Wpis z mikrobloga

@robot_nikt pozwoliłem sobie skopiować Twój wpis z jednego z wykopów z nadzieją, że trafi do szerszej publiczności bo tam może zniknąć ze względu na dużą ilość zakopów, a uważam, że jest wartościowy. O tyle wartościowy, że jesteś w stanie pokazać punt widzenia z perspektywy nauczyciela oraz osoby, która pracuje w innym miejscu.

Wszystkich narzekających zapraszam do szkoły-technikum elektryczne w której uczę przedmiotów zawodowych
( nie jestem nauczycielem, tylko kilka godzin w tygodniu tak "dla sportu czy hobby", zarabiam 4 x wiecej pracując w przemyśle)
- dyrektor technikum przyjmie każdego inżyniera branży elektrycznej bo nie ma kto uczyć - albo emeryci często 70+ albo tacy wariaci jak ja co to kilka godzin - jeden przedmiot - ciągną nie wiadomo dlaczego - a kasę na życie mają z innych źródeł.

Jeszcze trochę i w ponad 150 tysięcznym mieście będą zamykać technika bo kto ma uczyć zawodu.

To była jedna strona medalu - jest też druga.

Mam wieloletnie doświadczenie, jak w firmie szukają pracownika to prowadzę rozmowy kwalifikacyjne, wiem jaka wiedza jest potrzebna technikowi elektrykowi - ale niestety nie mogę tego uczyć bo program jest narzucony odgórnie, wszystkie technika elektryczne w danym zawodzie muszą realizować to samo, taki sam egzamin - ma to sens, bo wszyscy maja teoretycznie takie samo wykształcenie - ale niestety ten program do zrealizowania to bardzo często teoria oderwana od rzeczywistości, uczę czegoś co jest już przestarzałe i nie stosuje się tego w praktyce - ale muszę bo w technikum zdaje się egzaminy zawodowe i pytania egzaminacyjne zobowiązują.

A tak od innej strony:
1. Narzekajcie dalej na nauczycieli - ale to dzięki nim umiecie czytać i pisać i może nawet coś więcej

2. Nauczyciel musi mieć czas - nie możne pracować 40 godzin przy tablicy - bo kiedy sprawdzić sprawdziany, kartkówki, przygotować się do lekcji - chcecie ciekawych lekcji a jak je przygotować, kiedy wykonać samokształcenie czy pojechać na kurs.