.

W opisie niejednokrotnie przywoływałem Zehirów nie wyjaśniając kim oni są, więc teraz postaram się nadrobić te braki.
Jak pamiętacie z tego posta tuż po stworzeniu czterech podstawowych ras protoplaści Najwyższych Rodów łącząc swą moc stworzyli piątą rasę – Zehirów. To właśnie oni stać się mieli strażnikami Tradycji i Zasad spisanymi przez stworzone jednostki. Tak też się stało. Ta długowieczna i małoliczna rasa podróżuje po Kontynencie i poluje na wszelkiej maści rewolucjonistów czy „badaczy”, czyli w skrócie każdego kto mógłby wnieść chociaż najmniejszą destabilizację w systemie. W zasadzie nikt nie wie o nich zbyt dużo, ponieważ kiedy tylko się pojawią przynoszą ze sobą zniszczenie i śmierć. Ich potęga jest olbrzymia, a jeden osobnik Zehirów w stanie jest wybić całe klany. Kontaktują się oni także z głowami Najwyższych Rodów, którzy muszą być im posłuszni.
Zehirowie nie posiadają terytorium, a jedyną bazą jaką posiadają jest olbrzymie drzewo na środku morza, które powstało w trakcie Anomalii, która stworzyła wszystkie rasy.
Ze względu na całkowitą zależność Władców od Zehirów nie ma tutaj mowy o zaawansowanej dyplomacji czy rozwoju. Na całym kontynencie panuje system plemienno-klanowy. Narodził on się w sposób naturalny, kiedy to Najwyższy Ród osiedlił się, a dookoła niego osiadły inne plemiona, które były na rozkaz tegoż klanu. Z czasem główny pień narodu rozdzielał się i odnoga, która nie była pierwsza w kolejce do odziedziczenia najwyższego tytułu odchodziła osiedlając się w innym terenie. Podobne procesy zachodziły w okolicznych plemionach, które dzieliły się i podążały za odnogą Najwyższego rodu lub pozostając z jego główną częścią.

Wśród szlacheckich linii dużą rolę przykładano do zachowania czystości magii. Warto jednak podkreślić, że „czystość” linii magicznej nie wynika jedynie z więzów krwi, a także z charakteru, sposobu walki czy decyzji życiowych. Wszędzie tam, gdzie pojawiały się „obce” naleciałości gałąź rodu była odcinana i wysyłana w różne części kraju. W ten sposób pień Daearów zawsze był skrajnie konserwatywny i statyczny, a pień Arrów zawsze gardził takim podejściem do życia. Zdarzało się także, że niektórzy mieszkańcy okolicznych plemion przewyższali tych z Pnia w „czystości” swojej magii. W takich sytuacjach byli oni wcielani do głównych klanów, a więc nic nie stało na przeszkodzie, aby zwykły plebejusz został mężem córki Najwyższego Wodza. Wystarczyło tylko wykazać się szlachetnością swej magii.

Z odciętych gałęzi powstawały nowe, odległe klany, które to wielokrotnie były początkiem zupełnie nowej dziedziny magii, która to była niejako hybrydą podstawowych żywiołów. Ponadto bardziej odległe klany, w których nie przestrzegana była spójność krwi krzyżowały się z innymi narodami. W taki sposób powstały takie klany jak:
Klan Lawy (ogień + ziemia), Klan Dymu (powietrze + ogień), Klany (różnych) Metali (ziemia + idea ognia), Klan Piasku (ziemia + idea powietrza) czy Klan Szkła (piasek + ogień). Możliwości jest ogrom, a przypomnę jeszcze, że poszczególne rasy różnią się fizycznie od siebie co daje ogrom możliwości jeżeli chodzi o hybrydy.

Miałem także wrócić do Odszczepieńców, jednak za nim to muszę przedstawić wam jeszcze jedną ważną linię krwi.
Otóż jak domyślacie się w trakcie Stworzenia nie powstały jedynie Najwyższe Rody, ale także pomniejsi magowie (którzy potem stanowili plemiona). Wśród tych pomniejszych rodów każdy Najwyższy Ród otrzymał jeden klan, który miał być jego „ochroniarzem” czy bardziej towarzyszem.
Tak, więc Najwyższy Ród Daearów otrzymał Magów Kryształu – czyli najczystszy z możliwych przejawów magii ziemi (jak pamiętacie magowie ziemi kontrolują ten żywioł dzięki kontroli struktur krystalicznych). Potem stali się oni idealnym gwardzistami, którzy chronią głowę rodu.
Nie wiadomo jaki klan początkowo został przydzielony do Nirrów, jednakże z czasem najlepszym towarzyszem Najwyższego Rodu zostali magowie lodu. Co dla wielu jest kontrowersyjne ze względu na ich prawdopodobne pokrewieństwo z Daearami. To właśnie dzięki Magom Lodu Nirowie są w stanie budować monumentalne arcydzieła stworzone z lodu.
Arrom mieli towarzyszyć magowie dźwięku jednakże ze względu na podróżniczy charakter tego narodu rozdzielili się oni.
Jeżeli chodzi Agirów to dla nich przydzielony został pewien klan, o którym milczy historia. Powód jest prosty – to właśnie ten klan stanął na czele Odszczepieńców, którzy zdradzili Najwyższy Ród. Opowiem wam teraz jego historię:

Po odłączeniu się od Najwyższego Rodu tułali się oni po pustyni w dużo mniejszych grupach. Ostatecznie część z członków Odszczepieńców pozostało na pustyni, gdzie do dziś sieją strach w sercach podróżników. Pozostali opuścili pustynię rozchodząc się po świecie. Niestety niemalże wszyscy zostali wybicie przez Zehirów. Jedynie nieliczny klan, który uciekł na dalekie południe i skrył się na zalesionym archipelagu uniknął unicestwienia. Klan ten osiągnął mistrzostwa w magii elektryczności, to właśnie ten niezależny klan wytrenował prawdziwą moc stojącą za magią ognia. Badacze odkryli, że to właśnie używanie tej magii uchroniło ich przed Zehirami, którzy do tropienia swych ofiar wykorzystywali pole elektromagnetyczne wytwarzane przez rośliny i zakłócane przez Aurę. Niebywałe zaburzenia wytworzone przez magię elektryczności spowodowały, że Zehirowie spodziewali się na archipelagu olbrzymich roślin, które mogłyby być przeszkodą nie do przejścia nawet dla nich.

Ciekawe czy ktoś dotarł aż tutaj ( ͡° ͜ʖ ͡°)

-------------------------------------------- Dodatkowe tagi --------------------------------------------

#conworld #fantasy #rpg #alternative #magia A co mi tam: #literatura ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Heibonna - UWAGA NIEESTETYCZNY RYSUNEK PONIŻEJ!

----------------------------------...

źródło: comment_hoNcStxNxOsbyUR9BAkkFBnm3nYgVrIg.jpg

Pobierz