Wpis z mikrobloga

@derVerlorene: Sygnały końca pociągu są NIEZWYKLE istotne.

Teraz być może są nowsze systemy, ale te sygnały to jedyny sposob określenia czy dany odcinek toru jest wolny. Jak przejedzie skład i dyspozytor zobaczy "koniec pociągu" to znaczy że tor jest wolny. Jak "końca pociągu" nie widać, to nie można wykluczyć że wagon się odczepił i następny pociąg w niego uderzy.
@graf_zero: Coś wiesz, ale nie do końca ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie dyspozytor, a dyżurny ruchu lub zwrotniczy/nastawniczy na posterunku stwierdzenia końca pociągu. I nie "być może są" a już są, izolacje torowe, liczniki osi.
Nie zmienia to faktu, że jeśli urządzenia zawodzą to po wjechaniu pociągu do "stacji" o zwolnieniu szlaku decyduje między innymi stwierdzenie zobaczenia końca pociągu przez pracownika obsługi.