Wpis z mikrobloga

Mam takie pytanie, odnośnie momentu obrotowego w samochodach. Mam w moim aucie max. moment 360 niutów przy 1800-2250, diesel 2.2, 155KM przy 3500, sedan. No i porównuje sobie do Audi 8j quattro i ono ma max moment 280 Nm przy 1800-5000, benzyna 2.0, 200KM przy 5100, coupe.

No i teraz tak moment obrotowy - odpowiada za szybkość z jaką auto się zbiera z jakiejś tam danej prędkości tak? Tak jakby, udostępnia nam jakąś tam ilość mocy - która potem ma za zadanie utrzymać i powiększyć to przyśpieszenie?

Czyli można z takich danych, założyć że to audi będzie się "wyrywać do przodu" wolnej, niż porównywane auto, ale po chwili będzie jechać od niego szybciej? Ogólnie chodzi mi o to, czy to audi będzie bezdyskusyjnie szybsze - czy w czymś gorsze od porównywanego auta
#samochody #motoryzacja #pytanie
  • 7
@caribbean: powiedzmy, że samochód na benzynę i ropę ma po 100 koni

Diesel kręci się do powiedzmy rzucam 4500 a benzyna do 6400 obrotów

Diesel będzie mocniej wciskał w fotel, ale szybciej musisz zmienić bieg
Benzyna będzie mniej wciskała w fotel (bo ma mniej niuta), ale to przyspieszenie będzie dłuższe o ten dodatkowy zakres obrotów
@caribbean: z tego co mi się wydaje to audi tak czy siak będzie szybsze wystarczy je tylko wyżej kręcić czyli później zmieniać biegi żeby trzymało cały czas około tych 5k obrotów
@caribbean: moc to praca wykonana w czasie.
Praca to przesunięcie o daną odległość z użyciem danej siły.
Więc coś co ma więcej konii zawsze będzie lepsze w sprincie. Oczywiście tutaj tez masa odgrywa rolę... ale pewnie mówimy o porównywalnych.
Generalnie moc możesz też obliczyć tak aktualny moment-obrotowy * aktualne obroty.
Przez to że benzyna kręci się wyżej osiąga większą moc często.
Przy codziennej jeździe bardziej opłaca się mieć większy moment. Auto
@caribbean: Większość ludzi dyskutujących nt. momentu pomija jedną, dosyć ważną rzecz. Skrzynię biegów.
Co z tego, że diesel ma np. 400Nm a benzyna 250Nm, skoro przełożenia mogą być takie, że w obydwu autach na kołach mamy podobną ilość Nm? Bez zaznajomienia się z tym, jakie tryby są w skrzyni (wagę auta też jest dobrze znać), nie da się jednoznacznie stwierdzić, które auto będzie jak jechało. Wrażenie, że któreś bardziej wciska w
Czyli można z takich danych, założyć że to audi będzie się "wyrywać do przodu" wolnej, niż porównywane auto, ale po chwili będzie jechać od niego szybciej? Ogólnie chodzi mi o to, czy to audi będzie bezdyskusyjnie szybsze - czy w czymś gorsze od porównywanego auta


@caribbean: sprawdź wykres przebiegu momentu obrotowego, prawdopodobnie w dieslu odczujesz większego kopa, bo będzie bardziej skokowy niż w benzynie