Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki, mam takie pytanko związane z moim autem a mianowicie z Oplem Vectrą C.
Chodzi o to, że od pewnego czasu słyszę skrzypienie z któregoś elementu układu kierowniczego podczas skręcania. Skrzypienie brzmi jak by coś ocierało o coś gumowego. W związku z tym postanowiłem zdjąć osłonę pod kierownicą i przeglądnąć i przesłuchać wszystko co może może dawać to skrzypienie. Tak na ucho wydaje mi się, że dźwięk dochodzi z krzyżaka który oznaczyłem na zdjęciu. Opsikałem go WD-40 ale pomyślałem, że równie dobrze może dochodzić również z drugiego miejsca które oznaczyłem strzałką a mianowicie tam gdzie wał przechodzi przez gumę na "zewnątrz" auta. Tam popsikałem smarem z silikonem (smar do o-ringów i elementów gumowych). Niestety skrzypienie nie ustało (może odrobinę ale nie wiem czy nie wydaje mi się po prostu).
Teraz zastanawiam się czy w miejscu całego układu jest jeszcze jakieś miejsce które może powodować ten irytujący dźwięk. Czy może WD-40 nie nadaje się do smarowania takich rzeczy jak krzyżaki i powinienem użyć czegoś bardziej gęstego.
Miało ktoś podobny problem albo ma pomysł jak go zażegnać?

PS.
To czarne jajko na zdjęciu to dorysowana ode mnie kierownica, żeby łatwiej było się zorientować gdzie jest co :)

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika #opel #vectra
Pobierz DonWawrzek - Cześć Mirki, mam takie pytanko związane z moim autem a mianowicie z Ople...
źródło: comment_MkA4VFw48dmGl3x3T4hkaXn1NeWL9fMC.jpg
  • 6
@Testobiron @Bjorn_Skurvensen nasmarowałem krzyżak gęstszym smarem ale nie widzę jakiejś specjalnej poprawy, pewnie to jakieś inne miejsce skrzypi.
@cacyyy to nie jest tak, że ja niewiem skąd to skrzypienie dochodzi. to są okolice miejsc które wskazałem strzałkami na zdjęciu. Problem jest taki, że dostęp tam dla mojego ucha jest słaby i nie mogę idealnie w każde miejsce go przyłożyć żeby na 100% zlokalizować miejsce skrzypienia.
Szukałem nawet jakiegoś przekroju takiej kolumny kierowniczej,
@DonWawrzek: z tymi skrzypieniami, stukami, to często jest tak że wydaje nam się że stuka tu a tak naprawdę skrzypi tam ( ͡° ͜ʖ ͡°) dlatego nie szedłbym tylko po maglownicy a też po elementach gumowych zawieszenia, poskręcaj, pobujaj autem będąc na zewnątrz, na podnośniku albo kobyłkach jak np. przestanie skrzypieć gdy przód wisi w powietrzu to masz praktycznie pewność że to coś z zawieszenia (choć nie
@DonWawrzek: sprawdź też łączniki stabilizatora, końcówki drążka kierowniczego, osłony gumowe przekładni (może jest tak że opaska nie trzyma i osłona gumowa piszczy podczas skręcania przenosząc dźwięk po przekładni)