Wpis z mikrobloga

Najśmieszniejsze w filmie "Surogaci" jest to że wszystko było oparte o scentralizowane serwerownie z pełnym dostępem do softu robotów, zaś wądpię aby przy tak sporych ilościach hostów nawet sieć 5G była w stanie przenieść tak gigantyczne ilości pakietów z niskim opóźnieniem (dziwne że nie były to połączenia bezpośrednie dzięki adresacji ipv6).

Czy majster testował jak działać może takie sterowanie przez dzisiejszy internet mobilny?
Majster testował na rozmaitych protokołąch od VNC aż po wydajnego NXa i gołe mjpeg prosto z kamery o najmniejszych opóźnieniach.

Sam zbudowal prostego robota i przez google #vr się z nim łączył, lecz problemy z łączem są takie iż dochodzi do całej masy krótkich kolizji na uploadzie (nawet 5mbps nie pomogło za bardzo), zaś połączenia odbijał o konto shellowe w estoni (ale jaja, nie dają do dzisiaj zewnętrznego ipv6 na LTE) ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wniosek: Aby czymś takim sterować to musiałem mieć całą masę cierpliwości i twardą banię aby się nie pożygać od tych lagów jadąc drogą ekspresową, chociaż to było niezwykle fascynujące doświadczenie.

Jeszcze zrobię filmik o tym co i jak wygląda w rzeczywistości, lecz jak na razie mam inne sprawy.

Pobierz majsterV2 - Najśmieszniejsze w filmie "Surogaci" jest to że wszystko było oparte o sc...
źródło: comment_8om5DpQcHIVtk3ZWk8KShK9efFcV9Hn6.jpg
  • 17
@Specjalista_Plus: Czemu nawet jak mam 5mbps uploadu przy pingu poniżej 70ms to na szybkim transkodowaniu mjpeg transmisja lubi się przycinać?
Czyżby to oznaczało że ping w bardzo krótkich chwilach skacze do ponad 200ms? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Do tego czemu nie zaoferujecie chętnym klientom tego ipv6, przecież na te adresy nie ma limitów oraz powinny być gratis do danego abonamentu (nie gadajcie że dzisiejsza infrastruktura tego nie
@majsterV2: Wg mnie z pewnością #takbedzie jak dziś obsługuje się drony realizujace naloty w Bliskim Wschodzie - ogólnie cała flota fruwa sobie sama na 'automacie' ale na czas jakiś precyzyjnych nalotów typ w kontenerze wojskowym w Arizonie/Nevadzie dołącza się do tego i nadzoruje bądź przeprowadza już osobiście konkretne ataki. Są jakieś regulacje nadal nawet w USA gdy operują poza krajem że musi być ktoś kto pociąga za spust (nawet jeśli na
@brokenik: Mam wrażenie że colowo robią Ci wszyscy wielcy dostawcy ludzi w *uja z ipv6 aby nie powstało jakieś zdecentralizowane kuriozum w stylu SIP i facebook czy google dalej na byle czym zarabiało.
@majsterV2: Próbujesz snuć wizję ale powiem Ci że świat nie będzie tak wyglądał. Pomijasz mnóstwo innych czynników i widzisz tylko część pewnych rzeczy.

Pewnych elementów nie da się zautomatyzować i myślę, że jeszcze spora droga przed tym, żeby samochody były w pełni autonomiczne - wynika to z wielu czynników. Począwszy od tego, że autonomia większości samochodów opiera się na tym, że poruszają się w znanym środowisku które zna algorytm sterujący pojazdem.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@majsterV2: po co psuć coś co działa i ma się dobrze? Wrogiem dobrego jest lepsze. Nikt od tak nie będzie edytował całej infrastruktury, bo ty byś chciał ipv6, a jednocześnie jest możliwe, że 10% użytkowników straci dostęp do sieci z różnych powodów. Jeśli coś da Ci 1% przyspieszenia w dużej sieci to się tego w normalnych warunkach nie wprowadza, bo możesz popsuć rzeczy które teraz działają.
@majsterV2: Widziałem gdzieś filmik, gdzie gościu latał dronem z kamerką po mieszkaniu. Żeby nie było lagów w obrazie, miał w pełni analogowy system wideo: analogowa kamera, analogowy sygnał, analogowy telewizor kineskopowy.
@majsterV2: Nie wiem, jakie masz wymagania, ale każdy kodek cyfrowy będzie miał lag minimum 2 długości najmniejszego niezależnego elementu obrazu, ale aby się nawet do tego zbliżyć, należy mieć w pełni sprzętowe rozwiązanie od kamery po wyświetlacz. Jeśli masz po drodze jeszcze jakiś komputer i przesyłasz dane klatkami, to ni chu nie zejdziesz poniżej 3 klatek, czyli dla 60fps będzie to 50 ms – a to i tak wymagałoby nieskończenie szybkich
Jakakolwiek zmiana tego otoczenia - objazd np. szutrową drogą czy polnym kawałkiem drogi spowoduje, że takie auto się zatrzyma. Pełna autonomia nie będzie jeszcze w tej kwestii możliwa. Sam transport drogowy da się mocno zautomatyzować owszem, ale zawsze część elementów będzie musiała być poddana weryfikacji człowieka - nawet algorytmy wspomagane pseudosztuczną inteligencją nie będą w stanie sobie poradzić z bardziej skomplikowanymi problemami.


@brokenik: Przecież to nie jest problem technologii samej w