Wpis z mikrobloga

Serio regulacja gazu moze spowodowac ze cos bedzie nie tak na benzynie?


@DryfWiatrowZachodnich: Przy sekwencji tak, sterowniki benzyny często moją długoterminowe korekty, które są uczone na podstawie sprzężenia sondy lambda z podawaniem paliwa. Jeśli gaz został źle wyregulowany (albo padnie jakiś czujnik lub spadnie wężyk z mapsensora instalacji) to ECU benzyny nauczy się podawać gaz.
Właśnie na tym polega regulacja gazu sekwencyjnego aby na takim samym impulsie idącym to wtryskiwacza benzyny
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MM1311: @ScaRRyMaN: @biskup2k

Nie mam gruszki podciśnienia ani przepływki, to 2.0 16v 136KM z Peugeota.
Myślałem jeszcze o wymianie Map sensora. Po odpięciu wtyczki auto gaśnie, czyli zgodnie z planem, więc nie wiem czy mógł się 'trochę' zepsuć?

Wymieniałem świece, sondę lambda, czujnik spalania stukowego.
Przy przełączaniu na gaz podczas jazdy nie ma żadnego szarpnięcia, ale czuć, że auto ma delikatnie więcej mocy na LPG.

Dodatkowo podczas ruszania auto tak
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ScaRRyMaN: Rozumiem, że chodzi o to, że któryś wtrysk benzyny może być walnięty, i dlatego chodzi źle na lpg, bo sterownik lpg wzoruje się na pomiarach wtryskiwaczy benzynowych?

Da się poprawnie ustawić LPG kiedy wtryski PB szwankują, czy absolutnie wszystko musi być na tip top żeby było na czym się wzorować?
Dodatkowo podczas ruszania auto tak jakby traciło moc na ~sekundę i następnie zaczyna się zbierać.


@Beeercik: To masz na lpg czy benzynie? Bo to typowy objaw źle wyregulowanej instalacji lpg albo jeśli na benzynie to może być problem z ciśnieniem paliwa, silnik dostaje za dużo albo za mało paliwa po zmianie obciążenia i mija sekunda zanim sobie skoryguje z sondy lambda.

Jakbyś miał choć interfejs ELM za parę groszy to powinno
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@szczebrzeszynek
@ScaRRyMaN: Nie chodzi idealnie, jest podobnie mułowaty. Jedynie wolne obroty trzyma idealnie :)

@biskup2k: Pojawia się to i na benzynie i na lpg.
Właśnie do Peugeotów pasuje jedynie interfejs Lexia, ~300zł..

Jeździłem już około 100km na samej benzynie, żeby przeczyścić wtryski. Pomogło jedynie w kwestii porannego odpalania, bo wcześniej obroty bardzo skakały przez kilkadziesiąt sekund, albo nawet gasł jak go nie przygazowałem.

Podczas ruszania nawet jak nie zrobi kangurka,
I słychać tak jakby świst powietrza i jakieś puknięcie, stuknięcie..


@Beeercik: Świst powietrza słychać bo silnik przez chwilę pewnie nie zagłusza tego świstu jak nie dostaje paliwa i to puknięcie to może być cofka płomienia do kolektora spowodowana ubogą mieszanką.