Wpis z mikrobloga

#samochody #motoryzacja
Zmieniam auto budżet 25k-30k max, benzyna, manual 6 biegów, podobają mi się Audi b7/b8, C6. Bmw e60/ewt e90. Passaty b6/ Golf 6. Silnik jaki bym chciał to 2.0l lub 1.8T Wyżej, zależy mi na tym żeby auto nie było mega awaryjne i też w dostatecznych cenach jeśli chodzi o serwis różne opinie o nowych silnikach fsi,tsfi. Golfy patrzyłem 1,2 1,4. kilka ofert :

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-1-8-turbo-163-km-pdc-tempomat-oplacony-gwarancja-i-wlasciciel-ID6BPcwx.html?
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-z-mikro-przebiegiem-140-000km-2-0-180km-z-panorama-i-navigacja-ID6BMCXo.html?
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-1-8turbo-quattro-6biegow-pierwszy-wlasciciel-navi-rns-dvd-sd-idealna-ID6BPbJS.html?
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-1-8t-163km-oryginalny-lakier-nowy-rozrzad-stan-auta-idealny-jak-nowy-ID6BMpyO.html?
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-2-5-benzyna-192km-zarejestrowany-ID6BHbCI.html?
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-vw-passata-b6-2-0-200-km-ID6BOPlE.html#ec0993c6b1
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-1-2tsi-ladny-oplacony-z-niemiec-z-gwarancja-techniczna-autoprotect-ID6BPivc.html#c95d9f68fc

Nie chce jeździć za autem przez cała Polskę dlatego szukam czegoś w okolicy max do 200 km, Golfa oglądałem fajny w środku nie jest taki wysiedziany jak na 2011 rok ale to golfik na ostatnim miejscu coś większego chcę sedan kombi.
  • 13
@Gusmag: miałem przez 3 lata E90 330xd (między 2012 a 2014 rokiem) i nie był awaryjny, ale jednak niektóre rzeczy się zużywały i trzeba było je wymieniać, a części nie są szczególnie tanie, szczególnie teraz w relacji do kosztu zakupu.

Przykłady:
- u mnie sprzęgło wytrzymywało jakieś 90 tys km (niezbyt wiele przez 500Nm + xDrive), koszt ok. 800zł, co drugą wymianę trzeba było wymieniać też koło dwumasowe, wtedy komplet wychodził
@jceel: Ja pieprze, same sprzęgło i dwumasa tyle co moje obecne używane auto xDD A wspomniałeś też o E60, te same historie z nim związane co wyżej wymieniłeś?
@Gusmag: E60 nie miałem nigdy, ale to bardzo podobne auto z właściwie identyczną paletą silników (oprócz V8), wiele części jest zamiennych, więc raczej koszty uzytkowania będą podobne (albo nieco wyższe)

ogólnie bardzo polecam BMW, szczególnie modele z rzędowymi 6, radość z jazdy jest niesamowita, tylko trzeba pamiętać że ceny części dalej są "premium", nawet jeśli same auta potaniały. nie uważam za to żeby były szczególnie awaryjne. nigdy w żadnym BMW (a
jeszcze trzy inne przykłady:

- BMW X1 23d żony: trzeba było wymienić dwa zaworki podciśnienia sterujące turbinami, popularnie nazywane zaworkami N75. koszt do wersji single-turbo: jakieś 70zł, koszt do biturbo: 600zł (2 x 300) bo nie istnieją zamienniki.

- BMW F30 335i: po zakupie zainteresowałem się ile kosztują różne rzeczy, np. hamulce. miałem wersję z hamulcami M Sport (tarcza 370mm). okazało się, że dwie tarcze przednie oraz komplet klocków na przód kosztuje
ok, cztery przykłady ( ͡° ͜ʖ ͡°)

jak macie BMW z przyciemnianymi lusterkami bocznymi, to uważajcie na nie, bo wkład takiego lusterka to bardzo cenna rzecz - kosztuje 1100zł w ASO.