Wpis z mikrobloga

@Grubyarchi: Jeśli tylko nie jest zardzewiała, to warto, bo to serio świetne auto. Chociaż ten egzemplarz wygląda dość drogo. Ale przed zakupem koniecznie trzeba wpakować ją na podnośnik i konkretnie przejrzeć ( ͡° ͜ʖ ͡°) Warto jedynie uważać, bo te silniki lubią czasem brać olej
Mam ten silnik w gazie jakims King czy cos takiego po poprzednim wlascicielu, tylko w wersji 4x4 z automatem. Od wrzesnia zrobilem 70k i zero problemow, auto na gazie zrobilo jakies 120k. Wymieniam tylko olej, filtry i hamulce. Jedyne co sie zepsulo to regulator napiecia w alternatorze ale to tania #!$%@?. Auto ma teraz na liczniku 340k ale pewnie w realu dwa razy tyle bo sprowadzane. Ze rdza praktycznie nie mam problemow
@Grubyarchi: Przy założeniu, że jest zdrowy to nie dużo ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ja dałem na początku roku 9900 za 3 lata młodszego polifta i dlatego wydaje mi się sporo, ale ja miałem 4 elementy do pomalowania, więc po przemyśleniu nie jest tak źle ( ͡° ͜ʖ ͡°)
oprócz wywiadu z właścicielem, chyba inaczej nie dowiem się o braniu oleju, co?


@Grubyarchi: Właściciel też pewnie nic nie powie, więc w sumie pozostaje chyba tylko obserwowanie wydechu, czy nie dymi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale jeśli pobór oleju jest nie za duży, to pewnie nic nie wypatrzysz
@ToJaTwojMorderca: dzięki, ja akurat też wychodzę, ale pewnie coś przemyślę i zapytam. Dzięki!
edit: może odrazu. Na jakie rzeczy głównie zwrócić uwagę, chodzi o mechanikę. Nie ukrywam, podoba mi się, ale wiem, że to mazda i będzie walka z rdzą.
Tak swoją drogą, Mazdy na rynku wtórnym są brane? Czy jak kupię i będę chciał odsprzedać po jakimś czasie to kłopot?
@aksal89: jak troche oleju bierze, to już kaplica czy
@Grubyarchi: raczej ten typ tak ma, ja mam 2,0 zauważyłem zużycie typu 1,5l/10000km, ale dopóki się nie pogorszy to robienie tego z czymś jest raczej nieopłacalne.

Z braniem chyba raczej tak średnio - ja moją kupiłem od dobrego znajomego i bujał się ze sprzedażą kilka miesięcy i z ceną zszedł z chyba 14 do właśnie 9,9k. Generalnie rdzawa sława Mazdy jest znana i wiele osób nawet nie chce na nie spoglądać.
@Grubyarchi: potwierdzam, zwroc uwage na zawieszenie bo tam wiele sie moze dziac, co do poboru oleju to moja lubi wypic duzo, szczegolnie jak krecisz silnik a kreci sie chetnie :)
Zwroc uwage na automatyczna klimatyzacje, ja mam taka przypadlosc ze jesli klima jest wylaczona to na nogi kierowcy leci cieple powietrze niezaleznie od ustawien nawiewu i dopiero przy wlaczonej klimie jest ok.
No i generalnie poza rdza to sa raczej bezawaryjne
@Grubyarchi: aha i najlepiej sprawdzic ten silnik na zimno, ale tak zimno zimno. Odstany po nocy bez jezdzenia. 2.3 ma zmienne fazy rozrzadu i u mnie cos fajnie terkota po odpaleniu zimnego, jakies kosze zmiennych faz czy cos innego co nie mam pojecia czym jest. Ale samochod jest na zajazd przeznaczony i oprocz spraw wplywajacych na bezpieczenstwo nie robie w nim nic dopóki nie padnie. Kupilem go na 2 miesiace jako