Wpis z mikrobloga

@WebWave:

Link baiting – co to jest i dlaczego to skuteczna strategia pozyskiwania linków i ruchu?

Linkbaiting, w najprostszym ujęciu, jest to strategia mająca na celu zdobycie wartościowych linków do strony, za które nie trzeba płacić.

Nazwa terminu wzięła się z połączenia słów „link” oraz „baiting”, co przetłumaczyć można jako „nęcenie” (od „bait”, czyli „przynęta”).

Jednocześnie brakuje jednolitej i niebudzącej sporów definicji link baitingu.

Działania podejmowane w jego ramach mogą być od siebie bardzo odległe i nie dać się spiąć w jednolitą strategię.

W zależności od sytuacji i charakteru firmy link baitem może być wartościowy i wiele wyjaśniający wpis na blogu, kontrowersyjny komentarz lub świeży news.

W tekście wyjaśnię do czego służy link baiting i dlaczego warto się nim zająć.

Zobacz czym jest linkbaiting.

#webwave #seo #pozycjonowanie #contentmarketing #viral
Pobierz WebWave - @WebWave: 

Link baiting – co to jest i dlaczego to skuteczna strategia p...
źródło: comment_9hTwyOkt4ma5fhgTEylb4OV2ToxSg4K3.jpg
  • 7
@Bodhistawa: W praktyce tym, że link baiting jest wypadkową real-time marketingu (aktualny temat), trochę heheszków, trochę viralu i trochę (a raczej -- w dużej mierze) wartościowej treści.
To więcej niż dobry CM, a zarazem to coś o wiele bardziej cywilizowanego niż robienie contentu z myślą o viralu.
@Bodhistawa: Samo słowo baiting jest akurat w swym założeniu nieco negatywne - jak click bait, kusisz kogoś grając nie do końca czysto... " POKAZAŁA ZA DUŻO - MAMY ZDJĘCIA". A tutaj? Jaki baiting? Że ktoś w ciekawy sposób zrobił ikony polityków? Janusze Pozycjonowania.pl