Wpis z mikrobloga

Nani? Kansei dorifto!!!

W dzisiejszym odcinku ponownie samochód, za który oddałbym obie nerki, wyrzekł się rodziny, a potomstwo oddał w jasyr. Oto Mazda RX-7.

Produkowana w latach 1985-1992 druga generacja była autem sportowym o nadwoziu coupe lub cabrio, z silnikiem z przodu i napędem na tył, tak jak Pan Bóg przykazał. Dodatkowym smaczkiem był silnik rotacyjny, który, owszem, miał wiele wad, ale również wielką zaletę w postaci nisko położonego środka ciężkości i dźwięku szlifierki. Był umieszczony zaraz za przednią osią, co skutkowało znakomitym rozkładem mas oraz wręcz epicką kontrolą nad autem. Dzięki temu RX-7 FC mógł się mierzyć z większością sportowych aut tamtych lat.

Na załączonej fotografii widzimy drugą generację RX-7 (FC). Pod maską może być jedynie silnik Wankla o pojemności 1.3 litra, w zależności od tego czy jest tam turbosprężarka moc waha się od 150 koni do 215 koni, sprint do setki od 6 do 8,5 sekundy. To wystarczy, by przy wadze około 1300 kg ślizgać się bokiem po serpentynach wokół góry Haruna ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W Japonii od samochodów z silnikami powyżej 1.5 litra płaciło się wyższy podatek drogowy, dlatego RX-7 cieszył się dużą popularnością wśród początkujących sportowców, gdyż miał więcej mocy niż jego konkurencja z silnikami rzędowymi.

Ciekawostka: RX-7 FC to drugie i ostatnie jak dotąd cabrio z silnikiem rotacyjnym, które produkowano masowo. Kto zgadnie, jakie auto było pierwsze?

#rzetelnafura <- nierzetelne informacje o losowych autach
#samochody #motoryzacja #carboners #carspotting #jdm #jdmboners #mazda
DerMirker - Nani? Kansei dorifto!!!

W dzisiejszym odcinku ponownie samochód, za kt...

źródło: comment_2d95xQ0mRcpNGLr87HMqyz3JqzSHTpxe.jpg

Pobierz
  • 20
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@DerMirker: RX-7 są mega fajnymi samochodami. Gdybym miał to gdzie na Śląsku blisko serwisować, to byłoby moje oczko w głowie. Nie wspomniałeś o spalaniu, które jest ogromne ze względu na pracę tych cylindrów. Rozkręcają się one w chwilę do 10 tysięcy RPM, ale za to strasznie dużo idzie w to benzyny, co jest potęgowane przez turbosprężarkę, a czasami nawet dwie