Wpis z mikrobloga

Co jest główną przyczyną takiego a nie innego stanu komunikacji miejskiej we #wroclaw? Jak myślicie? Warszawa? Byłem i jest luksusowo porównując do Wrocławia. Poznań? Szybkie tramwaje penetrujące odległe osiedla. Nigdzie się nie słyszy o wykolejeniach, korkach tramwajowych, popękanych szynach itp. Gdzie jest klucz do rozwiązania tej zagadki. I dlaczego tyle się gada o tramwajach na Swojczyce, Maślice, Jagodno, Nowy Dwór, a nic się nie dzieje?
  • 16
@drsadam: @Tommy__: Poznaniacy narzekają na swoje MPK jak się popatrzy np. na Czy wrocławskie MPK już jebło. Warszawiacy chwalą ale tam jest metro. Zobacz na Kraków gdzie mieszkańcy marudzą chyba równie mocno jak nie bardzien na to swoje MPK.
Największy problem to tak jak Tommy__ pisze - lata zaniedbań i brak jakiegokolwiek planowania. Do tego nie da się dobrze zrobić komunikacji miejskiej jak się robi wszystko na hurra bez planu.
Jako że mój ojciec to motorniczy to powiem Wam jedną tajemnice. Inne miasta dbając o tory sukcesywnie je szlifuja, bo mają tamir możliwości. We Wrocławiu od 1986, czyli kiedy zatrudnił się w MPK mój stary, nie zakupiono i nie używano szlifierek do torów. Stąd wykolejenia wadliwe elektroniczne zwrotnice itp. No i #!$%@? Pan Dutkiewicz, który #!$%@? kilka koncepcji rozwoju transportu miejskiego
@drsadam: setny raz ten temat , a powodem jest to że linia władzy Dutkiewicz a teraz sutryk (To jest okres od 2002 roku wiec obecnie 17 lat) woli wydawać pieniądze na inne rzeczy, a to europejska stolica kultury, a to olimpiada sportów których nikt nie ogląda, a to pajac pod kapitolem, wagina na wyspie daliowej , aranżacje artystyczne ana obsranych podwórkach ołbina itd itp setki milionów za które można by wybudować
@drsadam: Na co dzień mieszkam we Wrocławiu ale ostatnie 1,5 roku pracowałem u klienta w Poznaniu i muszę przyznać że tramwaje jeżdżą szybko. Zauważyłem że przynajmniej na części skrzyżowań tramwaje mają realny priorytet i zieloną falę. Duża część torów jest wydzielona. Jakichś poważnych wykolejeń nie pamiętam, ale wypadki wiadomo też się zdarzają. Ale żeby nie było tak fajnie to powiem też, że w niewielu pojazdach są biletomaty, a jak są to
@drsadam: Jak dla mnie - lata zaniedbań, polski głupkowaty optymizm pt. "jakoś to będzie", brak spojrzenia na komunikację miejską jak na całościowy proces/organizm. Do tego leczenie objawów, a nie przyczyn. Moi znajomi z pracy tak #!$%@?ą na nowy buspas na Opolskiej, że szok. Ponoć przez ten fragment autobusy faktycznie jadą szybciej... tylko potem utykają w korku ponownie xDD.
@karolp1993 albo hamulec szynowy

hamulec awaryjny (elektromagnetyczny, szynowy) - jest to hamulec służący do nagłego/awaryjnego wyhamowania wagonu. Jego działanie polega na elektromagnetycznym przyciągnięciu płóz hamujących do główek szyn. Hamulce te mogą być zasilane rezerwowo z akumulatorów w związku z czym w przypadku awarii głównego obwodu zasilania wagon będzie i tak mógł się zatrzymać.

W hamowaniu awaryjnym biorą udział hamulce elektromagnetyczne, szczękowe (II stopnia) i elektrodynamiczne. Następuje ono wtedy, gdy w kabinie pedał
Pobierz Viking- - @karolp1993 albo hamulec szynowy

hamulec awaryjny (elektromagnetyczny, szy...
źródło: comment_X02KOsRrqMCDGgTEyK8mF8tvVnlWFhxu.jpg